Mennyire nehéz az irodalom szóbeli érettségi?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"pl töriből ott van atlasz is, benne van egy csomó minden, inkább azt kéne megtanítani használni"
Inkább, mint történelmet tanítani? Én inkább a tanárokra bíznám, mint pl. rád...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Olvasd el mégegyszer."
Elolvastam.
"Annyit mondtam, hogy megkéne tanítani használni az atlaszt amellett, hogy megtanítják az anyagot."
Hogy mire gondoltál közben, azt senki se tudja, de hogy nem ezt írtad, azt mindenki láthatja. Azt írtad, hogy
"pl töriből ott van atlasz is, benne van egy csomó minden, >>>>>>inkább<<<<<<< azt kéne megtanítani használni"
"Ez ugyanúgy igaz mateknál a fv táblázatra. Azért a való életben nem így működnek ám dolgok. :D Ezért nem ért senki semmihez középsuli után, mert az életre nem készítenek fel."
Mert az élet úgy működik, hogy egyszercsak minden leáll, és megvárják, amíg te előkapod a töriatlaszt vagy a függvénytáblázatot? :DDDDDD
"Tudnék én tanítani rohadt jól"
Képzelem. :DDD
"meg reformálni kéne az egész oktatást"
Mihez képest "meg"? Reformálni kéne és még mit kéne?
(Megfejtés: egybe kell írni azt, hogy "megreformálni" - de még ennyit se tudsz... Nem volt rá idő, hogy előkapd a helyesírási szótárat? :D)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
"egybe kell írni azt, hogy "megreformálni" - de még ennyit se tudsz... Nem volt rá idő, hogy előkapd a helyesírási szótárat"
Jó, hát ilyenkből lehet leszűrni, mikor komplexusos kisgyerek nem tud mit kezdeni magával. Azt külön írtam, hogy "meg", mint "+". Ha nem tudsz mire érvelni és nem értesz valamihez, akkor inkább ne próbálj okosnak tűnni, mert pont az ellekezőjét éred el. De majd úgy is kapsz épp elég pofont az élettől, aztán jobb esetben megtanulod, hogy jelenleg egy élettapasztalatlan gyerek szintjén vagy.
"Mert az élet úgy működik, hogy egyszercsak minden leáll, és megvárják, amíg te előkapod a töriatlaszt vagy a függvénytáblázatot?"
Először is nem fizikai munkásokra gondoltam. Ahhoz nem kell tanulni, meg tudni semmit. Érettségi sem kell, vagy nem tudom, hogy mire gondolsz.
Kérdésre válaszolva pedig igen, úgy működik, hogy pl mikor kísérletezik valaki egy kutatásban, akkor mások cikkeit olvassa közbe amellett, hogy megtervezi. Nem pedig fejből tolja, mert olyan nincs. És ez minden kutatási területen így van. Nyilván az ember fejébe megragadnak hosszútávon a dolgok, de csak annak, aki tanul és gyakorol, ismétel.
Érettségi után elfelejt mindenki mindent, ha nem tanul vele tovább, ezért sincs értelme nagy részének. Matekból a sok sinus, cosinus függvény helyett lehetne gazdaságtant tanítani(tőke, hitel, befektetés, hogyan térül meg, stb) Ezeket az értelmetlenségeket pedig annak meghagyni, aki matekkal fog továbbtanulni(természettudományhoz oké). És ez ugyanúgy igaz a természettudományos tantárgyakkal is. Normálisan lenne tanítva úgy, hogy nincs mellette kitöltő tárgy, amiknek az égvilágon értelme sincs, akkor nem lennének oltástagadók, meg Lapos-Föld hívők és társai. Biológiából pl az alapokat sem tanítják meg középsuliban, de így konkrétan csak kaparják a felszínt.
Ha a jelenlegi oktatásnak az lenne a célja, hogy gondolkodó embereket fejlesszen, akkor átlátnának könnyebben másokon és átlátnák akár egy ország gazdasági és politikai működését. Illetve értenének az egészséghez és máris nem lenne az országunk dobogós helyen alkoholizmusban, öngyilkosságban, elhízásban, stb. Nyilván ez egy globális probléma, de hát ebben az országban alapból az a cél, hogy ne értsen senki semmihez(legalábbis a politikához és gazdasághoz biztos ne).
Pl irodalomnak azonkívül, hogy az ember megtanul olvasni, van értelme? Nincs. Sőt, még árt is a sok kötelező olvasmánnyal, mert le vannak maradva az öregek eléggé és nem haladnak a korral. Egy gyereket nem fog érdekelni az Egri csillagok és egyéb ilyen tömény, unalmas könyvek. És akkor csodálkoznak, hogy a fiatalok utálnak olvasni, ha ilyen "muszáj" könyveket rájuk erőszakolnak. Helyette modern könyveket kéne olvastatni, máris több mindenkinek lenne kedve hozzá. A másik kedvencem a verselemzés, aminek a többsége megint hamisságra épül. Tehát, addig, amíg a költő ténylegesen nem írta le valahova, hogy mit ért az alatt, amit leírt, addig nem lehet készpénznek venni egy elemzést. Azért, mert a "szakértők" kitalálnak valamit a lelki világukra, az nem azt jelenti, hogy tényleg úgy is értették. A nagyrésze ezeknek csak találgatás, tehát van értelme? Nincs. De azért suliban szeretik eladni magukat ezek a tanárok is, hogy mennyire fontos, amit tanítanak. Közben meg itt is a nagyrészének értelme sincs. A valóságot kéne tanítani, nem pedig a hamisságot és találgatásokat.
"Hogy mire gondoltál közben, azt senki se tudja, de hogy nem ezt írtad, azt mindenki láthatja. Azt írtad, hogy
"pl töriből ott van atlasz is, benne van egy csomó minden, >>>>>>inkább<<<<<<< azt kéne megtanítani használni""
Ha te ebből azt szűröd le, hogy ez azt jelenti, hogy akkor történelmet ne tanítsanak, akkor megintcsak a te értelmezéseddel vannak problémák. Oké, hogy nem írtam le, de evidens, hogy azt akartam kihozni belőle, hogy meg kéne tanítani használni a rendelkezésre álló eszközöket normálisan. A számológép is ugyanez.
Részemről lezártam, de, ha megint nem tudsz érvelni normálisan alátámasztott dolgokkal, akkor inkább ne erőltesd a visszajelzést.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Azt külön írtam, hogy "meg", mint "+"."
Erre az esetre írtam, hogy:
"Mihez képest "meg"? Reformálni kéne és még mit kéne?"
Válasz?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!