Az általános orvosi képzés vagy a biológus szak a nehezebb/közel azonos nehézségű szakok?
1. válaszolónak azt mondanám, hogy sajnos nincs igaza.
Én mindkettőre jártam, szóval tudom miről beszélek.
Mindkettő nagyjából ugyanolyan nehéz, de más szempontból.
Biológia szakon is rengeteget követelnek, akárcsak az orvosin, azzal a különbséggel, hogy bioszon nincsenek konkrétan kijelölve, hogy mely könyvekből kell tanulni, az oktatás szervezése pocsék, a diák csak kapkodja a fejét, miből is kéne felkészülnie, sokszor még a tanárok maguk se tudják. Az előadások 80%-a használhatatlan, mert olyan előadók tartják, akik kötelezve vannak erre, mivel aki kutat az egyetemen, órákat is kell tartania, ezért gondolhatod milyen remek pedagógiai és előadói érzékkel rendelkeznek...
Ezzel szemben az orvosi sokkal kiforrottabb képzési rendszerrel bír, hiszen sokkal nagyobb a tétje is, hogy a hallgató elsajátítsa mindazt, amit egy gyakorló orvosnak szükséges tudnia. Nehézsége abban rejlik szerintem, hogy a biosszal ellentétben itt sokkal több a szigorlat és mindegyik több fordulóból áll(pl. anatómián tetemséta, majd tételhúzás, metszethúzás és leírás, embriológia). Bármelyiken elhasalsz kezdheted elölről. Nagyon alaposan felméri a tudásodat. Biológia szakon pl. az állattan szigorlat csak egy írásbeli beugróból és a tényleges vizsgából áll.
Szóval szerintem húzd ki a pro-kontra listádról a könnyebbséget. Annak idején én is azért jelentkeztem "csak" a bioszra, mert azt hittem ezerszer könnyebb lesz mint az orvosi. Azóta orvosisként megtapasztaltam a valóságot és sajnálom, hogy a lustaságom hagyott befolyásolni, mert valljuk be...orvosként azért érdemesebb elhelyezkedni minden tekintetben.
És ez itt a baj, hogy rengetegen élnek abban a tévhitben, hogy a biosz sokkal könnyebb, mint az orvosi, szépen le is néznek minket elegen... Amit az előttem szóló leírt, azt csak megerősíteni tudom. Igaz (még) nem vagyok sotés, de most, 2 év biosz után jutottam el odáig, hogy ez nekem nem éri meg. Engem is a lustaság vezérelt, és egy életre megbántam ezt a döntésemet.
Ja, meg amúgy egy kezemen meg tudom számolni, hány bioszos ismerősöm ment el szilveszterezni az idén. Miközben orvosis ismerősömék nagy bulit tartottak...
Hogy mi az, ami nehézzé teszi ezt a szakot? (És nem mellesleg értelmetlenné?)
1. Sokszor tényleg nincs rendes jegyzet... pl. Ott van a könyvben, hogy a metanogén anyagcsere kifejtése lásd 8.1. Fejezet, de nincs benne sehol a könyvben. Oké, nem dől össze a világ, de ha sok ilyennel találkozol, akkor már bosszantó. Az meg a másik, amikor az ajánlott irodalom valamikorra a rendszerváltás előttre datálható... általában ott kötünk ki, hogy amiből lehet, az orvosisok könyveit használjuk.
2. Annak idején a Röhlich-féle szövettant 3 hetünk volt megtanulni... És emellé jött még fűszerezésnek egy csipetnyi gerinctelen szövettan. Csak tömték le a torkunkon az anyagot, és hadd ne mondjam, mennyi maradt meg belőle. Orvosis barátoméknál fél év volt rá, rendesen megtanították nekik.
3. Anat előadás: inkább átnevezném "szemezgetések az anatómiából"-ra. Mindenből van egy kicsi, nincs rendes szakirodalom, és nem összefüggéseiben kell tudni az anyagot, hanem tényleg csak kiragadott részleteket. Értem, hogy annyi tárgyunk van, hogy ez rendesen nem fér bele, de ennél még a fent említett gyakorlatnak is több értelme van.
4. Ugyanúgy 2. féléves finomság állatrendszertan gyak. Aztán jönnek még a növények is! Félévente nagyjából 400-500 faj latin névvel, élőhellyel, rendszertani besorolással, felismeréssel, csoprtjellemzésekkel, stb. Latint persze nem tanítanak, úgyhogy ami nem ragad rád (pl. Vulgaris = közönséges), az ha nem nézel utána, mi az, megmarad értelmetlen hablatynak. Vagy felfoghatod varázsigének is. :D de amúgy ez az anatra is vonatkozik...
