Mit végezzek el ahhoz, hogy Önkormányzatnál, Okmányirodában, Járási hivatalnál, Gyámhivatalnál vagy Kormányablaknál dolgozhassak?
Végzős vagyok, és a közigazgatásban szeretnék majd dolgozni.
Milyen szakmát tanuljak? Minek érdemes tanulni, hogy az alábbi helyeket dolgozhassak! Sokat néztem az interneten, és főleg az igazgatási ügyintéző ami megtetszett, de valahol főiskola(igazgatásszervező) valahol nyílvántartási és okmányügyintéző valahol pedig elég egy középiskola/gimnázium+ informatikai ismeret.
Most ez hogy van?
Vagy olvastam olyat, hogy közigazgatási alap- és szakvizsga, ezek mik? mire jó? előny ha ilyen helyre akarok menni? Vagy ha a gyámhivatalnál akarok dolgozni mit végezzek el? Itt is sok-sok szakmát/diplomát találtam amivel elehet itt helyezkedni.
Minek érdemes vagy úgy kérdezzem, hogy mit végezzek el, hogy ha az alábbi helyekre ha jelentkezzek, akkor nagy az esélyem hogy felvesznek.
Mitől függ hogy mit várnak el(fősuli stb.) a munkákhoz?
Az 5 felsorolt közül hol érdemes elhelyezkedni?
Mennyi a fizetésük ezzeknek a köztisztviselőknek?
Vagy ottvan az anyakönyvvezető, azt olvastam hogy ha az akarok lenni viszgát kell letennem.
Ha okmányirodába akarok dolgozni akkor elég egy nyílvántartási és okmányügyintéző képzés?
Kérlek világossítjatok fel! Köszönöm!
Ha a közigazgatásban szeretnél elhelyezkedni, akkor mindenképpen javaslom, hogy végezd el az igazgatásszervező szakot. A Nemzeti Közszolgálati Egyetemen indul állami ösztöndíjas formában is. Ma már a közigazgatásra is jellemző, hogy a legegyszerűbb ügyintézői pozíciók betöltésénél is a diplomásokat részesítik előnyben.
Az igazgatásszervezőket elsősorban a magyar közigazgatásba számára képzik.
Egyébként hiába van diplomád, okmányirodai ügyintézőnek külön tanfolyamot kell elvégeznie, az anyakönyvvezetőnek külön szakvizsgát kell tennie,de ezeket már munka mellett, azaz ha már ki vagy nevezve köztisztviselőnek. Persze ezeknek az elvégzése nem önszorgalomból történik, hanem elsősorban a munkáltató utasítására, azaz ha a munkáltatónak (pl.: polgármesteri hivatalban)szüksége van anyakönyvvezetőre, vagy okmányirodai ügyintézőre. Ilyenkor a munkáltató állja a képzés költségeit.
A közigazgatási alapvizsgát akkor kell megcsinálnod, ha már a közigazgatásban dolgozol. Ha igazgatásszervező végzettséget szerzel nem kell alapvizsgáznod, viszont kell majd szakvizsgáznod.
A magyar közigazgatásban a fizetés nem a legjobb, kivéve ha vezető beosztásban vagy, vagy ha valamilyen központi közigazgatási szervnél (minisztérium)dolgozol. Az évek múlásával lépsz előre a besorolásban. Ha van nyelvvizsgád, angol, német nyelvek esetén alanyi jogon
nyelvpótlékra vagy jogosult.
Ha bővebben érdekel a téma javaslom neked a 2011. évi CXCIX. törvény - a közszolgálati tisztviselőkről - tanulmányozását.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!