Mi értelme van a nappali tagozatnak meg összességében a tanári jelenlétnek?
Ez főleg a koronavírus kapcsán merült fel bennem,mert hatalmas hisztit váltott ki hogy a diákok digitalizált oktatásban részesülnek,és igazából itt is lehetett látni hogy a tanárok milyen könnyen nélkülözhetők.
Én anno a gimit magántanulóként végeztem,fél évente jártam be vizsgázni,egyeztettem az anyagról hetente,és mellette versenyszerűen sportoltam,a barátaimmal éltem szociális életet,és nagyon könnyen tanultam otthon,megtanultam magamról gondoskodni,mivel a szüleim nem voltak otthon,közben most így felnőtt fejjel azt vettem észre hogy a magántanulói státusz megszűnt itthon..de miért?
Én azt megértem hogy egy bizonyos korig jó,hogy a gyerek egy közösségbe szocializálódik meg megtanul írni,olvasni,számolni,értelmezni,fogalmazni stb(általános alsóban) de ennek középiskolától meg általános felsőtől mi értelme?Mi értelme annak,hogy a tanár elmondja ugyanazt vázlatszerűen ami a tankönyvben van?Mi értelme erre egy szakmát építeni?Otthon leülsz,tanulsz és kész,aki ezt megtudja csinálni annak egyedül is megy,aki meg nem,azon nem a tanár fog segíteni,én például egyedül tanár nélkül magasan jobb átlaggal végeztem mint sok olyan diák,akik bent aszalódtak reggel 7-től délután 4-ig...Tudom hogy most sokaknak az lesz az érve erre,hogy "hát a munka világában is kelni kell meg a kollégákhoz alkalmazkodni,meg szükség van ott is a fizikai jelenlétre" oké ezt megértem(bár nem minden munkánál kell jelen lenni) de zömében valóban igaz ez a felvetés,viszont ha munkába úgyis kötelező lesz menni és kötelező lesz jelen lenni,akkor nem lenne a nebulók számára egy plusz ajándék,hogy a kamasz éveiket,ahol testileg,lelkileg fejlődnek,azt kényelemben,egészségesen és kedvezően töltsék?
Hogy pont abban az időszakban amikor a legnagyobb szükségük van a nagy alvásokra meg a stresszmentes életre azt pont az iskola rombolja szét?
Szerintetek az jó,hogy a gyerek bemegy a 2 tonnás hátizsákkal hajnalban,és a tanár száraz szövegelése meg okoskodása után ugyanúgy otthon azt tanulja meg amit a tanár feladott órán?Ergó ugyanúgy tanul otthon,mintha magántanuló lenne,de mellé kap sok órányi felesleges szövegelést az iskolában arról,ami benne van a tankönyvben és amit úgyis otthon kell megtanulnia...
Mi értelme van ennek?
A magyar közoktatásban nem sok, de nagyon vicces pl. a 10-es válaszoló izzadságszagú magyarázkodása, lol.
Gondolom, amit leírt, ő maga sem hiszi el, mert a magyar iskolákra (tisztelet a kivételnek) éppen az jellemző, hogy nem magyaráznak, csak magoltatnak, a felszínesség pedig pont a magyar oktatás legjellemzőbb tulajdonsága. pont a nagy mennyiségű lexikális tananyag miatt képtelenség mélyebben belemenni az anyagba. Persze megértem, hogy az alulfizetett, senkih_zi tanárok ilyen ökörségekkel áltatják magukat.
kérdező:
„Mi értelme annak,hogy a tanár elmondja ugyanazt vázlatszerűen ami a tankönyvben van?”
semmi, de sztem felesleges ezen sokat elmélkedni, hiszen ma már világosan látszik, hogy a magyar oktatási rendszer megbukott: PISA-tesztek eredményei, szánalmas nyelvtudási mutatók, a diplomások közül is rengeteg a funkcionális analfabéta stb.
nyilván ezzel nem fog szembenézni a sok léhűtő, versenyszférára alkalmatlan tanár. láthatod, hogy a (feltehetően) tanár válaszolók is mit összehazudnak, inkább egy ideális ország iskoláját írják le, mint a magyar iskolákat.