4. Ja, és ha nem lett volna elég az év közbeni rendszertan, akkor jön az előadásokból a kollokvium vizsgaidőszakban! ;) és nehogy azt hidd, hogy sok köze van a gyakorlathoz...
5. Bevezetés a biokémiába és molbio emelt szinten: végre egy jó tanár és végre imádom, amit tanulok))) Igaz, a második féléves anyaghoz nem mindenhol van szakirodalom, meg a szóbelin kb hülyének néznek, amikor valamit nem tudsz. És akkor rájössz, hogy már tényleg elhülyültél...
6. Bevbikém gyak... Ja, hogy csak annyi, hogy a tanár a táblánál magyaráz? Meg az egy félév alatt megcsinálunk 3 számolást? Ok. Köszi. -.-
És még sorolhatnám.
Összességében nem tudom, hogy nehezebb-e, nem jártam orvosira, de egyet ma beszéltem egy szaktársammal: akiket ismer, és sotésok, imádják a sotét még úgy is, hogy nehéz. Akiket ismer bioszosokat, mind utálják, még akkor is, ha jól megy nekik (4.25-4.5-ös kreditindexesek is tartoznak ide).
Én határozottan leépültem ez alatt a 2 év alatt. Kémiából a leginkább... Na és mit kaptam az eltétől? Rengeteg lexikális tudást, de azt a fajtát, mit soha az életben nem fogok használni. Ami haszontalan, lásd rendszertan, azt jól belénkverték, paleobotanikával együtt. Mindegy, hogy biokémikus, mikrobiológus, mikológus, anatómus vagy mi akarsz lenni, mindent ugyanúgy meg kell tanulnod. Ezzel önmagában szerintem nem lenne baj, viszont sok más szakkal ellentétben nálunk nincs szakirányválasztás. Amivel pedig rendesen szeretnél foglalkozni, arra nem marad időd... erre jön még az, hogy nincsenek rendes gyakorlataink, és rendben, hogy a laborgyakorlatok drágák, de még számolásos óránk sincs annyi, mint amennyinek illene lennie. Amikor pedig van, az is 70fős csoportokban... és úgy, hogy a tanár csak elhadarja a levezetést a táblánál, te meg csak körmölsz, mint az őrült...
Rossz az ár-érték arány. Sokat kell tanulni, de nem lesz meg az eredménye, mert amit megtanulsz, azt úgyis elfelejtheted. Meg amúgy is el fogod felejteni, mert sose fogod használni. Mellé pedig 0 gyakorlati tudás.
2. vagyok
Utolsó válaszoló, még jobban rádöbbentettél mennyire is gyűlöltem az ELTÉ-re járni... Én is úgy éreztem, hogy teljesen elbutultam, még a testvéreim is megjegyezték, hogy mennyire belassult a gondolkodásom, mióta oda járok.
Ami nem csoda, hisz naponta éreztetik veled, hogy milyen ici-pici kis porszem vagy a gépezetben, semmit nem érsz.
Mióta az orvosira járok(nem a sotéra mentem, mert féltem hogy hasonló tapasztalataim lesznek, mint a drága jó eltén)teljesen felturbózták a gondolkodásmódomat, nem a magolásra, hanem az összefüggések átlátására nevel ez a fajta oktatási rendszer, amihez nem kell nagy ész beismerni, mennyivel hasznosabb, mint káoszban innen-onnan kicsipegetni az adott tanár által érdekesnek tartott témákat, aztán egy teljesen összefüggéstelen tananyagot bevágni... Szerintem lépj le, amíg lehet. Én is 2 év után váltottam és most áldom az eget, hogy megtettem, mivel az orvosin megadják a lehetőségét a kiteljesedésnek.
3. vagyok megint:
Amúgy azt is vegyük figyelembe, hogy nagy különbség van az ELTE biosz és más egyetemek között. Szegedről pl. eddig csak jót hallottam.
A másik, hogy már a tanárok egy része is felismerte, hogy ez már nem állapot, ami nálunk van, és ha minden jól megy, pár éven belül megreformálják az egész biológia szakot. :) Úgyhogy reméljük a legjobbakat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!