Fogalmam sincs merre menjek. Mit csináljak? Fontos!
Nagy problémám hogy teljesen tanácstalan vagyok azzal kapcsolatban hogy merre menjek tovább...
Gondolkoztam hogy lehetnék óvónő, mert imádom a gyerekeket, de énekelni egyáltalán nem tudok.
Logisztikai irányban is gondolkoztam, ezt a tanárom ajánlotta, mert azt mondta van hozzá eszem es utána olvastam és érdekel is, csak az lenne még ezzel kapcsolatban a kérdésem hogy ezen belül is vannak más irányok? Arra gondoltam hogy logisztikai menedzser vagy menedzsment, logisztikai ügyintéző stb... Na ezekről fogalmam sincs mi a különbség...
Még megfordult a fejemben a turisztikai irány, mert szeretek a nyelveket, és külföldön is el tudnék helyezkedni, érdekel is más népek kultúrája.
Ti mit gondoltok ezekről?
Óvodapedagógus vagyok, ehhez szolnék hozzá. Ének kapcsán mindösszesen annyi az elvárás felvételin -és elegendő a munkához-, hogy tisztán ki tudd énekelni az óvodásoknak való dalokat.
Főleg kis terc: szó-mi
A legbonyolultabb meg a
szó fá mi ré dó
ereszkedő tipikus gyermekdalzáró motívum.
Ha ezt tsiztán tudod, akkor ezen feül csak miniműális ritmusérzék kell:
tá titi
titi tá
tá tá
ti tá ti
Szinte ennyi elég. És persze érezni az egyenletes lüktetést.
Ezen felül csak egy durva van, már akinek persze:
a furulyázás.
Javaslom, úgy jelentkezz, hogy már tudsz alap szinten furulyázni.
Ja, és kottaolvasás épp csak annyira, hogy mivel rengeteg gyerek dalra biztos te is emlékszel ovis korodból, pusztán elég, ha kikövetkezteted kottáról, ahogy ereszkedik, emelkedik a dallam stb.
Nem kell sok keresztes előjegyzéssel bajlódni, mert egyszerű dalok.
Csak ennyi kell a zenei részhez, előzetesen.
A javát pl módszertan, stb- megtanulod ott, főleg elmélet a többi. De legnagyobbrészt furulyázásból áll fősulin az ének-zene.
Nem tudom, más fősulin hogy van, de nálunk a gyermekirodalom MENNYISÉGE volt brutál, több ezer oldal, a rengeteg félévi más vizsga mellett.
Nagyon fontos alap pszichológiai érzék, főleg kisgyermekekhez, valamint "fenék hozzá", türelem, hogy megértsd szakkönyvekből a gyermeklélektan alapjait. Nekem könnyű volt, de hát kinek mi...
Ha ez meg van, javaslom, vágj bele. Csak 3 év.
Eg.ügyi alkalmasság is kell, de csak alap szintű. Ha nincs baleseted, tudsz tornászni, szinte elég is.
Ja, és mivel ovis korban a mozgásfejlődés a legdöntőbb, így végig a fősulin kiemelt a tesi, ezt kb úgy képzeld el, mint a középsulis tesi órákat, csak épp talán fele annyi mennyiségre, de hasonló minőségre: futás felmérés csak néha, sprint és hosszú táv.
Tanulsz majd tornarajzot, tesi ütemterv készítést, meg hát ugye ehhez is kell játékgyűjtemény, mint minden már ovis tevékenységhez.
Egy érettségizett ember minden mást könnyedén elsajátít ovpeden.
Amelyeket az imént soroltam, pusztán a buktatói az ovped szaknak! És hogy mire számíts tesin, ami nem nehéz.
Természetesen amelyeket soroltam, pici töredéke az ovped tan anyagnak. Kizárólag a buktatókat soroltam csak, valamint a testi kapcsán pár tényezőt kiemeltem.
Iszonyú sokrétű, bár oviban már csak 5 féle tevékenységgel kell foglalkozni, plusz a szabad játékát terelgetni a gyermekeknek, a kibontakoztatásukhoz.
