Hogyan válhat valakiből pilóta vagy légiirányító?
Az utóbbit valamennyire tudom, a HungaroControl által van lehetőség részt venni képzésben itthon, de pilóta hogy lehetnék ? Mik a feltételek, stb..
Köszönöm.:)
Közlekedésmérnökin belül légiközlekedés-hajózó szakirányra volt annyi, nem tudom onnan lehet-e pilótának VAGY légiirányítónak menni..?
Viszont a ponthatár nagyon magas, nem hiszem hogy sikerülhet.
Légiirányítónak úgy tudom lehet itthon tanulni a HungaroControlnál költségmentesen, viszont a pilótaképzésekről nem tudok semmit. Gondolom van hasonló a pilótaképzésben is.
a nyiregyi főiskolán légihajózóként kiképeznek egy darabig, de azért nem 747-esre, és az oktatás színvonala elég szar.
A zrinyin is megtanítanak azt hiszem.
Nem hiszem, hogy a Nyíregyi fősulin kellene ezt tanulni..
Inkább olyan helyen, ami direkt erre szakosodott [mint pl a HungaroControl], ahol csak pilótákat képeznek ki s a későbbiekben biztosítják az állást.
Ilyen a Lufthansa azt hiszem, de Nekem magyar nyelvű oktatásra lenne szükségem, vagy maximum Angol.
Légiirányító, amit mondtál.
Pilóta... hát malévnál nem nagyon van felvétel évek óta nyilván. De a légitársaságok szokták azt is képezni, és meghitelezik ott is a tandíjat - amit majd a későbbiekben levonnak a fizuból, meg ugye évekre odakötöd akkor magad.
Feltétel mindkettőnél legalább felsőfokú angol, mellette nem árt még 1-2 nyelv.
Mindkettőhöz kell elég magas intelligencia (légiirányítós tesztet néztél már? Az emberek jó része túl hülye hozzá kapásból :D).
Pilótának még fizikailag is alkalmasnak kell lenni, plusz a látás sem mindegy.
Pontosabbat sajnos én se tudok. De angolul keresgélj - ha úgy nem megy, akkor még gyakorold kicsit az angolt előbb. :D
Szia!
Először az egészségügyit nézd át: [link]
Nyíregyre nagyon nehéz bekerülni, és a végén, ha minden jól megy meg lesz a CPL jogosításod, meg úgy 250 repült órád.
Ez őszinte leszek nem sok mindenre elég. Beszéltem már a fősulin végzett pilótákkal, mindenki a repült óráit gyűjti, hogy megcsinálhassák az ATPL jogosítást, amihez 1500 repült óra kell. Ezen felül szükséges még legalább egy típusra Type Rating (bár ezt bizonyos esetekben elvileg állja a munkaadó légitársaság is). Ha figyeled a híreket, láthatod, hogy a MALÉV nem éppen fénykorát éli, és amikor azt is élte, általában "jó kapcsolattal" rendelkeztek. Elméletileg mehetnél külföldi légitársaságokhoz is, de ők a honfitársaikat fogják előnyben részesíteni, érthető okokból. Jellemző továbbá az, hogy elvárás a 2500-3000 repült óra és nem egymotoros repülőre gondolnak, hanem legalább 1000 óra multi engine-re, illetve Jet Orientat-re. Tehát olyan jó 15.000.000 forintra lenne szükség, hogy legalább az ATPL-ig eljuss és nem biztos, hogy találsz munkát.
Itt egy európai iskola: [link]
Nem akartam elvenni a kedved, csak próbáltam reálisan tájékoztatni Téged! Ha komolyan gondolod próbáld meg a nyíregyházi fősulit!
Ja: a Zrínyin nincsen pilótaképzés! Ha jól tudom, nyíregyen megy valami minimális számú katonai képzés is.
Na meg ott van az NFTC program: [link]
Sok sikert!
