Milyen a Szegedi Tudományegyetem biomérnök alapszakja?
Milyen kémia, biológia és fizika alaptudással érdemes odamenni? Ha nem teszek belőlük emelt szintű érettségit (tehát csak középszinten tanultam) akkor ez miatt érhet hátrány, vagy majd könnyen fel tudok belőlük zárkózni?
Mennyire kell hozzá tudni a matekot?
Az elfogadott felvételi tágyak közül melyikhez van a legtöbb köze?
Van arra lehetőség, hogy már a szak kezdetétől fogva bekapcsolódhassak kutatásokba? Ha igen, akkor például hova lehet menni?
Mennyire gyakorlatias a képzés?
Viszonylag könnyen elvégezhető, vagy vannak azért szivatósabb részei is?
Az oktatók korrektek?
Mennyire gyakori az, hogy megajánlott jegyet lehet szerezni valamiből?
Előre is köszönöm a válaszokat
Én BMEn tanulok biomérnöknek már pár éve, kb nagyvonalakba hasonló a Szegedi
egyetemmel. Tudom Szegedi egyetemmről érdeklődsz, de hátha érdekel a BME is, szóval írok róla egy kicsit. 😀
Matek:
BMEn erős a matek, de az alapokról kezdik el magyarázni, szerintem bőven teljesíthető.
Kémia:
Ezek az igazán nehéz tárgyak, emiatt szóródik ki a legöbb hallgató (ezért is ajánlom az erős kémia tudást).
Biológia:
Az elején csak elszortan van bioszos tárgyak, de miután volt már kémia alapozó is, utána vannak bioszos tárgyak szép számmal.
Fizika:
Első félévben van egy olyan tárgy, hogy bevezető fizika, ott elmagyarázzák a teljes gimis fizika anyagot, és későbbiekben arra fognak építeni a fizikás tárgyaknál, szóval 0 fizika tudás se olyan nagy baj.
Mi áll hozzá legközelebb:
Szerintem matek - kémia érettségivel célszerű menni, szerintem egy stabil kémia tudás a kulcsa mindennek.
Kutatás:
A első pár félévben full alapozó tágyak vannak, ilyenkor még szinte zerus a tudásod ilyenkor nem ajánlanám, hogy nekiállj kutatni. Az első pár félévben szerintem a tanulásra kell koncentrálni inkább ( rengeteg idődet el fogja ez is venni, hidd el). Amikor már úgy érzed, hogy menne a kutatás is tanulás mellett én csak akkor ajánlom fontólóra ezt. Én legkorábban az 5. félévet mondanám.
Kutatócsoport lehőtségek:
Számos kutatócsoport van a karon, bármelyikbe szivesen fogadják a hallgatókat. MTA TTK enzimológia intézetében is számos kutatócsoporthoz lehet csatlakozni, de vannak egyéb helyek külsős helyek is.
Gyakorlatiassága:
Ha viszonylag gyakorlatias képzést akarsz akkor ajánlani tudom, első évben egy darab labor van, de utána lesznek szép számmal és jó hosszúak is.
Elvégezhetőség:
Vannak egyszerűbb tárgyak, vannak nehéz tárgyak és vannak k*******t nehéz tárgyak.
Az szak elvégzése 1-10es skálán mondjuk 8as nehézségűnek mondanám. Ha átlagos képességű gyerek vagy és szorgalmas is akkor nem lesz bajod az egyetemmel.
Oktatók:
Szerintem az oktatókról bármit el lehet mondani, de azt, hogy ne lennének korrektek azt nem (tanárok 90%-ra ez igaz). Ha tisztességesen megtanulod az anyagot akkor garantálom, hogy nem fognak megbuktatni. Van pár tanár aki mondjuk 5ös nem ad senkinek, mert ő ilyen. Továbbá vannak olyanok is akik kötelességüknek érzik az bizonyos bukási arány elérését.
