




egyértelműen a pénzügy-számvitel a legjobb, a legkeresettebb és a ráépülések tekintetében is
PSZ-el bármikor lehetsz marketinges, de egy marketinges soha nem lesz minősített könyvvizsgáló










Magyarországon, ahol nulla a vállalkozói kultúra, alig van innovatív, jól működő magyar cég, inkább csak multik vannak meg SSC-k, biztosabbnak hiszik a magyarok a pénzügyet, hiszen a könyvelgetéshez, excelezgetéshez nem sok sütnivaló kell. Egyszerű, monoton, kiszámítható biorobot munka. Ezért hiszik azt a magyarok, hogy a pénzügy a legjobb.
Ahol van rendes vállalkozói kultúra, termelékeny a gazdaság, ott természetesen a marketing sokkal kelendőbb és rangosabb (például Amerikában). Ott a pénzügyi ismeretek inkább egy fontos skillnen számítanak a marketingesek, menedzsereknek, és az emberek kevésbé gondolnak rá mint valamiféle karrierre.
1. “ PSZ-el bármikor lehetsz marketinges”
Ez egyáltalán nincs így. A pénzügyesek képzetlenek ehhez és általában a tehetségük is hiányzik (azért mentek pénzügyre).
“de egy marketinges soha nem lesz minősített könyvvizsgáló”
Hála az égnek. :D





Egyébként ez a képzés, a "kereskedelem és marketing" nem marketing, hanem kereskedelmi fókuszú képzés, csak szeretném jelezni.
Ha valaki nem "biorobot", tehát nem szereti megtanulni a modern eszközöket, mint mondjuk az excel, csak színes plakátokat szeret tervezgetni annak miért adunk egyáltalán közgazdász diplomát? A statisztika a tudomány meg az analízis. Az ujjával festegetni egy 5 éves is tud.





6. Annyit még tegyünk hozzá, hogy a modern marketing adatalapú, és a marketing jelene (és jövője) az adattudomány. Nem véletlen az, hogy a survey statisztika és adatanalitika szak bemeneti szakja a szociológia mellett a marketing.
"a "kereskedelem és marketing" nem marketing, hanem kereskedelmi fókuszú képzés" - a marketing sokkal több, mint kereskedelem, de az IS. A marketing piac- és trendkutatás, termék- és szolgáltatásfeljesztés, árazás, disztribúció-stratégia és -menedzsment, logisztika, ügyfélélmény-tervezés, ügyfélérték-maximalizálás, customer journey tervezés, ügyfélszolgálat-stratégia stb. stb. stb. és egy NAGYON kicsi része a reklám.
Amire te gondolsz ("csak színes plakátokat tervezgetni"), az nem marketing, hanem vagy kommunikáció, vagy vizuális kommunikáció szak. Mindkettő van más egyetemeken.
"A statisztika a tudomány meg az analízis." -- Üdv a marketing világában. Egyébként a marketing már korábban is adat- és statisztikai alapú volt, csak az utóbbi 20 évben sokat fejlődtek az eszközök.
"Az ujjával festegetni egy 5 éves is tud." - Igen, van Gogh, Rafaello, Michelangelo is csak az ujjukkal festegettek mint egy 5 éves. Ja nem.





amit itt felvázolsz olyanból nagyon kevésre van szükség egy vállalatnál, maga a képzés pedig finoman szólva is büfé
most hogy is van ez? azok mennek PSZ-re akiknek megy a matek, akiknek meg nem annyira azok marketingen foglalkoznak analitikával?





"amit itt felvázolsz olyanból nagyon kevésre van szükség egy vállalatnál"
Kb. a vállalatok 100%-ánál van rá szükség, az más kérdés, hogy a magyar vállalatok nagyon le vannak maradva e téren. A multik már régóta adattárházból dolgoznak. A piackutatási és marketing osztályokon mindig is SPSS és egyéb analitikai szoftverek voltak a munkaeszközök.
"maga a képzés pedig finoman szólva is büfé"
Mármint hogy érted azt, hogy "büfé"? A marketing szakon van Analízis I-II, Statisztika I-II szigorlattal, Ökonometria, Marketingkutatásból több félév. Mi ebben neked a büfésebb, mint egy pénzügy-számvitel szakon? Több matek van itt, mint egy psz szakon, csak jelzem...
Egyébként igazad van, a magyar oktatási struktúra elavult, de nézted már, külföldön mi van?
BSc Marketing Data Analytics, University of East London
MSc Data Science and Marketing Analytics, Erasmus Rotterdam
MSc Marketing - Marketing Analytics and Data Science, Uni Groningen
És ez csak pár találat magyar diákok számára is elérhető top egyetemekről...
"azok mennek PSZ-re akiknek megy a matek, akiknek meg nem annyira azok marketingen foglalkoznak analitikával?"
Nem tudom, ezt a következtetést miből vontad le, de a psz semennyire se matekosabb, mint a marketing. Négy alapművelet kell hozzá. A marketing meg egy rendes numerikus szak [kellene, hogy legyen], de mondom, egy teljes értékű modern marketing szakembernek ma lehetősége van Magyarországon:
BSc Kereskedelem és Marketing (ELTE, BGE, BME stb.)
Survey Statisztika és Adatanalitika (ELTE)
szakot végezni, közben Erasmussal kiugrani a fent nevezett top egyetemekre, vagy befizetni magát egy egy éves mesterszakra (kb €3000 a teljes tandíj Hollandiában), és azonnal a fizetési listák élére ugrik, az IT-val egy szinten.
Mesélj a pénzügy ehhez képest milyen karriert kínál, mennyivel büfétlenebb? (Történetesen erre is tudnék jó példát mondani, csak azokra a helyekre nagyon nehéz bekerülni, pl. nagyvállalatok M&A osztályaira -- Magyarországon nincs is igazi M&A tevékenység, tudom, egy évtizeden át csináltam külföldön.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!