Egyetemek levelező szakjai. Mit kell tudni? Bővebben.
Amikor elküldik neten, az e-learning. E-learning lehet nappalin, estin, levelezőn.
A levelezőn úgy megy, hogy vannak a tárgyaid (minden félévben új órarend), ahhoz kapsz egy-egy tematikát. A tematika tételcímeket tartalmaz, valamint azokat az olvasmányokat, amiket át kell olvassál és azok alapján kell tudni a tételeket.
Az olvasmányokat neked kell beszerezni, de nem feltétlenül megvenni kell. Helyi könyvtár, egyetemi könyvtár, használt könyvek - mind megoldások lehetnek.
Általában van egy internetes rendszer, amiben megkapod a tematikát és az ilyeneket.
Az egyetem biztosít megadott számú konzultációt minden tantárgyadhoz. Olyankor bemehetsz és kérdezhetsz az oktatótól, illetve ő is elmondja amit tudni kell vagy meg kell tanulni önállóan.
Saját tapasztalatom a levelező-nappali összehasonlításról:
- akinek nincs önfegyelme a rendszeres tanuláshoz, általában kiesik (akik nappaliról jönnek át, legtöbbször kiestek)
- érdemes nem az utolsó pillanatra hagyni a tanulást
- a levelezőre járók összetétele miatt az oktatók kissé elnézőbbek és enyhítenek egy-egy nehezebb résznél; e miatt egyszerűbb teljesíteni; ennek viszont van ára, másképpen kell együttműködni velük
- bizonyos megpróbáltatásokon e miatt rosszabb teljesítményt produkáltunk; nekem nem életem első szakdolgozata meg szigorlata volt a levelezőn (korábban nappalin végeztem), de nagyon kevés 4-es vagy 5-ös született; sokan nem értették, hogyan kell csinálni (igazi, ilyen jellegű képzés nincs)
- mivel kevesebb a személyes kapcsolat az oktatókkal, néha nagyon nem értettük egymást és ez a vizsga alatt derült ki; az információáramlás a nappalihoz képest rosszabb
Ez utóbbira egy példát is írok. Tematikában leírva 14 témakör, mind szlávok történetéhez kötődik, kivéve a 14. cím. Írásbeli vizsgán meglepve látjuk, hogy 4 kérdés, de mind a 14. tételből, ami angolok és németek. Nappalin vegyes kérdések voltak, nem négy, hanem 9 és szigorúbb ponthatárokkal. Ott helyben derült ki, hogy az oktató a levelezősöktől soha nem kérdez vegyesen, hanem csak 1 témakörből - amit nálunk senki sem nézett meg rendesen (meg ugye ez utolsó tétel...). Persze elismertük, hogy mi sárosak vagyunk, de azt a vizsgát elbuktuk.
Tehát mindig, minden tételt meg kell tanulni, meg kell hallgatni az oktató konzultációs megjegyzéseit. Talán a túlélést segítő tipp: mindig kommunikálni kell, és mindig együttműködést kell keresni. A leírt vizsgahelyzetben mi nem mondtuk neki, hogy kiszúrt velünk, pedig kicsit igen. Egyből azt mondtuk, jöhessünk vissza máskor vizsgázni. Egyből belement.
Kiegészítésnek (előttem szólóhoz kapcsolódva): az oktatók egy fokkal normálisabban állnak a levelezősökhöz. Sajnos él az a tévhit, hogy aki nappalira jár, az nem dolgozik, hanem egész nap tanul. Néhány oktató meglepődött amikor megtudta, hogy hányan tartják el önmagukat a csoportunkban és hány nappalis hallgató családfenntartó/gyereke van, vagy akár több is. Tehát sokuk fejében az van, hogy a levelezős az munka és család mellett tanul, míg a nappalis csak bulizik. E miatt a levelezősökkel szemben kedvezőbb eljárásokra is képesek. Éppen e miatt, ha valahol a kettesed sem jön össze, nyugodtan válts egyetemet.
Az egyik ismerősöm bukdácsolt a levelezőn. Nagyjából 50-60% között volt az egész évfolyamon a bukások aránya. Átment egy másik egyetemre és négyesekkel megcsinálta. Akik nem váltottak, hanem maradtak, még most sincs diplomájuk az adott szakból. Tehát, ha nincsenek meg a kettesek sem, akkor váltani kell!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!