Viszont fősulin irdatlan mennyiségű tárgy van, más szakokhoz képest. ami azt jelenti, hogy majdnem mindenből csak alap szintű ismeret kell, tehát nem igazán specifikus szak ez, hanem rendkívül sokrétű:
pszicho:
bevezető szinten kb 3-4 ága a pszichológiának (fejlpszi, játákpszi, áltpszi), valamint kiegészítőleg bev.gyógyped, és nálunk volt gyógyúszás vizit, bölcsi vizit is.
pedag:
nem emlékszem , hány ágába volt bevezetés, vagy alapfok, elég sok. nevtöri, játékped, (részben idevág a gyógyped), áltped, össszhasped és a többi.
eg.ügy:
anatómia (az anatómia tényleg, az még durva tud lenni, bár kinek mi, hiszen pl orvosin sokkal durvább), elsősegély (amit nálunk voltak szívesek sajnos kihagyni).
ének:
említettem, az szinte csak ennyi, amiket már írtam, módszertan elmélete, de főleg gyerekdalok furulyázása, és végül néhány komolyzenei mű furulyán.
tesi:
elmélete a módszertannak, kb ennyi, plusz gyak, atlétika, tornateremben gyermekjátékok, módszertannal összekapcsoltan, aztán tornarajzírás és ütemterv tervezése.
vizuális:
főleg gyak, mint középsuliban, aminek NEM igazán venni használt, pl tussal betűírástól vetület rajzolásig minden baromság, ami NEM kell oviba, csak alapozó, na de középsuliban ezt már megkaptuk!! Szóval körítés tárgy, szerintem. 1-2 gyak haszna annyi, hogy elvárják, hogy tudj önmagadtól bábot készíteni, barkácsolni valamit, meg pl adventi naptárat készíteni stb NEM OKTATNAK SEMMI lényegest, CSAK ELVÁRNAK RAJZ/VIZUÁLBÓL! nálunk így volt.
környi és matek:
kb áltisk 8.os matek ismétlése, és módszertan: hogyan vidd be indirekt módon az óvodai nevelésbe a matematikai elveket játék közben.
környi: ált isk környezetismeret ismétlése,
valamint egyéb, ami felnőttoktatásba illő:
környezettudatosság, ökoszisztéma, körny hatások stb
és módszertan: természeti és mesterséges környezet kapcsolata az emberrel, hogyan, mely szempontok mentén ébreszd rá az ovist ezekre.
irodalmi nev:
említettem, hogy eleinte, első félévben nálunk sok ezer oldal gyermekirodalom fejből ismerete, de ez inkább csak hogy képben legyél, arra van, meg hogy első félében szivassanak, mert senkinek sincs ideje ennyit elolvasni.
Viszont lesz beszélgetés a gyermekirodalom hatásairól gyerekekre nézve, ez is könnyű tárgy, ha az olvasás mennyiségét nem vesszük.
Némi módszertan, a mesélés légköre, gy.pszichológai tükrében.
Egyéb elméletek: pl a mesegyűjtés történetem stb.
A gyakorlatra nem térek ki, oviban gyakorolsz mindet, diplomáig nappalin; levelezőn nyilván kevesebb a lehetőség.
Csak azért tetem ezt hozzá, nehogy azt sugalljam, hogy annyi az egész, amit az első hozzászólásomban írtam....
Ellenben amiket az elsőnél írtam, szerintem csak annyi a nehézség -az se mindenkinek, de talán neked igen, az ének miatt-, a többi csak szorgalom kérdése.
Meg hogy normális előadót, gyaktanárt, gyak.óvónőket fogj ki.
Fejből ezek ugrottak be, biztos pár "al-fejezetet" kihagytam, de a lényeg ez.
Összességében könnyű -de annál sokrétűbb és felelősségteljesebb- szak, a durva emelt reál gimim után nekem a durva főisk első félévi elvárásokat követően könnyűnek bizonyult az ovped szak.
Ovpeden szinte semmi kifejezett reál nincs, csak áltisk 8.-oszt matek töredékének ismétlése.