A tanárok többsége aranyos, de vannak akiket örökre el kéne tíltani a tanítástól
Megajánlott jegy
Kemény 2db tárgyból kaphatsz megajálott jegyet (ha olyan specializációt választasz akkor 3db tárgyból). Az első félév kivételével minden félévben 4db vizsgád lesz ( az első félévben 3db, továbbá a hetedik féléven nincs, mert akkor ott van az államvizsga), ez mind csak akkor igaz ha mintatanterv szerint haladsz, ami nem könnyű.
3mas hozzászóló vagyok.
Egyetértek az 5ös hozzászólóval, a kettes az szinte biztos. Ha a kettes nem sikerül matekból, akkor esélytelen, hogy a többi tárgyat teljesíteni tudod.
Nálunk a BMEn 3db matekos tárgy van, én mind a hármat 4esre teljesítettem, mikor nem vagyok egy matek zseni (nekem még jelenlétbe volt). Szerintem a matek vizsgák a legegyszerább vizsgáim közé tartoznak.
Bocsánat ha ezzel kiábrándítottalak egy kicsit.
(Amikor én csináltam matekon alig volt bent pár feülegylő tanár.)
Hát 3-as, azért a gyakorlatiasságot igazán zárójelbe tenném. Az hogy vannak laborok az egy dolog, de gyakorlati készségeket és tudást ezek nem igazán adnak, ha az ember dolgozni szeretne akkor 0 tapasztalatnak számít ez a néhány labor. Tényleges hasznos gyakorlati készségeket szakmai gyakorlat során lehet szerezni, amit viszont nem szerveznek meg, találj ha tudsz a hozzáállás. Ott ahol meg fontos lenne egy labor egy tárgyból ott meg full elméleti az egész kurzus, mérési módszereket kell gyakorlatilag megtanulni, úgy hogy sose láttad élőben.
A oktatóknak pont a 10%-a pedig aki fontos tárgyat oktat pont ők nem korrektek, ezt azért hozzátenném.
Az online oktatást is sikerült nagyon gyenge félmegoldásokkal átvészelni.
7-es, szerintem gyakorlatiasabb mint a többi egyetem hasonló képzése. Ha gyakorlatiasabb képzést szeretnél akkor inkább külföldre célszerű menni.
Vannak olyan laborok amik feleslegesek számodra.
Azzal egyetértek amit a 7es mond, hogy aminél kellene labort is tartani ott nincsen. Csoporttársakkal beszéltünk pár tanárral és azt mondják nem kap elég pénzt az egyetem, hogy ennél is több labor tartson.
Az online oktatás tényleg borzasztó volt, de szerintem nagyon ennél többet oktatásügyileg nem tudtak volna kihozni.
Illetve eléggé spec függő is a laborok száma, 5-6. félévben környvéden 4 illetve 3 óra labor van hetente, élelmiszeren 4 és 2, egvéden 6.-ban 1 és biotechen egyáltalán nincs (a kötelezőkön felül). Ez is befolyásolni tudja valamennyiben a “gyakorlatiasságot” szerintem.
Ezen kívül meg váltakozó, ahogyan haladsz előre, 4. félév online még oké volt, mert egyedül a biki labor volt gyakorlati óra, többi mind előadás/gyak volt.
Most ősszel 5. féléven vegymű, analitika, biomérnöki műveletek (+spec), tehát egyedül személyesen ért bármit is.
De ha valaki gyakorlatot akar, érdemes másodév után kutatócsoporthoz csatlakozni, ott lehet sok-sok órát eltölteni lombikok társaságában.
Hát igen kutatócsoportnál lehet igazán fontos tudást és készségeket megszerezni, úgyhogy az ember bárhol tanul ajánlom hogy mindenképpen legalább fél évig dolgozzon ilyen helyen.
Az online oktatásba lehetett volna többet invesztálni, csak az ott kezdődik hogy át kellene gondolni mit értünk oktatás alatt. Én úgy gondolom lehetne sokkal inkább projekt központúbb az oktatás, de ez már inkább a magyar felsőoktatást általánosan érintő jelenségek.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!