Hová érdemesebb egyetemre járni: Magyarországon, Angliában, Skóciában, vagy más Európai országban, -természettudományi területen?
Adott egy ilyen dilemma, hogy 17 éves személy (biologia-kémia fizika tanulmányok folyamatban) megkezdve Budapesten -magántanulóság, jelenleg egy Angliai év - és innentől:
ha visszatér Magyarországra a gimijébe, akkor a lehetőségek: magyar egyetemek, európai egyetemek, Skóciában szintén..
ha marad, akkor az angol egyetemekre könnyebben, az itteni tanulmányok miatt, viszont a magyar és európai nem jöhet szóba, illetve a skóciai nem ingyenes.
(azt még nem tudom, hogy az angol kedvezőbb tandíj addigra vonatkozna e rá, vagy csak a magas, új- ra tudna menni)
Az 1-essel nem értek egyet, Angliában járok egyetemre, első éves, lazán felvettek érettségivel, sőt, még én éreztem kevésnek a követelményt. (Pedig erős egyetem)
A magyar érettségi teljesen elég, én azt mondanám hogy középsuliban maradjon az itthoni rendszerben.
Annó én bármit megadtam volna, hogy külföldi érettségim legyen, szídtam a magyar oktatást, de miután kijöttem, rákellett jönnöm, hogy baromi jó alapot adott, MÉRNÖKIN, az első 3 hónapban tanulnom nem kellett gyakorlatilag mert átolvastam az anyagot és a matek faktos tudással lazán megvolt.
Szemben egy (angol) orvostechnikát tanuló ismerősömmel, aki engem kért meg, hogy a dolgozatában (karantén alatt könnyebb ugye puskázni) hogyan kell EGYENLETET RENDEZNI. Egyenletet. Nem viccelek, két számot kellet felszorozni.
Viszont az egyetem valóban jó, főleg a nyelv miatt, tehát arra érdemes kimenni.
18/L
#3: Angliában a középiskola utolsó két évében csak azokat a tárgyakat tanulják a diákok, amelyekből "A-level" érettségit akarnak tenni, azaz tipikusan 3-4 tárgyat csupán. Ez nagyon intenzív tanulást tesz lehetővé. S garantálom, hogy aki matekból odakint "A-level"-érettségit tesz és abban jól teljesít, annak nem lesz gondja az egyetemi matekkal. Én tanítottam matematika "A-level"-re diákokat odakint egy iskolában, és tananyagként differenciálegyenletek megoldását is vettük! Az "A-level" érettségi annyira komoly, hogy ha valaki szuper jól teljesít, akkor egyes egyetemek bizonyos szakjain akár egyből a második évfolyamra is beiratkozhat!
Ha tehát a kérdező egyértelműen a természettudományok iránt érdeklődik, akkor az Angliában maradással megmentheti magát az olyan tárgyak 18 éves koráig való tanulásától, amelyek kevésbé érdeklik, s inkább elmélyedhet már most abban, amit szeret, s azon a nyelven, amelyen később fogja azokat tanulni. Az állami középiskolák az ott lakók számára ingyenesek. Akkor pedig miért ne maradjon kint? Minek jönne haza 1-2 évre? Teljesen felesleges. Ráadásul ha beiratkozik angliai tanulmányai után egy itthoni középiskolába, még különbözeti vizsgákat is elő fognak írni neki, mert magyar nyelv és irodalmat vagy magyar történelmet odakint biztosan nem tanult. Fölösleges terhelés. Sokkal egyszerűbb folytatni azt, amit odakint már megkezdett. Ha pedig nagyon tehetséges, mondjuk csinál három A-t és egy B-t vagy négy A-t az ottani "A-level" érettségin, akkor akár a legeslegjobb egyetemekre (pl. Cambridge) is bekerülhet, ahol a világ kivételes tudósai oktatnak. Itthonról az itthoni érettségivel ilyesmire szinte semmi esélye. Ha tudós akar lenni, mindenképpen maradjon kint, eszébe ne jusson hazajönni.
4-es, lol, azt hiszed a differenciál egyenlet nagy dolog? Az évek óta mayek tétel emelten. 😂😂😂
Na, pontosan ez a gondom a gimis angliai oktatással, már azzal amit látok belőle. Láttam A-levels-t, mert a lakótársaimmal ez volt az egyik első amit összehasonlítottunk.
Mindegyikük mondta hogy "ehhej, be nehéz" meg "nehezebb mint egy egyetemi vizsga", aztán kiderült mutattam egy angol nyelvű emeltet nekik. Az egyik ami elborzasztotta őket (a szóbeli mellett) az az esszé volt ami náluk nincs, és bár egy éve lassan utáltam, most azt mondom, hogy hihetetlen hasznos volt, hogy rá voltam kényszerítve a megtanulására.
