Nem szánalmas, hogy kettes-hármas érettségikkel be lehet kerülni tanító, és óvodai pedagógus sőt még néhány tanári szakra is?
Nem akarok senkit leszólni, távol áll tőlem, de nem érzem azt, hogy ez jól is működne. Nem nehéz ezeket elvégezni és tömegével szabadulnak rá a hozzá nem értő pedagógusok a gyerekekre, akik sokszor csak ártanak, mint segítenek. Rengeteg olyan tanár van már most, akik egyszerűen bénák, nem tudják átadni a tudást és sokszor nem is akarják. Még a szakmai tudása is megkérdőjelezhető...
Ez hosszútávon csak ennek az országnak lesz rossz.
De az sajnos. Egyik ismerősöm kémia ttk karra jár, de majd tanárnak szakosodik és alig jár be, na meg a vizsgái nagy része nincs is meg, és azt mondta a tanár, hogy onnan csak ilyen suttyók kerülnek ki. Természetesen tisztelet a kivételnek.
De lehet, hogy valaki csak azért is jelentkezik, hogy elmondhassa, hogy egyetemre jár (annak meg ugyan mindegy, hogy milyen karra). Ez viszont nagyon szánalmas...
Az hagyján, hogy bekerül, de nem hullik ki egyetemen, mert (ahogy észrevettem) nem elég szelektív a rendszer. Az ilyennek másodéves szigorlaton úgy kéne égnie, mint a Reichstag, és nem, nem kellenének olyan profok, akik átengedik kettessel...
Én jelesre diplomáztam, nyelvtanár vagyok. Azóta is tanítok, imádom a hivatásom. Viszont rengeteg olyan csoporttársammal diplomáztam együtt, akik 6-7 éve nyúzták az ötéves képzést, mert egyszeren nem bírták, csak a buliról és a züllésről szólt nekik az egyetem, ennyi erővel bárhol lehettek volna, nem kellett volna egy ilyen felelősségteljes munkát választani.
Szerintem azzal még nincs is baj, hogy bulizik meg esetleg csúszik, ettől függetlenül is lehet valaki jó tanár, a diploma minősítése sokat jelent, de korántsem annyit, mint gondolnánk. A volt középsulimba pl. egy tanárnak egész jó minősítése volt, de egyszerűen nem tud tanítani.
Egy matektanárnál baromira kevés az, hogy tudja a matekot, ez önmagában nem ér semmit. Tudni kell jól kommunikálni és a fiatalok nyelvén beszélni. Hihetetlennek hangzik, de még egy nagyon unalmas tárgyat is elő lehet adni érdekesen, el lehet magyarázni úgy, hogy még akit abszolút nem érdekel az is tudja...
Egyszóval elképesztő...
Sajna nem csak a pedagógusoknál ez a jellemző. Ugyanúgy be lehet kerülni a legtöbb mérnöki szakra, illetve természettudományos szakra is kettes-hármasokkal, hiszen annyira nem divatszak a legtöbb, hogy a ponthatár sok helyen alig nyaldossa a minimum 220-as ponthatárt!
A főiskolák és egyetemek csak annyiban járulhatnak hozzá az oda nem illő egyedek kiszórásában, hogy nem engedik őket időben végezni. Legalábbis jobb helyeken van olyan aki 5-6. éve nyúzza a padokat, és képtelen lediplomázni... Nem jelenti azt hogy ha valaki 8 év alatt végzi el, akkor az egy sz*r ember, csak kicsit lassabb a felfogása, avagy gyerekesen gondolkodik, nem jut el az agyáig hogy az ő érdeke lenne tanulni... Szerencsére mérnöki szakokon többnyire nem tengődnek az emberek semmi tanulással évekig!
Azonban egy mérnököt a versenyszférában nem fognak alkalmazni, ha nagyon béna.
Ellenben a közszférában egy béna pedagógust nagyon is fognak... És nem számít, ha nagyon béna...
Egy mérnöknek is van felelőssége, de őt hamar leépítik, ha nem ért a szakmájához. Ellenben egy pedagógusnak csak közvetetten látszik a felelőssége, holott elég nagy hatással lehet a gyerekekre nézve... És sajnos itt elég sok a béna...
12:32 vagyok
Én pedig pont úgy gondolom, hogy aki bulizni, meg zülleni akar, az ne vegye el az államilag támogatott helyet az egyetemen attól, aki pedig tanulni szeretne! mert ilyennel is tanultam. Az egyetem nem diszkó, és mikor valaki csak azért vergődik át a vizsgákon, hogy megmatradjon az állami támogatása, amit aztán elihat, akkor legalább annyit tegyen meg, hogy ne tanárira menjen, mert aztán kikerül tanárként úgy, hogy többet fog ártani, mint használni.
A szelektív rendszert pedig arra is értettem, hogy aki személyiségét tekintve nem felel meg tanárnak, azt ki kellene szűrni. Volt olyan tárgyam, ami elvileg ezt a célt szolgálta. Videóra vették a tanításunkat és kielemezték. De mindenkit átengedtek, azt is, aki majdnem elájult, holott a sokadik tanítása volt, és a kiselsősök előtt nem merte kinyitni a száját, meg az is, aki nem tudott magyarázni... Akkor mire való volt a tantárgy? Szóval szigorítani kéne.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!