„egy bizonyos korig jó,hogy a gyerek egy közösségbe szocializálódik meg megtanul írni,olvasni,számolni,értelmezni,fogalmazni stb”
szocializáció, ennyi. más értelme tényleg nincs. azon meg el lehet vitázni, mennyire tanítanak meg pl. olvasni, szöveget értelmezni. ugyanis ha velem/velünk otthon pluszban nem foglalkoznak a szüleim, biztos nem tanultam volna meg olvasni csak az iskolában.
"Én nem tudom egy jó tanár mi pluszt adhat valakinek amit egy jó szülő vagy barát nem"
igazad van kérdező, de úgysem fogod meggyőzni őket. érted, pl. egy belga gimnazista programozni tanul és jobban beszél angolul, mint egy magyar angoltanár, itt meg olyanokat hallasz tanárok szájából, hogy "egy tanár kiemeli neked a lényeget" meg hogy sajnos a gyerekek nem olvasnak már könyveket" (:D).
a magyar oktatási rendszer évtizedekkel van lemaradva, és 90%ban olyanok tanítanak, akik max. árufeltöltésre lennének alkalmasak.
"A magyar közoktatásban nem sok, de nagyon vicces pl. a 10-es válaszoló izzadságszagú magyarázkodása, lol.
Gondolom, amit leírt, ő maga sem hiszi el, mert a magyar iskolákra (tisztelet a kivételnek) éppen az jellemző, hogy nem magyaráznak, csak magoltatnak, a felszínesség pedig pont a magyar oktatás legjellemzőbb tulajdonsága. pont a nagy mennyiségű lexikális tananyag miatt képtelenség mélyebben belemenni az anyagba. Persze megértem, hogy az alulfizetett, senkih_zi tanárok ilyen ökörségekkel áltatják magukat."
Én a válaszomban érveltem (igaz, hogy nem neked), te pedig ezzel szemben személyeskedsz, érvek nélkül. Én pont hogy ezt nevezném izzadtságszagúnak, és éppen hogy te nem hiszed el, amit írsz (hiszen fogalmad sincsen az oktatásról, ez látszik), csak öncélúan bele akarsz kötni valakibe...
" a tanárok milyen könnyen nélkülözhetők."
A tanárok abszolút nem nélkülözhetőek.
Az online tananyagot szerinted ki állítja össze? Ki oldja meg az ellenőrzést?
Azonkívül meglesz majd ennek a böjtje, mert közel sem úgy tanultak a gyerekek, ahogy kellett volna. Lesz bőven lemaradás.
Ugye te sem gondolod komolyan, hogy 6-18 éves gyerekeket egyedül lehet hagyni, hogy majd tanuljanak saját belátásuk szerint?
" sajnos a gyerekek nem olvasnak már könyveket" (:D)."
Mi ezen a nevetséges? Igenis kéne olvasni.
Még magadnak is ellentmondasz. Ha nem kell tanár, akkor nem mindegy, hogy milyenek?
Hagyj otthon gyerekeket egy évre egyedül, aztán majd nlézd meg, mire jutottsak.
Maximum a nagyon elkötelezettek fognak tanulni. 95% nem.
12#
Miért ne lenne fogalma az oktatásról mikor éveken át tapasztalta diákként,ahogy ugyanúgy tapasztalják majd a gyerekeink,ismerőseink?
Te mint tanár nyilván elfogult vagy a szakmádat illetően,viszont a magyar iskolarendszer valóban jelentős részét tekintve felesleges lexikális tudással tömi a gyerekek fejét(nem mintha ez a tanárok hibája lenne)amik totálisan nélkülözhetővé válnak az életben,de még a felsőoktatásban is,ezért van az ha megkérsz egy orvost mondjuk,hogy mondja el mi a pytagoras tétel vagy micsoda a Hooke-törvény,netán azt hogy részletezze a Kincskereső kisködmön kötelező olvasmány részleteit,akkor néz majd rád mint borjú az újkapura,mert eszébe jut hogy ilyen baromságokat tanult általánosban,nem hiába mondta Szent-Györgyi is,hogy a könyvnek a könyvtárban a helye nem a fejben...
