A fizika-kémia tanári az egyetemen nagyon nehéz?
Amiatt húzós, mert időigényes. Mindkettő kísérletes tárgy, jóval több időt töltesz laborokban, így nem marad időd tanulni - lényegében emiatt nehéz. Ahhoz tudnám hasonlítani, mintha egyszerre végeznéd a matek-fizika és a matek-kémia szakot :) (Mert matek így sem marad ki, legfeljebb a természettudományokban nem használt "filozófikusabb" részek, meg az egzotikusabb bizonyítások.)
Szerintem inkább a matek-fizika vagy a matek-kémia szakpárt válaszd!
Ebben nem lennék olyan biztos. Nézd meg ezt:
A matek szakért 20 pontot adnak, fizika, kémiáért csak 15-öt. És ugye azt kell ösztönözni, amiből hiány van...
Az sem véletlen, hogy a mérnöktanárokat díjazzák a legjobban, mert abból tényleg hiány van - évek óta nem tudunk betölteni egy mérnöktanári állást, ráadásul jövőre nyugdíjba megy még egy mérnöktanár kolléga.
Az életpályamodell szívás. Elvileg ez tenné vonzóvá a pályát, de valójában kiszámíthatatlanná teszi. Teljesíted a feltételeket, beadod a minősítésre e kérelmedet, és NYOLC éven belül valamikor, ha a költségvetés helyzete és az ismeretlen protekciós háttérfolyamatok szerencsésen alakulnak, kapsz lehetőséget. Nyolc év az nagyon sok idő, a gyereked közben elvégzi az általánost :)
Ráadásul simán elvárják a lehetetlent. Ha alacsony óraszámú tárgyaid vannak, pl. a kémia, akkor esélyes hogy többszáz diákod lesz, mert egy csomó osztályban kell tanítanod, hogy kijöjjön a heti 26 tanórád (másik abszurd, mikor kezdtem a pályát 18 volt). A nevüket sem tudod megjegyezni, de a tanfelügyelő majd egyéni fejlesztési tervet kér rajtad számon, azaz hogy milyen terved van arra, hogy Lakatos Márió akalkuliás, diszgráfiás és beilleszkedési zavarokkal küzdő tanulót miképpen tervezed felzárkóztatni.
Szóval a tanácsaim:
Legyél mérnök. Ha 21-22 évesen még mindig a tanári pálya felé vonzódsz, akkor csinálj mérnöktanári kiegészítőt. Az tényleg biztos állás, ráadásul a tanári pályáról való könnyű elmenekülés opciójával.
Ha ez mégsem, akkor legyél matematika-informatika szakos tanár. (Bár az informatika óraszámát most drasztikusan megfaragták, a követelményeket meg nem, ami egy vicc, de pont ezért változnia kell valaminek, reméljük)
Ha még ez sem, akkor matek-fizika, netán matek-kémia szakos. Ha nem megy a matek, kémia-fizikán se fog menni. Igaz, hogy nem akkora a matek tananyag, de az óraszám is kevesebb hozzá, úgyhogy megérteni talán még nehezebb is, mint matek szakon.
Én tanár vagyok.
Ha teheted, mindenképpkerüld el ezt a pályát!
Az előbb leírtakhoz csatlakoznék.
Az fontos szempont, hogy a kis óraszámú tárgyak esetén marha sok diákod lesz, és ezzel marha sok gond.
Az igaz, hogy hiányszakma, de ettől még nem fogsz jobban keresni. Ha a piaci szférában lenne egy hiányszakmád, ott többet kérhetsz. De a magyar közszférában nem.
A fizika kiveszőben van, középiskolában nincs is mind a 4 évben, és van, ahol heti 2, sőt heti 1,5 (!!) óra van. Lényegében el van véreztetve ez a tárgy, és nem lehet semmi jóra számítani.
Én is mindenképpen valami mérnökség felé kacsintanék, és menekülnék a magyar közoktatásból. Pláne ezzel a központosítással, Káoszberg-központtal, Pedagóguskarral ne kerülj kapcsolatba!!!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!