Szia! Elég régi kérdés, de hátha még érdekel, vagy valaki másnak segít. Talán a pilótában tudok segíteni, mert én is nemrég néztem utána kicsit alaposabban. Nem fontos, hogy fősulira menj, de azt hiszem, valamilyen felsőfokú végzettség kell, hogy kapitány lehess, de lehet, hogy az elsőtiszthez is kell. Mindenesetre amit megtudtam, leírom: Mindennek az alapja a PPL A vizsga, ez tulajdonképpen a kisgépes "úrvezető" jogosítvány, mint autóknál a B kategória. Szinte minden reptéren találsz repülős iskolát, ahol megcsinálhatod. Kb 1,5-2 milla a költsége. Ugyanúgy, mint az autónál, van elmélet és gyakorlat, és sikeres elméleti vizsga nélkül nem mehetsz vezetni. Miután levizsgáztál, gratulálok, pilóta lettél! Na jó, ezzel utasszállítót még nem vezethetsz, csak kisgépet (2100kg maximálisan megengedett felszálló súlyig), és kizárólag magán célból (a repülés öröméért, esetleg közlekedésként), ráadásul csak akkor, ha jók a látási viszonyok (min 5-8km látótávolság), és csak az aznapra hivatalosan közzétett napkeltétől napnyugtáig. Ez utóbbit nagyon komolyan veszik, és percre pontosan betartatják, ha megszeged, ugrott a PPL jogsi, plusz átirányítanak egy éjszakai leszállásra alkalmas reptérre, és fizetheted a reptéri illetéket, büntetést, gép hazaszállítását, stb. Lehet úgy is csinálni, hogy először motoros-vitorlázóra vizsgázol (MOVIT), és utána képzed át magad egymotoros gépre, úgy állítólag olcsóbb, és az elmélet ugyanaz. Ezután vizsgáznod kell éjszakai navigációból és műszeres navigációból (betűszavakkal: NVFR és IFR). Az NVFR után nem vagy napkeltéhez és napnyugtához kötve (persze az éjszakai leszállásra alkalmas reptér ugyanúgy kell, csak nem büntetnek meg), IFR esetén pedig repülhetsz rossz látási viszonyok között is. Ha külföldre akarsz repülni, akkor vizsgáznod kell angol fóniából (az angol egy speciális, repülésben használt változata), és ha komolyan gondolod a továbbiakat, akkor angol közép- vagy felsőfokból (C) is. Már csak azért is, mert egy bizonyos szint fölött kizárólag angol nyelven állnak rendelkezésre tankönyvek. Attól függ, eddig mennyi repült órád van (pl a család és a haverok sétarepültetéséből :-), meg a képzésekből), ha elég a CPL-hez, akkor megcsinálod, és utána már vállalhatsz kisebb munkákat pénzért, mint pl sétarepülés, reklám vontatás, vitorlázó gépek felvontatása, permetezés, stb. De a CPL mindenképpen kell, mert másképp nem vállalhatsz munkát. Egyes dolgokhoz külön vizsga is kell, mint pl a vontatás, mezőgazdasági munkák. Ez utóbbihoz a földközeli repülés miatt kell külön képzettség. Ha el sikerül helyezkedned, innentől kezdve fizetnek azért, hogy gyűjtögeted a repült órákat, egyébként olyan 45.000Ft/h egy "alap" C-172-vel, és határ a csillagos ég. Vehetsz óragyűjtő csomagokat is, úgy valamivel olcsóbb, és kapsz egy oktatót is magad mellé. Attól függ, mennyi órát gyűjtöttél magán úton, a CPL előtt vagy után jöhet a több motoros (ME) és több motoros műszerrepülés: ME IFR. Végül szükséged lesz több fős személyzeti (MCC: Multi Crew Cooperation), sugárhajtóműves (JOT: Jet Orientation Training) képzésre, valamint B és C súlykategóriára, de ezt valószínüleg menet közben megcsináltatják veled, mert pl többmotoros gép csak B, sugárhajtóműves pedig csak C súlykategóriában van, amin tanulj. Nem árt még menet közben megcsinálni az oktatói vizsgát, annyival is többet repülsz, és nagyobb esélyed van elhelyezkedni. Végül típusvizsga a kiszemelt gépre, jellemzően B-737 vagy A-320, valamint ATPL (Airline Transport Licence). Amerikában nemrég szigorították meg, már az első tisztnek is kell ATPL, de az EU-ban vagy Ázsiában úgy tudom, még elég a CPL az elsőtiszthez, és akkor az 1500 órát (amiből kb 5-700-at gyűjtöttél, mire mindened meglett az ATPL-en kívül) elsőtisztként gyűjtheted össze. Az egész alsóhangon 8-12 millió Ft, és min. 2-3 év, de ennek nagy részét a repülési idő gyűjtésének költsége teszi ki (repülőn és/vagy szimulátoron), és azért a CPL vizsga után fizetnek, ha dolgozol. Ja, és majdnem elfelejtettem a leglényegesebbet: a PPL-hez kiváló, a CPL-hez pedig első osztályú egészségügyi alkalmasság kell.
Végezetül néhány link:
A képzések menetéről egy jó kis összefoglaló: [link] (A készítő a menet közben felszedett információkat rendszerezte, hogy segítsen másoknak, akik szintén pilóták akarnak lenni)
Orvosi alkalmasság: [link] (Melles doktor, sokat fogod hallani a nevét egészségügyi témákban)
Repülős suli: [link] (Cessna 172-től Boeing 737-ig)
nem kell semmiféle felsőfokú végzettség. itt a Turkish airlines 777es kapit keres és ezek a feltételek: B777 Non Type Rated Captains Turkish Airlines Turkey
Turkish Airlines is currently looking for B777 Non Type Rated Captains to be based in Istanbul.
Minimum requirements:
Between the ages of 30-54 on the date of the application,
Minimum high school diploma,
No written penalty due to flight default or lack of discipline,
No history of criminal record.
Must be a current Commander/Captain,
Minimum 9000 total flight hours,
Minimum 3000 PIC total flight hours, on aircrafts over 27 tonnes,
Minimum 1500 PIC flight hours with glass cockpit experience,
Within the last 2 years, not a break of more than 12 months in the flights on the applied aircraft.
Only JAA/EASA/ICAO/FAA licenses are acceptable.
Meeting the required health conditions of the Airlines Transportation of the ICAO Annex-1 and JAR FCL 3 on Airline Transportation Pilot.
ICAO Level 4 in English
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!