Gyógytornász, szomatopedagógus vagy konduktor?
Minden sarkon van egy gyógytornász, az összes csak lehúzni akar, a tudásuk meg fényévekre van egy átlagos embertől, aki szokott edzeni.
Megpróbálják a semmit, vagyis az eszköz nélküli sportot eladni, mintha csodaszer lenne
Kedves válaszoló!
Majd akkor beszélj így,ha tudod,mik a követelmények a gyógytornász szakon..idióta.
a gyógytornász és az ápoló ugyanazt tanulja az első 3 évben.
Milyen követelményekről beszélsz?
pl youtube athlean-x
Ez tudást ad, az egyetem csak papírt
Én a Bárczira járok, igaz nem szomatora. Így csak annyival tudok segíteni, hogy gyógypedagógusként kisgyerekektől idősekig bármilyen korosztállyal foglalkozhatsz. Szerintem a szomato az egyik "legszomorúbb" szakirány, mivel a legtöbb gyereknek nemcsak a mozgásával vannak gondok, hanem mondjuk a légzőizmaikkal is, előfordul, hogy nem élik meg a felnőttkort. De alapvetően óvodákban, iskolákban (gyp és integrált intézményekben)tudsz vele elhelyezkedni, plusz egyénileg fejleszteni. Jó hír viszont, hogy gyógypedagógushiány van, szóval elhelyezkedni viszonylag könnyű.
A gyógytornász kicsit kevésbé megterhelő lelkileg. A konduktorról sajnos nem tudok nyilatkozni.
Ha bármi érdekel a gyógypedagógiáról, írj nyugodtan :)
Gyógytornászként is foglalkozhatsz gyermekekkel, nagyon nagy sikereket lehet elérni velük, de ez is valakinek megterhelő lehet lelkileg. Én csak ajánlani tudom, nagyon sok speciális módszert is tanulhatsz, amivel még inkább segíthetsz nekik.
A z elsőnek pedig üzenem, hogy csak 1 hónapot próbáljon ki akár hallgatóként, akár már dolgozóként, és utána mondja el a véleményét. Arról nem is beszélve, hogy az edzősködést is gyógytornász diplomához kötném, mert néha a hajam tépem, amit látok 1-1 teremben...
Konduktorként dolgozom egy rehab intézményben felnőttekkel mozgásterapeutaként.
A kollégáim között van konduktor, szomatopedagógus, gyógytornász, és olyan is, aki konduktor ÉS gyógytornász.
Azt kellene először is eldönteni, hogy milyen területen szeretnél elhelyezkedni. Tudom, ez nehéz, mert ez még változik. (sokat, sokat...)
Tehát: A szomatopedagógus nagyon sok lehetőséget kap iskolákban is, többet, mint a konduktor, hiszen többségi ("átlag" vagy "sima") iskolákban is alkalmaznak egyet-egyet.
DE nagyon kevés anatómiát tanulnak, a kolléganőm, aki 2 éve végzett pedig panaszkodik, hogy keveset tud a parkinsonról és a sclerosis multiplexről, és más neuológiai kórképekről. Felnőtt rehabon ez nem túl előnyös.
Konduktorként nincs kompetenciám a végtag vesztettek/végatg nélkül születettek fejlesztésében, ha valamiben, hát ebben jobb egy szomatopedagógus.
A gyógytornász kollégák mindenkinél jobban tudják az anatómiát, ANNAK ELLENÉRE hogy (ha jól tudom) 3 évig nem nyúlnak pácienshez. Emellett aki rápakolja a gerinc sérülésivel kapcsolatos képzést (hadd ne tudjam a nevét, nem vagyok gyógytornász)őrületesen jó tud lenni rehabon, vagy BÁRHOL az életben. Hiszen tökéletes gerinc nincs. A gyógytornászok kiemelkedően jók műtétre való felkészítésben (ortopédiai műtétek előtt azért kell izmot építeni) és műtét utáni rehabilitációban. Ők is kompetensek végtag vesztett betegek kezelésében.
DE gyógytornászok nem pedagógusok, munkájuk csak a mozgás (ne hidd, hogy ettől még nem találkoznak értelmi fogyatékosokkal, csak nehezebben kezelik) és ha teszem azt terhes leszel, vagy csak kevésbé bírod, akkor (fizikailag) nehezebb, nem tudsz pedagógiai/elméleti síkra menni, mert nem tudsz pl. afáziás (stroke utáni kommunikációs zavar) beszédfejlesztéssel foglalkozni. Megfontolandó...
A konduktor nem ismeri úgy az anatómiát, mint a gyógytornász, és az orvosi világot sem. (de van róla fogalma, és kiemelkedően jó csapatban)
A sérült gyermekeknek csoportos foglalkozást tart (több konduktor és több gyerek van jelen, így egyéni figyelmet kap, még sincs elszigetelve kortársaitól) A konduktív pedagógia ebben (is) egyedülálló.
A képzés egyedülálló,mert már első évben az órarendedbe van iktatva a gyakorlat, amit minden héten a rendes órákra járás mellett teljesítesz.
Elhelyezkedhet óvodában/iskolában pedagógusként (csak akkor ha az óvoda/iskola fogad sajátos nevelési igényű gyermeket, de ez nem gond)(ja, és vagy iskolára specializálódsz, vagy ovira, a kettő együtt nem megy)
Dolgozhat 3 hónapnál idősebb kisdeddel, de felnőttekkel is.
A konduktor nagyon nagy óraszámban tanul neurológiát, és a neurológiai eredetű mozgássérülések specialistája.
Összegezve:
A saját véleményem szerint az a legjobb, ha valaki egyszerre konduktor, és gyógytornász, ezt a kettőt sokan el is végzik. Ha a Petőben kezded, rögtön látod mibe nyúlsz bele, nem zsákbamacska, mert ott a gyakorlat.
A széles kompetenciák megengedik, hogy ne und meg a munkád, mert ha én pl megunom a rehabot, elmehetek oviba, vagy kisbabákkal foglalkozni. Tekintve, hogy sokan 30-35 évesen úgy döntenek unják a jelenlegi munkájukat, és új diplomába/szakmába kezdenek, ez a rugalmasság nem utolsó szempont. Ebbe nem gyöpösödsz bele.
A konduktorok és szomatopedagógusok óraszámban kevesebbet dolgoznak a gyógytornásznál (NEM TÖRVÉNYSZERŰ!!) és megkapják azt a csodás pedagógus szabadságot, ami azért nem semmi.
Nem ismerem a többi képzést, de ha a konduktorit választod, és be is jársz az órákra, durva 4 év vár rád. Dolgozni sokkal egyszerűbb, mint fősulira járni volt...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!