Hogy lehet az, hogy sok fiatalnak kamaszkorában mindenféle szirsz@r jegyeik vannak hol ebből a tárgyból, hol abból, mégis fölveszik őket egyetemre, főiskolára?
Időről-időre belebotlok olyanokba, akik a középiskolában olyan... elég késdobáló emberkék voltak, mégis ilyen mérnök, meg olyan mérnök lett belőlük...
Nekem olyan 3,7-4,3 körüli volt az átlagom, de meg sem próbáltam jelentkezni (nem is igen lett volna kitől segítséget kérni a kilencvenes évek végének káoszában).
Szerintetek engem felvettek volna akárhová is (felsősuliba)?
10
Akkor miért volt az, hogy mégis volt, aki mindenből ötös volt, kisujjból kirázta és az iskola az ilyeneket nézte embernek?
Gimiben én is az ilyen nem tanulós bulizós fajta voltam + úgy öltözködtem mint valami csöves emó punk nem tudom mi. Az átlagom 3,00-3,50 körül mozgott. Simán csak nem tanultam, lázadós korszak. Volt, hogy majdnem meg is buktam.
12.-ben megnyomtam, 4,80 körül lett az átlagom és csináltam egy ötös emelt érettségit meg egy, közepet, így pont duplázós módszerrel 410pontom lett. Meg egy felsőfokú nyelvvizsgával, ami 40 pont. Így simán felvettek, természettudományi szak egyébként.
Szerintem jó volt ez így, legalább kibuliztam magam és egyetemen én vagyok a fő stréber. Míg mások buliznak és viszem helyettük a tanulmányi ösztöndíjat.
Lehet téged is fevettek volna. Nem a sláger szakok egyikére, de valamire biztosan.
Gyakran a nehéz szakokra bárkit felvesznek. Ha megnézed TTK-n a ponthatárokat, matekra kb 360 ponttal be lehet jutni. Ez vicc a szak szintjéhez képest. Vidéken meg aztán pláne ez van. Ez nyilván azért van, mert kevesen jelentkeznek, de hely az van bőven.
Aztán viszont bent is kell maradni, és az már nem megy annyi embernek. Szóval szerintem ne azt nézd, kérdező, hogy hány embert vesznek fel, hanem hány végez. Például mi 110-en kezdtünk és 40-en diplomáztunk időben :D
Egyébként ez szerintem azon kevés jellemzője a magyar felsőoktatásnak, ami kifejezetten jó. Mindenki kaphat esélyt a gimis jegyeitől függetlenül, és innentől már csak motiváción múlik, hiszen tiszta lappal indulsz. Amit pl Amerikáról hallani, hogy mennyire teperni kell a bejutáshoz, és tökéletesnek kell lenni, szörnyű. Gimiben eleve sokan még nem is tudják mit akarnak, és lehet ezért sincs motivációjuk annyit tanulni.
Engem matekból tartottak hülyének gimiben, minek akarok mérnöknek menni. Mentálisan a béka segge alatt voltam, mert egyébként az osztálytársaim szekáltak más okból és végig ki voltam készülve, ezért a teljesítményem is rosszabb volt és én is azt hittem, hogy hülye vagyok.
Hamarosan már mérnök leszek, a képzés elején volt szóró tárgy a matek keményen, de nyilván egy csomó tárgyam épült rá. Kiderült, hogy nekem egész jól megy a matek a többiekhez képest, pedig volt aki emeltezett is érettségin.
A jegyek nem valósan tükrözik az ember képességét rengetegszer.
Pl. egy olyan embert se butáznék le, aki ugyan kettest kapott, de előtte éjszaka vágta be a teljes féléves anyagot.
Amondó vagyok, ha van motivációja az embernek, akkor vágjon bele abba a szakba, amibe akar, a jegyek csak a felvételinél számítanak.
15
" Mindenki kaphat esélyt a gimis jegyeitől függetlenül, és innentől már csak motiváción múlik, hiszen tiszta lappal indulsz. Amit pl Amerikáról hallani, hogy mennyire teperni kell a bejutáshoz, és tökéletesnek kell lenni, szörnyű. Gimiben eleve sokan még nem is tudják mit akarnak, és lehet ezért sincs motivációjuk annyit tanulni."
Na ez az, amit huszonévvel ezelőtt nem kommunikáltak felénk a gimnáziumban. A mi gimink tiszta Amerika volt ilyen szempontból (Alföldi kisváros református gimnáziuma). Ha gyengébb voltál, gyakorlatilag folyton azzal ijesztgettek, hogy "semmi nem lesz belőled"! A kollégium légköre is szörnyű volt, én 4,7-tel érkeztem oda és lerontottam az említett szintre, de csak végzősen már semmit sem tudtam remélni - a közlekedés érdekelt, de olyan szerencsétlenül foglaltam helyet a diákok közt a "ranglétrán", hogy kiröhögtek miatta.
Ezért belesodródtam olyan munkakörbe, amibe nem tudtak belekötni - a saját káromra.
Na 16-os, én is ilyen cipőben jártam, de már 40 éves vagyok!
Közlekedés irányába indultam volna el, illetve mozdonyvezetőnek.
Pokoli érzés ez így 30-40 évesen, amikor rájössz, hogy talán mégiscsak lehettél volna az, ami akartál!
Bizony, teljesen más volt ez akkoriban, az átlagodnak nagyon jónak kellett lennie. Amúgy nem igaz az, hogy manapság mindenki tiszta lappal indul, mert ha valaki hármasokkal kínlódta végig a középsulit, az nem fog tudni megfelelni egyetemen, főiskolán, hiszen nem rendelkezik elegendő tudással. Egyetem alatt nem lehet bepótolni a középiskolai anyagot.
Ezért sem értem én sem, hogy hogy létezik, hogy vannak ilyenek, gimiben közepes tanuló volt, majd elvégezte az egyetemet.
"Egyetem alatt nem lehet bepótolni a középiskolai anyagot."
Mérnők képzésen 4 előadás alat átvettük a teljes középiskolás fizika anyagagott, matematika hasonlóan. A középiskolai oktatás jelenleg nagyon gyenge, és gyakorlatilag semmi értelme. Szinte semmit nem fog elmondani a közép iskolai teljesitményed arról hogy fogsz teljesiteni az egyetemen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!