Továbbtanulási szülői értekezlet. Te mikről beszélnél/miket mindanál, mint osztályfőnök?
Szóval ha osztályfőnök lennél, és lenne egy szülői értekezlet konkrátan a továbbtanulásról, pl. 10.év végén vagy akár később.
Mikről beszélnél?(faktok stb..)
Nyilván egy csomó mindent főleg a tanulókkal kell megvitatni,(pályaorinetációs napok,stb..),de a szülőket is be kéne vonni ebbe a folyamatba..
Tehát valahogy aktivizálni kell a szülőket is.
segítsék a gyerekeiket, meg hogy azért ők is legyenek képben a felvételis, továbbtanulási dolgokkal..
Szóval kicsit az érzelmeikre is kéne hatni, meg gyakorlatias dolgokról is szó kellene h essen a szülőin..
Te miket mondanál?
Nem akarlak megserteni, biztosan jo osztalyfonok vay, de nagyon szepen kerlek, kerd egy szakmabeli segitseget.
Egyszeruen annyirasok jogszabaly vonatkozik a felsooktatasi felveteli eljarasra, amit egy laikus nem ismerhet.
Sajnos, nagyon sok olyan esettel talalkoztam( dolgoztam a f.f.e. egy-ket reszeben, es volt szerencsem beszelni tanarokkal, egyik sem gyozott meg a tudasarol ezen a teren.), amikor hiaba a segito szandek, rossz informaciot adott at az osztalyfonok.
Tehat, en a helyedben inkabb a felvi konyveket, az edu. napokat, a nyiltnapokat, a felvi oldalat...stb, a megbizhato forrasokat ajanlanam, illetve keszitenek egy-egy naptarat a fontosabb datumokrol a szuloknek is, hogy figyelmeztetni tudjak a gyerekeket, ha esetleg o elfelejtene.
Prospektusok beszerese az egyetemekrol, illetve egy-ket egyetem eloadoinak meghivasa is nagyon jo szokott lenni, es nem zarkoznak el ettol az egyetemek, hisz nekik is erdekuk, hogy minel tobb es okosabb diakok fogadjanak majd.
10. evvegen meg nem ezekrol beszelnek, hanem inkabb a fakultacio valasztasrol, illetve az emelt szintu erettsegi, illetve nyelvvizsga fontossagarol. Es fontosnak tartanam elmondani, hogy attol, hogy valaki, tf. biologiat es x-t tanult emel ora szamban, meg, ha ugy erzi 12-ben, hogy hogy o egy y targybol szeretne emelt erettsegizni, akkor segitsek ot, es ne legyen az a tudat, hogy csak abbol lehet emeltezni, amibol faktra jart. Ha kepes ra, akkor akarmibol erettsegizhet.(Persze, nagyon meg kell fontolni, hogy et knek mondod, hisz nem terhelhetsz tul egy diakot, aki valojaban nem is kepes ra, tehat jol fontold ezt meg).
Illetve azt is elmondanam, hogy ez mennyire fontos dontes, de ne gorcsoljenek ra, ne kenyszeruljenek bele olyanba, amit ok nem akarnak. Valojaban, akarmilyen fontos dontes- eletuk, jovojuk mulhat een- fontos tudniuk, hogy akarmikor donthetnek maskepp. Ha allatorvosnak megy, ket ev mulva meg donthet ugy, hogy valojaban o cukrasz akar lenni es forditva.
Azt hiszem, en ilyeneket mondanek, de nem vagyok tanar(meg).
Sok sikert!
Köszi a segítséget!!!
Amúgy nem vagyok ofő, nem is tanárképzésen vagyok, igazából munkavállalási tanácsadó szakon tanulok..
Na és ezt a házit kaptuk most..
Amúgy nem is igazából a jogi vetülete a fontos ennek a dolognak, hanem a szülők bevonása a diákok pályaorientációjába...Motiválni őket h. ne legyenek érdektelenek és passzívak a gyerekük pályaválasztásával kapcsolatban...Bár jobb esetben nem azok..:)
Egy 10 perces beszédet kell megtervezni, szóval nem is nagyon lehet belemenni mélyebben a jogi dolgokba:)
Még1x köszi a válaszokat!!:)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!