Azt meg ne én részletezzem már hogy hány gyenge képességű magológép került be egyetemre szín ötös átlaggal(ennyit arról hogy nem a magolásról szól az iskola),és hàny értelmes de kevésbé szorgalmas diák szegődött kamionsofőrnek,mert itt rohadtul nem az számít hogy te mennyire látod az összefüggéseket,milyen a kommunikációs készséged,vagy más egyéb tehetséged,ha nem ötös az átlagod nem mész semmire,és azt mezei szorgalommal is el lehet érni,könyvekből akár tanár nélkül,lehet itt fontoskodni,meg túlértékelni a tanári szerepet,de itt az a nevetséges hogy sok kevésbé önérzetes,de annál objektívebb tanár is elismeri hogy tanárok lassan már csak hagyományőrzésből léteznek itthon...
"Te mint tanár nyilván elfogult vagy a szakmádat illetően,viszont a magyar iskolarendszer valóban jelentős részét tekintve felesleges lexikális tudással tömi a gyerekek fejét"
Erről a kérdéskörről én nem beszéltem, a kérdés sem erről szól, így ezt felemlegetni arra válaszul, amit én fejtettem ki, csúsztatás.
Egyébént nem vagyok elfogult a szakmámat illetően, jobban látom, mint te, hogy mi megy "oktatás" címszó alatt. Nyilván rengeteg rossz tanár létezik, de ettől függetlenül még a véleményemet fenntartom, hogy a gyerekek többsége tanár nélkül, saját maga nem tudja a tankönyveket feldolgozni úgy, hogy az pl. egy emelt szintű érettségire elegendő legyen.
"ha megkérsz egy orvost mondjuk,hogy mondja el mi a pytagoras tétel"
Ez is csúsztatás, tudod, a kérdésed arról szól, hogy szerinted felesleges a tanár jelenléte a tanuláshoz. Erre most nekiállsz olyanokat írni, hogy ez és az a tantárgy felesleges. Én ebbe a témakörbe viszont szintén bele sem mentem. Annak semmi értelme nincsen, hogy nem tudsz arra reagálni, amit én írtam, és nekiállsz teljesen más dolgokról beszélni...
"Azt meg ne én részletezzem már hogy hány gyenge képességű magológép került be egyetemre szín ötös átlaggal(ennyit arról hogy nem a magolásról szól az iskola)"
Mert láttál arról valamilyen neveléstudományi tanulmányt, hogy azok kerülnek be egyetemre, akik magolnak? Most megint előítéletesen kitalálsz valamit, és előadod, mind általános érvényű igazságot.
Egyetemre egyébként ma már bárki bekerül, a kérdés az, hogy ki marad bent. Megsúgom, hogy aki csak a magolásra képes (mint pl. a magántanulók, akiket nem tanítottak meg arra, hogy kell tanulni), az nem marad bent egyetemen.
Egyébként meg az egyetem világának semmi köze ahhoz, hogy neked az iskolában milyen volt az átlagod, erre senki nem lesz kíváncsi, teljesen tiszta lappal nyitsz, és az válik belőled, amire ott és akkor képes vagy.
Összegezve az eddigieket, arra nem igen tudtál mit írni, amiket én fentebb megfogalmaztam. Az érvelési készséged pedig eléggé foghíjas, én leírtam a véleményem fentebb a kérdésedre, és te csak azért, hogy ellentmondj nekem, nekiállsz teljesen másról írni, és olyanokat vágsz a fejemhez, amiről nem is szól a kérdésed, így nem is írtam le róla a véleményem (és nem is fogom). Ez is csak azt erősíti, amit már fentebb is megfogalmaztam, hogy mindenről, amiről véleményt alkotsz, csak felszínes vagdalkozás, koherenc ismeretek nincsenek mögötte. Pl. látszik, hogy nem tanították meg az iskolában, hogy kell érvelni és véleményt megfogalmazni, pedig erre az életben szükséged lesz majd. Ugye-ugye.