És kíváncsi vagyok, hogy melyik az az egyetem, ahol ugorhatsz rögtön egy évet, találkoztam olyannal aki majd' hogy nem 100% írt a töri A levels-en, és képzeld, nem lett rögtön másodéves.
Lehet, hogy diákokat készítesz fel, de hogy a magyar faktokról és az angliai egyetemekről nincs sok fogalmad az tuti.
Pont azért mert évi 9k-t fizetsz fontban, nem szeretik az ugrálást. Ha engednék, pénztől esnének el, és tetszik vagy sem, az egyetem nem egy szociális jótétemény központ, még akkor sem ha amúgy kapsz jó tanulmányi eredményért ösztönzést.
Én egy évugrásért szívesen becserélem az ösztöndíjam, amit kaptam az ÉRETTSÉGIMÉRT, mert túlteljesítettem a követelményt.
Eddig nem találtam olyan egyetemet ahol ne fogadták volna el, pedig jó pár országba beadtam. Olyan volt, hogy konvertálni kellett, de az csak az amcsiknál.
Ja, magyar törit nem tanul... de angolt se nagyon. Az egyik bioszos arra vág fel, hogy ő egész gimiben kivédte, hogy törit tanuljon. 🤦♀️
Nagyon kedvelem őket, de nagyon durva sztorikat tudok arról mesélni, hogy a tudatlanságot és a szakbarbárságot hogyan éltetik.
Na mindegy...
_____
Kérdező,
Szvsz, a lány maradjon a magyar gimijében, amennyiben a pre-settled státusz megvan. Akkor 2 évig ha nem is él angliában, letelepedettnek számít, így jogosult a diákhitelre.
Ha kinn marad, az sem gond, mivel eus állampolgár, így eus egyetemre ugyanúgy mehet.
Én a magyar gimit azért javallom inkább, mert szélesebb körű információt ölel át, és mint mondtam, az egy évvel korábbi önmagam egy puskával lőne most agyon hogy ezt írom, de tényleg hasznos volt az itthon szerzett tudás, és nem cserélném el. (Hozzáteszem én egy versenyistálló suliba jártam, ott válogatták a tanárokat, de ha angliàba készül felteszem hasonló a szitu.)
De a legfontosabb az lenne hogy a lány hogyan érzi magát jobban és mik a fontossági sorrendek számára.
Sok sikert, 18/L (3as)
#6: 4 évet töltöttem hallgatóként brit egyetemeken, egy évet pedig ott tanítottam egy középiskolában, úgyhogy (Veled ellentétben) tökéletesen van mire alapoznom, amit írtam. Továbbá matektanár (is) vagyok, s itthon nem tanítják a differenciálegyenleteket a középiskolában nemhogy a matek fakultációkon, hanem még a matek tagozatokon sem. Itt pedig egy link egy igencsak erős brit egyetemről, ahol a matematikus képzés másodévére ABB "A-level" eredménnyel felvehetnek:
Az első év első félévében az alapképzéseken valóban nem kemény még a helyzet, mert a frissen végzett középiskolásokat nem akarják még elriasztani, de később gyorsan felveszik a tempót és keménnyé válik a dolog. A mesterképzés pedig már jóval durvább. Én mesterképzésre is jártam Angliában és Amerikában is, és az már egy jobb egyetemen egyáltalán nem piskóta, rendesen megdolgoztatják az embert. Az alapképzésre még mindenkit felvesznek és aki megfelelő erőfeszítést tesz, azt általában átengedik a vizsgákon, de aztán igen gyorsan meredekké válik az emelkedő. Ha nem hiszel nekem, ülj be egy próbaképp egy mesterképzéses előadásra. Nem véletlen, hogy a világ munkaerőpiacán a brit diplomák nagyon sokat érnek. Ahova én jártam, a posztgraduális hallgatók fele külföldi volt, a világ másik feléről is jöttek oda hallgatók tanulni, annak ellenére, hogy a tandíj a jobb amerikai egyetemek tandíjánál is magasabb volt, a megélhetési költségek (pl. albérlet) pedig jóval magasabbak. Azt nem gondolhatja senki komolyan, hogy ekkora befektetést alacsony színvonal mellett tömegesen tennének az emberek.
Szóval teljesen megalapozott, amit írtam, s tévedsz, hogy nincs fogamam a dolgokról. Egy kicsit elszálltál egy fél év angliai tapasztalat után, s azt gondolod, hogy már mindenről tudsz, de ez tinédzserekkel elő szokott fordulni, semmi gond.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!