Kedves Fiatalok! Nem érzitek úgy, hogy az egész magyar oktatás szét lett verve, és egyenlő a nullával?
Átvariálták a Bolognai rendszerre a régi megszokott felsőoktatást, és minden hülyét felvettek, most meg csökkentik a helyeket, persze, hogy megy a méltatlankodás. Az OKJ-s képzésekről már nem is beszélve, nappali tagozaton is fizetőssé válik, félévente 90.000 Ft lesz, és három éves lesz a képzés. Ennyi erővel mg főiskolára is lehet menni...
A szakmai tudás sok helyen semmi, nincs megfelelő szaktanár, az iskolai épületek roncs állapotban vannak, beáznak, jön le a vakolat, papírfalak vannak, és angol órán is hallani a másik teremben zajló kémia órát. Zsebkendőnyi tantermek, és sok helyen még krétát is a diákok szülei vesznek, projektorról álmodni sem merünk.
Más országok, akik megértették, hogy nagy hangsúlyt kell fektetni az oktatásra, haladnak, fejlődnek, megfelelően működik a gazdaságuk.
Jártam rövid ideig főiskolára, három hónapra kaptam 11.000 Ft ösztöndíjat a 4,3-as átlagommal.
Mi lesz így velünk?
A komolytalanabb, vagy egyszerűen speciális eszközöket és tanári tudást nem igénylő szakokat tömegesen indították az iskolák azért, hogy legyen kiket tanítani.
Gyorsan elvégezhettek a tanárok egy-egy tanfolyamot, hogy tudják tanítani a szakmai tárgyait az új szaknak.
De vajon a tanárok mekkora része veszi komolyan is, amit csinál?
Ott tanított pölö 30 éve (alapozó tárgyakat), és hirtelen keletkezik egy szak, aminek a szakmai tárgyát ő tanítja. Komolyan fogja venni?
Sajnos én pont ilyen szakot fogtam ki ilyen suliban.
És igen, sok tanár nem veszi komolyan. Igen, vannak mások, akik szeretik a szakmát, amire tanítanak, fontosnak tartják és igyekeznek mindenben segíteni, útra indítani minket.
De van, aki csak ledarálja az anyagot...
Ráadásul a gyengébb színvonalú egyetemek tényleg gyengék.
Felvételizésnél azt hittem, hogy csak kevésbé szívatósak, mint a nevesek, de azért erős mind. Azt hittem, csak azért szólják le, mert sznobok.
Közben nem...
40%-ot kell összegyűjteni két zh-n, és meg is van az évközi jegy?
80-ból csak 0-5 bukik több tárgyból is, amik szórótárgyak kellene, hogy legyenek?
Mivel a többiek már elmondták nagyjából a véleményemet, segítek káromkodni.
A GAMF-on vagyok Gépészmérnökin.
Aki a műábrát tanította, meg tudta csinálni a feladatokat ugyan, habár messze nem mindig, de kb. úgy magyarázott, hogy ezt a vonalat ide húzzuk, mert itt a helye. Ez azért volt, mert a tag ugyanannyit tanulta a szakrajzot, mint amennyit nekünk kell és már jóformán 10 éve nem foglalkozott vele. De ez semmi.
Idén indult duális képzés (járműmérnökök), ennek egy részét a Mercedes gyár finanszírozza. Nekik úgy néz ki, az órarend, hogy van 10 hét előadás és két hét gyakorlat (lehet hogy egy kicsit más az arány nem akarok hazudni), lényeg ami lényeg, év elején van előadás és év végén van gyakorlat, tehát pl. mechanikából megírják már régen a második zh.-t, mire az elsőre elkezdenek gyakorolni.
Az első zh.-n (mecha) 67-ből 65 ember bukott meg, a másik 2 már régebben tanulta a tárgyat, de ők is csak 2-est kaptak. Látszott hogy nem jó ez így, szal' írtak egy pótot, ahol szinte mindenki átment, anyagismeretből ugyanez történt.
Szóval először úgy nézett ki, hogy azért nem ér semmit, mert nem végzi el senki, most meg úgy fest, hogy azért nem, mert gyakorlatilag csak bejárnak, hogy kapjanak papírt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!