Arról egyébként lehet vitatkozni, hogy a mai magyar iskolarendszer megfelelően tanítja-e a gyerekeket vagy sem. Összességében szerintem is rossz irányba halad ez az egész.
Viszont te a kérdésedben azt veted fel, hogy az egész iskolarendszer felesleges, és szerinted mindenkinek saját magának kéne tanulnia. Erről volt nekem az a véleményem, hogy az iskolarendszer mai állapotától függetlenül a gyerekek maguktól nem fognak tudni felkészülni megfelelő szinten pl. az érettségire, mert ahhoz igenis egy, az adott tárgyból felkészült szakember kell, hogy megtanítsa nekik, hogy az adott tárgyból mik a fontosabb hangsúlyok, és sok egyebet is, amiből egy tankönyvvel a kezedben nem leszel képes. Pl. bemagolhatod egyedül a nyelvtan tankönyv szabályait, attól még normálisan érvelni, fogalmazni, esszét írni nem leszel képes, mert ahhoz kell egy tanár, aki személyesen elmondja neked, hogy kell fogalmazni, és ezt számon is kéri. Ezután értékeli a teljesítményedet, elmondja, hogy mit hibáztál, mire figyelj oda legközelebb. De ez más tantárgyból is így van, a matematika tanulásához, vagy a nyelv tanulásához elengedhetetlen feltétel, hogy legyen egy tanár, aki kihangsúlyozza számodra a hibáidat, hogy lásd, hogy mi az, amiben fejlődnöd kell. Vagy egyáltalán, valaki leellenőrizze, amit csinálsz. Semmit nem ér, ha matek munkafüzeteket csinálsz meg, ha nincs, aki elmondja, hogy miért nem jön ki az egyenlet, vagy egyáltalán, jó-e, amit csinálsz. Nyelvekből pedig kell, hogy valaki elmagyarázza, hogy mik a nyelvi, helyesírási stb. hibáid, annak nincs sok értelme, hogy pl. leveleket írsz angolul, de senki nem nézi meg, hogy jó-e.
Úgyhogy szerinem tanári jelenlétre, felügyeletre szükség van a tanuláshoz. Azt lehet feszegetni, hogy a mai magyar oktatási rendszer megfelelően működik-e, magoltat-e stb., de ettől függetlenül az alap kérdésedre a válasz, hogy szükség van-e tanárra a gyerekeknek, szerintem egyértelműen igen a válasz.
2/15 anonim válasza:
„Én a válaszomban érveltem (igaz, hogy nem neked), te pedig ezzel szemben személyeskedsz, érvek nélkül. Én pont hogy ezt nevezném izzadtságszagúnak, és éppen hogy te nem hiszed el, amit írsz (hiszen fogalmad sincsen az oktatásról, ez látszik), csak öncélúan bele akarsz kötni valakibe...”
1, izzadságszag, nem izzadtságszag. általában nem kenyerem a nyelvtannácizkodás, de elég vicces, amikor egy tanár ilyen durva hibát vét
2, „hiszen fogalmad sincsen az oktatásról, ez látszik”
tehát nincs fogalmam róla, oké. mert nyilván csak annak van fogalma, aki tanít és egyetért veled. mert x eltöltött év a közoktatásban (és felsőoktatásban) nem elég, hogy fogalmam legyen. a gyalázatos PISA-tesztek és nevetséges nyelvtudási mutatók szintén nem, mesélj még :D
„Mi ezen a nevetséges? Igenis kéne olvasni.
Még magadnak is ellentmondasz.”
látom, nem sikerült felfogni. szerinted csak könyvet lehet olvasni? na ugye hogy nem.
azt próbáltam érzékeltetni, hogy 2020-ban még mindig tartunk, h Kőszívű ember fiai, brühühü, nem olvasnak a mai gyerekek, ami egyszerűen nevetséges. ráadásul jobbára olyan tanároktól, akik digitális analfabéták, és képtelenek egy csésze kávét kérni angolul.
sőt nemrég láttam egy feltehetően idős magyartanárt a blogján amiatt nyavalyogni, h a diákok nem tudják felsorolni a ’dölyfös’ szó szinonimáit. és sajnos ez egyáltalán nem egyedi eset. amíg ilyen 20 évvel ezelőtt megrekedt őskövületek tanítanak, addig semmilyen változás nem lesz.