Na, tényleg csak ízelítőnek... mert kihagytam még jó pár tárgyat, de mind tanulható! Kivéve a sorolt néhány szívatós, ami elbizonytalanít egyeseket...
szóval kihagytam pl a gyermekrajzelemzést,
valamint pl a beszédművelést, ami utóbbi igazából magyar nyelvtan ismétlés, stb...
Szívesen, bár sajnos csak arról tudtam írni neked, mire ügyelj, ha ovpedre jelentkezel, a többihez nem tudok hozzászólni....
Egyébként, kedves kérdező, amiket említettem az elsőben az ének kapcsán: menne neked? Vagy ennyi sem?
Mert ha ennyi megy, akkor szerinte vágj bele az ovped szakba. :)
Értem, ezek szerint mégis tudsz legalább óvodás dalokat TISZTÁN énekelni? Szerintem számodra csak ezen múlik, hogy érdemes legyen belevágnod.
Ezen felül kéred szüleidet, már MOSTantól fizessenek be zeneiskolába, vagy zenetanárhoz, persze kizárólag és célzottan furulyát tanulni, alapfokon. Lehet ez magántanár is, bár nyilván drágább, bár attól függ, ha l ismerősörtök, talán olcsón megegyeztek.
Na most, figyi, én már érettségire elfelejtettem a kottaolvasást, úgy mentem ovped fősulira... Szóval NEM KELL tudni kottát olvasni, csak egy kis logika kell, és FEJBŐL MÁR ELEVE ISMERNED egy csomó gyerekdalt.
Ja igen, a másik, ami alapvető: emlékszem az óvodás dalokra? Ált isk, óvodába amikor jártál, ragadt rád? Mert ha magyarként magyar óvodába jártál, akkor emlékszel legalább száz ilyen dalra.
Ha pedig emlékszel, akkor a furulya kotta, ovis dalokhoz a létező legegyszerűbb, nyugi! Én elfelejtettem kottát olvasni addigra, de logika, meg odafigyelés, csak rápakolod a dallamot ,amit fejből tudsz. A kotta csak mankó, elvileg nem is kell, fejből könnyű furulyázni, ha már technikailag megy alap szinten a furulya.
Elvárják, h nézd a kottát, de nulla kottaolvasási készséggel is megy, mert imitálod, mintha olvasnád, közben meg fejből elfurulyázod, ennyi.
Fokozatosan tanítja még a szemetebb tanár is:
kéthangosak:
szó-mi
...aztán 3 hangosak, és így tovább.
tudd kiénekelni a KIS tercet, ez még döntő, tehát szó-mi.
Ha ez oké, akkor nincs akadályod.
Ahogy gondolod. Csak egy javaslat részemről. Nem erőltetem. :) Inkább azért írtam erről ennyit, hogy felvázoljam számodra az esélyeket, lehetőségeket.
De ha úgy döntesz, hogy belevágsz, akkor sokat nyersz, ha ELŐRE elsajátítod a furulyázás alapjait, nehogy fősulin kelljen vesződnöd evvel, pláne ha negatív hozzáállású tanárt fognál ki.
És igen, számodra -ezek szerint- az énekhangodat szintén muszáj még jelentkezés előtt fejlesztened, ha egyszer emiatt aggódsz a leginkább, a szakma vonatkozásában.
Ha a minimum készséged meg van / meg lesz énekből, szerintem bátran belevághatsz, jelentkezhetsz.
Egyébként számos főiskolai és egyetemi szakról mondják -az ovpedről megerősítem-, hogy egyes iskolákba bejutni könnyű, de az első félévet végigcsinálni nehéz. Ezt alapvetően azért tervezik ilyenre, hogy a javát még az elején megérezze a hallgató, és ha ezek után se hátrál meg, valamint nyitott marad az érdeklődése, akkor tényleg lehet, hogy ott a helye, és ezen felül a 2- félévtől könnyebb dolga lesz.
Ugyanez nekem is
Logisztika vs turisztika
En a turisztika mellet dontottem
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!