Mit tudnak azok akik jobbak matekból mint a többiek?
Faktton 20 emberből csak az ír ötös dogákat aki magántanárhoz is jár, a többiek jó esetben hármasokat írnak.
Fizikából és matekból szereztem eddig két egyest, hiába tanultam rájuk az internetről és füzetből.
Az a néhány ember mit tudhat, hogy ötöst írnak?
Már megkérdeztem őket hogy magyarázzák el a feladatot, de a vége az lett hogy ők se nagyok értik, csak csinálják, de mégis jobb dogát írnak mint az összes többi ember a csoportban.
Gondolkoztam azon hogy lemondom a fakttot, mert a tanárok se annyira jól magyaráznak, ez meglátszik a csoportok jegyein.
Egy magántanár extrában elmagyarázza nekik az adott témakört, odafigyel rájuk, segít azoknál a részeknél, amik extra magyarázatra szorulnak, valamint látja, hogy mit kell jobban gyakorolni, ehhez megfelelően oszt ki extra feladatot.
Szóval szimplán azért jobbak, mert a megértési folyamatban segítenek nekik, valamint TÖBBET GYAKOROLNAK.
Megoldás? Gyakorold halálra magad, amíg nem lesz a feladatgyűjteményben, órai példákban olyan feladat, amit gondolkodás nélkül, automatikusan meg tudsz oldani.
Jah és attól, mert valamit meg tudsz csinálni, nem leszel jó tanár. Ne is várd el azt, hogy majd egy diák magyaráz neked. Csináld magadnak, ne sajnáld az időt és energiát, csak csináld és meglesz az eredménye.
- Ismerik a témában szereplő fogalmakat.
- Tudják, hogy minek mi a szerepe.
- Látják, értik a témában és a témák között a viszonyokat, viszonyulasokat, kapcsolatokat, kapcsolódásokat, összefüggéseket.
- A megszerzett tudás nem csak a fejükben vagy nyelvi szintén van jelen számukra, hanem tudják is alkalmazni a megértett, megszerzett információt.
Szívesen segítek bármilyen témaban, ha gondolod. Nekem nyugodtan tehetsz fel kérdéseket, higy mit nem értesz.
Tudom, rossz hogy van benned érteni akarás és úgy látod Te ehhez mintha kevesebb lennél. Van egy adottság akik fogékonyabbak a tudásra, ez tagadhatatlan, a többieknek meg szerencse és több küzdelem. Sok esetben egyéni odafigyelés kellene ami csoportban nehezen kivitelezhető, mint magántanárnál. Mindenkinek máshol hianyos az ismerete, ezt kellene a tanárnak felmérni, de az oktatasi rendszer nem erre van berendezkedve. Persze azt feltételezve hogy nem elmismásoltad a tanulást. S azt is megértem ha az embernek nincs sikerélménye, az nem is motiválja tanulásra. Ilyen az élet.
De visszatérve. Ha van egy téma, amiben elakadtál, kérdezz engem halál nyugodt, s kiderítjük közösen. Szívesen segítek. 27F
4.
Igazából addig nem szabadna tovább menni az adott anyagban, ameddig az adott diák nem érti, nem tudja alkalmazni a megszerzett tudást.
De ehhez sokszor kevés az idő, valamint a tanár és a diák is sokszor hanyag, káros szokásokkal rendelkezik.
6.
A jelenlegi matematika oktatás is csőd.
Jelenleg a sablonos gondolkodást fejlesztik, nem az általános problémamegoldást.
Matematikában a logikai gondolkodást a bizonyítások levezetése fejleszti a legjobban.
De ez kicsit van jelen, elenyészően, emelt szinten.
"vége az lett hogy ők se nagyok értik, csak csinálják"
Pontosan: csak begyakarolják a típusfeladatokat
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!