„Hagyj otthon gyerekeket egy évre egyedül, aztán majd nlézd meg, mire jutottsak.
Maximum a nagyon elkötelezettek fognak tanulni. 95% nem.”
fantasztikus érvelés! ja nem. a tanár jelenlétében többet tanul a gyerek? vszínűleg. csak nem az a lényeg, hanem inkább az, hogy lemarad-e gyerek sok hasznos információról, ha nem kicsit lazábbra veszi a figurát. hát nem igazán.
egyébként sértődés helyett ajánlom nézz utána, hogy a lengyelek hogyan kezdték az oktatás megreformálást, és hogyan hagyták le Magyarországot.
„személyeskedsz, érvek nélkül. „
milyen érvek nélkül? tanár létedre nem megy az értő olvasás? A pisa-tesztek nem érv? a nyelvtudási mutatók? a funkcionális analfabéták rendkívül magas száma? a nagy mennyiségű lexikás tananyag?
16/17 anonim
ugye az megvan, hogy ketten írunk neked, én és a kérdező? mert mintha összevissza válaszolnál. mondjuk kérdezőnek is akkora baromságot írsz, h muszáj válaszolnom.
„Mert láttál arról valamilyen neveléstudományi tanulmányt, hogy azok kerülnek be egyetemre, akik magolnak? Most megint előítéletesen kitalálsz valamit, és előadod, mind általános érvényű igazságot.”
tipikus beképzelt, ostoba tanár vagy. (ez személyeskedés, igen)
próbálsz okosnak tűnni, miközben a hozzászólásod 90% életszerűtlen logikátlan baromság.
áruld már el, te zseni, mégis miért kéne a kérdezőnek tanulmányt olvasnia?:D eltöltött x évet az oktatásban, beszélt x emberrel. én is a munkahelyemen 10 perc alatt megmondanom, hogy x ügyintéző az önkormányzatnál csak egy ostoba bölcsész diplomás magológép, hiszen 3 sort nem tud értelmezni, vagy képtelen különbséget tenni helyrajzi szám és levélszám között huszadjára is.
„Pl. látszik, hogy nem tanították meg az iskolában, hogy kell érvelni és véleményt megfogalmazni, pedig erre az életben szükséged lesz majd. Ugye-ugye.”
tudod, mi az igazán ironikus? hogy a kérdező pont az olyanokról beszélt, mint te: a nagyképűsködés az megy, érdemben az égadta világon semmire nem reagáltál, érvelni, fogalmazni semmivel nem tudsz jobban, mint mondjuk egy bolti eladó.
biztosan nagyon ügyesen sikerült bemagolnod a neveléstudományi elméleteket (vagy akármit), csak sajnos munkátoknak nincs semmi látható eredménye, és nagyon úgy tűnik, halvány fogalmad nincs arról, hogy mitől is rossz a magyar oktatási rendszer.
tehát a kérdést meg lehet úgy válaszolni, hogy a hozzád hasonló naplopó semmirekellő tanárok jelenléte nem sokat ér, hiszen a diákok felett akár az anyjuk, apjuk is állhat, hogy tanuljon, ráadásul ők nagy eséllyel értelmesebbek is nálad.
„ vagy a nyelv tanulásához elengedhetetlen feltétel, hogy legyen egy tanár, aki kihangsúlyozza számodra a hibáidat”
na, ezzel meg is koronáztad a mai teljesítményed. aki ekkora állatságot leír, annak semmi keresnivalója a közoktatásban, mert alapvető dolgokkal sincs tisztában.
ha ez így van, a diákok többsége miért nem tanul meg még középfokon sem idegen nyelven a suliban?
ne haragudj, de hogy lehet, hogy egy tanár ennyire nem ért az oktatáshoz és ennyire gőze nincs arról, máshol hogy tanítanak nyelvet? azt akartam kérdezni, hogy szoktál-e informálódni, hogy külföldön hogyan oktatnak, de most már abban sem vagyok biztos, hogy legalább egy középfokú sikerült összehoznod angolból.
