Repülőgépekkel szeretnék foglalkozni de pilóta nem lehetek (magasabb dioptriájú a szemüvegem a megengedettnél). Hogyan tudnék mégis repülőgépekkel foglalkozni?
Azt szeretném megtudni, hogy a szemem gyengesége akadály-e abban, hogy szerelő vagy repülőgép fejlesztő mérnök legyek?
A BME-re vagy a NYF-re szeretnék jelentkezni.
Nem akadály. Én konkrétan a BME repülőgépész szakán vagyok, ha valami konkrét kérdésed lenne írd bátran.
Bár hozzátenném, hogy a szerelő dologhoz nem kell ám diploma, van egy szakközép ahol képeznek szerelőket, meg az iskola után meg kell csinálni egy típustanfolyamot, és ennyi. A fejlesztéshez viszont kell diploma.
Köszönöm szépen a válaszod. Van is néhány kérdésem:
A BME járműgépészetire felvételi követelmény az angol középfokú nyelvvizsga vagy majd elég lesz az egyetemen megtanult szakmai angol nyelv?(Gimiben németes csoportba járok és nem tudok olyan jól angolul)
Fejlesztőmérnökként hol lehet elhelyezkedni?
Magyarországon való elhelyezkedés valószínű-e?
A diploma után kell-e még valami tanfolyamon részt venni?
Ha a szerelős szakra mennék, akkor az utána lévő típustanfolyam drága lenne?(hallottam olyat hogy csak külföldön van de van amikor a foglalkoztató állja a költségeket)
Különböző szerelői engedélyekről is olvastam mint Part 66 meg hasonlókról.Tudnál ezekről nekem pár dolgot mondani?
Tudtommal szerelőket idehaza még mindig csak a Kossuthban képeznek Csepelen, műszerészeket szintén. Nem tudom most hogy állnak, amikor én jártam oda még nem voltak teljesen kompatibilisek a Part 145-tel, ezért a t. hatóság a Part 66 szerinti A szakszóhoz az EU-ban szokásos 1 év helyett 2 év gyakorlat igazolását kérte. A típustanfolyam munkáltatótól függ: ha nagygépes területre mennél dolgozni, akkor előbb-utóbb elküldenek képzésre. Ha kisgépes akkor felejtős, Mo-n tudtommal nincs elfogadott képzőszervezet erre.
A mérnök és a szerelő között kell igazából döntened, te tudod mire vagy képes. Én megszereztem a "légijármű-szerelő" bejegyzésű bizonyítványomat, azóta levelezőn járok egyetemre. De sima járműgépészre, mert lehet váltok inkább autóiparra.
Egyébként mennyi dioptria?
Visszatérve az angolra: egy dolog az egyetem, meg egy másik a valós élet.
Ha mondjuk véletlenül belenéznél a Cessna 150-es (hogy a legegyszerűbbet vegyük) dokumentációjába, látnád hogy minden angolul van, az AMM (aircraft maintenance manual) és az IPC (illustrated parts catalogue) is. Meg minden AD (airworthiness directive), SB (service bulletin), SL (service letter) és társaik. Szóval a repülés lingua franca-ja az angol, enélkül nehezebb boldogulni.
Vannak ilyen lézeres szemműtétek.. Pár másodperc alatt visszaállítja a 7 dioptriádat a normálra.
Tudom, hogy drága, meg én is félnék tőle.. csak azért mondom, mert ha mindenképp az az álmod, hogy pilóta legyél, akkor esetleg ezt még megfontolhatod.
Sajnos anyagilag ezt a műtétet nem tudjuk megengedni magunknak, ezért gondoltam, hogy akkor inkább szerelő vagy repülőmérnök lennék. Nem feltétlenül pilóta akarok lenni. De a szerelő vagy mérnöki szaknál akadályt jelentene a magas dioptria?
És még az angollal kapcsolatban... itt igazából a szakmai angol kell?
Mert amit az iskolában tanulunk, az ugye nem ilyen jellegű... tehát hétköznapi témákról van szó (család, ünnepek stb).
Még szeretném tudni..
Szerelői szakmánál fontos a fizikai erőlét?
Meg volt egy műtétem, melynek során egy fémlemezt helyeztek a mellkasomba, amit csak 3 év múlva szednek ki.. nem tudom, hogy ez is akadály lehet-e
A látásod biztosan nem könnyítené meg az életedet, de szerintem nem jelent akadályt. Mondjuk ha műszerész akarsz lenni akkor lehet, mert iszonyat apró betűkódok vannak a vezetékeken.
A fizikai erőnlét: a repülőgépszerelés hivatalos besorolás szerint könnyű fizikai munka ha jól tudom. Mondjuk bírni kell a 8 vagy 12 órát úgy hogy dolgozol, ami rendszeres mozgással és erőkifejtéssel is jár.
Az angollal a Kossuthnak is voltak gondjai, mert aki tényleg 100%-ig otthon van a műszaki angolban, az jobban keres más munkakörben mint tanárként. De egy nagyjából elviselhető alap angoltudásra kis szorgalommal simán fel lehet szedni elegendő szakmai szókincset, ami elég ahhoz hogy megértsd mit akart aki írta a kézikönyvet.
De ha érzel magadban elég "elszántságot" próbálkozz először az egyetemmel. Ha az nem jön össze még van alternatíva.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!