Milyen szakmát kell elvégeznem ahhoz, hogy Önkormányzatnál, Járási Hivatalnál, Kormányablaknál vagy Okmányirodában dolgozhassak?
Sziasztok, 19 éves végzős fiú vagyok, és a közigazgatásban szeretnék dolgozni. De nem tudom, hogy milyen képzést- ha lehet OKJ képzés - (diploma kizárva!) kell elvégeznem.
Az alábbi feladatokkal szeretnék foglalkozni:
anyakönyvvezetői feladatok, hagyatéki ügyintézés, szabálysértés, birtokvédelem, állattartás,, személyazonosító igazolvánnyal, lakcímbejelentéssel, vezetői engedéllyel, útlevéllel kapcsolatos feladatok, ügyfélkapuval és népesség-nyilvántartással kapcsolatos feladatok stb..
diploma kell hozzá, olvass utána, akinek nincs, azt beiskolázzák mostanság
okj-s képzéssel semmire nem mész ezeken a területeken, az anyakönyvvezetéshez pedig külön vizsga is kell még a szakirányú (államigazgatási, jogi) diplomán felül
Én gazdasági- és vidékfejlesztési agrármérnök szakon végeztem, azon belül is területfejlesztés szakirányon. Plusz elvégeztem a Vidékfejlesztési Minisztérium által akkreditált Pályázatírói tanfolyamot. Állítólag az én szakomon végzőket felszippantja a szféra, de... Hadd ne fejezzem be:)
Diploma nélkül nem sok esélyed van.
Ezek egyikéhez SEM kell diploma vagy szakma. Közig. vizsga kell, amit meghatározott időn belül le kell tenni.
Anyakönyvvezetéshez pedig kell még egy speciális vizsga.
harmadik
ma már nem vesznek fel diploma nélkül
a régen ott dolgozóknak nem kell diploma csak
aki már ott dolgozik és nincs diplomája, annak közig alapvizsgát kell tennie, aki diplomás, annak közig szakvizsgát
Ha a közigazgatásban szeretnél elhelyezkedni, akkor mindenképpen javaslom, hogy végezd el az igazgatásszervező szakot. A Nemzeti Közszolgálati Egyetemen indul állami ösztöndíjas formában is. Ma már a közigazgatásra is jellemző, hogy a legegyszerűbb ügyintézői pozíciók betöltésénél is a diplomásokat részesítik előnyben.
Egyébként hiába van diplomád, okmányirodai ügyintézőnek (népességnyilvántartás, személyi okmányokkal kapcsolatos ügyintézés, stb.) külön tanfolyamot kell elvégeznie, az anyakönyvvezetőnek külön szakvizsgát kell tennie,de ezeket már munka mellett, azaz ha már ki vagy nevezve köztisztviselőnek. Persze ezeknek az elvégzése nem önszorgalomból történik, hanem elsősorban a munkáltató utasítására, azaz ha a munkáltatónak (pl.: polgármesteri hivatalban)szüksége van anyakönyvvezetőre, vagy okmányirodai ügyintézőre. Ilyenkor a munkáltató állja a képzés költségeit.
Én anno igazgatásszervező szakot végeztem, és nagyon sok feladatot láttam, látok el jelenleg is egy önkormányzatnál. A teljesség igénye nélkül néhány ezek közül: szabálysértés, birtokvédelem, állattartási ügyek, gyámhatósági ügyek, ipar-kereskedelmi igazgatás, stb.
Egyébként a - korábban jegyzői hatáskörbe tartozó - szabálysértési ügyek intézését már nem a polgármesteri hivatalokban látják el, hanem a járási hivataloknál, továbbá az okmányirodai feladatok is a járási hivatalokhoz kerültek.
Pff, még hogy diploma... :D Nem tudom, ki melyik bolygón él itt. Pont most panaszkodtak tesómék, hogy az utóbbi években hány buta ember van az okmányirodájukban. Mondanom sem kell, volt egyhez szerencsém telefonon. A kérdésemet sem fogta fel. :D Van köztük, akinek szerintem egy kettes érettségije lehet maximum. Az elmesélések alapján...
...és nem azért mondom, mert 8 osztályom van. Szeretek tanulni, most is épp egy képzésen gondolkodom. Viszont nagyon igaz, hogy hülyéknek áll a szerencse. :D Szerencse kérdése az egész. Ismerek segg h*lye boltvezetőt is. Voltak ott nála ezerszer képzettebb, okosabb emberek. Szerintetek lecserélik? Nem, mert kevés az olyan ember, aki tutira maradna is, és ez a hülye máshol úgysem állná meg a helyét. Épp ezért mire eljutnál oda hogy bizonyítasz a főnökségnek, kikészít. Ördögi kör.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!