+nézz már utána,, h pl Svédországban milyen a nyelvoktatás! hiába hasonlít a svéd nyelv jobban az angolra, nekik is sokat kell gyakorlni.
Nincs szinkron. Van, hogy a szülők angolul beszélnek a gyerek előtt, a gyerek meg sokszor hibás angollal válaszol, és nem javítják ki.
Ergo úgy tanulják a nyelvet, mint az anyanyelvüket.
tanulság: sztem sürgősen nézz magadba, és szégyelld el magad, mert jelenleg ott tartunk, hogy a magyar oktatási rendszer csúfosan megbukott, ti tanárok meg a diplomások legalját képviselitek.
te meg a hozzászólásod alapján semmivel nem tudsz többet az oktatásról, mint Béla, a közmunkás, vagy Piri, az eladó.
Én is magántanuló vagyok most már harmadik éve, és nekem ez megy, okom van rá, így is jó átlagom van, de tudom, hogy nem mindenki képes arra, hogy mindent önállóan tanuljon meg, készüljön fel a vizsgákra, beossza a tananyagot stb. Sőt, például a volt osztálytársaimat elnézve kb. 3-4 embert tartanék erre alkalmasnak.
Bár szerintem nem kéne ennyire szigorítani a magántanulóságot és sok ember nagyon ellene van, rosszul áll hozzá és sok tévhit kering ezzel kapcsolatban, de mindenkinek magának kéne eldöntenie, mit akar. Ha valaki magántanuló akar lenni, mert pl. komolyabban sportol, színészkedik, sokat kell utaznia, külföldre költöztek vagy a szülei valami miatt kérvényezik, akkor azt gond nélkül meg kéne engedni. Ekkor sem fogynának el a gyerekek az iskolában...
A magántanulóságnak és a bejárásnak is megvannak az előnyei és a hátrányai. Azt sem szeretem, amikor a szocializàciót emlegetik, mert attól, hogy valaki iskolába jár, nem egyenlő azzal, hogy ott barátai is vannak. Az embernek nem csak az iskolából lehetnek barátai, illetve járhat különórákra, sportra, nyelvtanfolyamra, érettségi felkészítőre, ahol közösségben van. Talán ez akkor lehet probléma, ha valaki végig magántanuló, 1.-12.-ig, de nem hiszem, hogy Magyarországon erre sok példa van.
Viszont azzal egyetértek, hogy egy JÓ tanár, nagyon sokat tud számítani. Nekem egy dolog hiányzik igazán a (volt) iskolából, az pedig nem más, mint az angolórák. Tudok egyedül is angolt tanulni, de nagyon jó volt az angoltanárom, nagyon jó kis csoportunk volt, mindig nagyon vártam az angolórákat és mindig hamar elrepült az a 45 perc.
Van például spanyol magántanárom. A spanyoltanulást is ha nagyon akarnám, meg tudnám oldani egyedül az internet segítségével, de a tanárom nagyon sokat hozzátesz: érdekességeket mond, külön felhívja a figyelmet egyes dolgokra, amik a tankönyvekben nincsenek kiemelve, beszéltet, életszerű példákat mond, bármikor kérdezhetek tőle, színesebbé teszi a tananyagot.
És vannak olyan tantárgyak/tananyagok, amelyeknél még azoknak is elengedhetetlen a segítség, a tanári magyarázat, akik jók belőle, akiknek meg nem az erősségük, azoknak pláne. Én járok matektanárhoz, de ismerek olyan magántanulót, aki úgy gondolta, hogy majd megoldja teljesen egyedül a tankönyv segítségével, úgysem 5-ös kell neki, csak menjen át. Meg is bukott. Az irodalmat pl. még meg lehet tanulni önállóan, de a matekot vagy a fizikát kétlem. Vannak oktatóvideók, de azokat is tanárok rakják össze és sokszor nem elég részletesek. A magántanár is tanár, csak nem az iskolában tanít, tehát a tanárok nem feleslegesek, csak az a baj, hogy kevés igazán jó tanár van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!