Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Tanulási lehetőségek » Mi értelme van a nappali...

Mi értelme van a nappali tagozatnak meg összességében a tanári jelenlétnek?

Figyelt kérdés

Ez főleg a koronavírus kapcsán merült fel bennem,mert hatalmas hisztit váltott ki hogy a diákok digitalizált oktatásban részesülnek,és igazából itt is lehetett látni hogy a tanárok milyen könnyen nélkülözhetők.

Én anno a gimit magántanulóként végeztem,fél évente jártam be vizsgázni,egyeztettem az anyagról hetente,és mellette versenyszerűen sportoltam,a barátaimmal éltem szociális életet,és nagyon könnyen tanultam otthon,megtanultam magamról gondoskodni,mivel a szüleim nem voltak otthon,közben most így felnőtt fejjel azt vettem észre hogy a magántanulói státusz megszűnt itthon..de miért?

Én azt megértem hogy egy bizonyos korig jó,hogy a gyerek egy közösségbe szocializálódik meg megtanul írni,olvasni,számolni,értelmezni,fogalmazni stb(általános alsóban) de ennek középiskolától meg általános felsőtől mi értelme?Mi értelme annak,hogy a tanár elmondja ugyanazt vázlatszerűen ami a tankönyvben van?Mi értelme erre egy szakmát építeni?Otthon leülsz,tanulsz és kész,aki ezt megtudja csinálni annak egyedül is megy,aki meg nem,azon nem a tanár fog segíteni,én például egyedül tanár nélkül magasan jobb átlaggal végeztem mint sok olyan diák,akik bent aszalódtak reggel 7-től délután 4-ig...Tudom hogy most sokaknak az lesz az érve erre,hogy "hát a munka világában is kelni kell meg a kollégákhoz alkalmazkodni,meg szükség van ott is a fizikai jelenlétre" oké ezt megértem(bár nem minden munkánál kell jelen lenni) de zömében valóban igaz ez a felvetés,viszont ha munkába úgyis kötelező lesz menni és kötelező lesz jelen lenni,akkor nem lenne a nebulók számára egy plusz ajándék,hogy a kamasz éveiket,ahol testileg,lelkileg fejlődnek,azt kényelemben,egészségesen és kedvezően töltsék?

Hogy pont abban az időszakban amikor a legnagyobb szükségük van a nagy alvásokra meg a stresszmentes életre azt pont az iskola rombolja szét?

Szerintetek az jó,hogy a gyerek bemegy a 2 tonnás hátizsákkal hajnalban,és a tanár száraz szövegelése meg okoskodása után ugyanúgy otthon azt tanulja meg amit a tanár feladott órán?Ergó ugyanúgy tanul otthon,mintha magántanuló lenne,de mellé kap sok órányi felesleges szövegelést az iskolában arról,ami benne van a tankönyvben és amit úgyis otthon kell megtanulnia...

Mi értelme van ennek?



2020. aug. 24. 17:07
1 2
 1/20 anonim ***** válasza:
84%
Egy jó tanár nagyon sokat tud adni. Más kérdés, hogy kevés van belőlük.
2020. aug. 24. 17:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/20 anonim ***** válasza:
96%
Mondjuk a digitális oktatás során is kellett azoknak a nélkülözhető tanároknak órát adnia... Csak tudod digitálisan, kamerán meg neten keresztül.
2020. aug. 24. 17:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/20 anonim ***** válasza:
69%

Kedves kérdező!

Nem mindenki tanul könnyen; sokaknak kell a magyarázat, az ismétlés és a személyes jelenlét.

Középsuliban a hallgatók kamaszok; azaz ebben az időszakban alakul ki a jellemük, s hogy az milyen irányba fordul, a pedagógus is befolyásolja.


A digitális oktatás nagyjából csődöt mondott, csak most még nem érzékelik a hatását. Ezen hatások nagyjából egy év múlva fogják éreztetni a hatásukat. A ellébecolt tanulás ki fog ütközni, és keserves lesz újra az az időszak, amikor nem lehet a családot leültetni, hogy közös erővel oldják meg a TZ feladatait és amikor nem hívhatsz fel egy magántanárt azzal, hogy kedd délután 2-kor legyen elérhető online és te elküldöd neki a feladatokat, ő meg a megoldásokat. Még mielőtt kontráználl: ez jellemző volt a tavaszi félévben...


Ezeket nem tudja kivédeni az online oktatás...


Arról nem is beszélve, hogy ha a kamaszok napközben ellepik a plázákat, a tereket, annak lesznek társadalmi következményei...

2020. aug. 24. 17:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/20 anonim ***** válasza:
84%
Amúgy ebben a digitális időszakban látszott meg hogy melyik tanár nem akar tanítani, mert nálunk 8 tantárgyból egy tanár tartotta meg rendesen az órát, a többi tanár meg csak kiadott valamit oszt lesz@arták hogy tudod-e, és ahogy hallottam máshol is ilyen hozzá állás volt sok tanártól.
2020. aug. 24. 17:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/20 anonim ***** válasza:
80%
Az lenne az értelme, hogy ne legyenek ilyen sötét kérdések...van hova fejlődni, elismerem.
2020. aug. 24. 17:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/20 anonim válasza:
99%

A digitális oktatás sem tanárok nélkül zajlott.

Azonkívül meg igenis kell a közösség, már most is katasztrofális a gyerekek kommunikációs képességei.

Azonkívül a legtöbb gyereknek kell a felügyelet, különben lógni fog, mással foglalkozik....

Szerinted egy alsótagozatos gyereket otthon lehet hagyni egyedül és tanulni fog egész délelőtt egyedül? Biztos nem. Nagyobbak sem. Persze most más volt, mert nagyrészt a szülők is otthon voltak velük.

2020. aug. 24. 17:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/20 A kérdező kommentje:

4-es

De órán is ugyanez megy,leadja az anyagot aztán csókolom...Én nem tudom egy jó tanár mi pluszt adhat valakinek amit egy jó szülő vagy barát nem,ráadásul ha valaki kellően öntudatos és tisztában van a kompetenciáival akkor nem kell tanári megerősítés az életút kiválasztásához...

2020. aug. 24. 18:39
 8/20 anonim ***** válasza:
100%

Oké, hogy osztályonként optimista becsléssel van 1-2 ambiciózus gyerek, aki magától, tanári vagy szülői nyomás nélkül is szorgalmasan tanul és esetleg még 3-4, aki ugyanezt megteszi a szülők erőszakoskodása hatására, de a többségre ez egyáltalán nem igaz. Egy olyan suliban, ahová eleve nem az óvoda óta egyetemre készülő diákok járnak, hanem azok, akiknek muszáj, mert még tankötelesek ez az arány valószínűleg nullához konvergál.

Ha egy átlagos, nem az ambíciózus kisebbségből származó 16 éves gyereket otthon hagysz és rábízod, hogy tanuljon és haladjon az anyaggal, akkor mindent fog csinálni a pc játékoktól a kiskutya sétáltatásán keresztül a f#szverésig, a tankönyvet legfeljebb akkor veszi elő, mikor már számít rá, hogy anyu vagy apu hamarosan hazaér.

Én sem voltam különösebben elájulva a tanáraimtól, talán egyetlen olyat tudnék mondani, aki valóban jó tanár volt, hiába jártam "jó gimnáziumba". Viszont az is tény, hogy a tankönyvek annyira használhatatlanul sz#rok voltak, hogy csak azokból tanulva nem tudtam volna olyan teljesítményt nyújtani, mint az órai jegyzeteimből tanulva. A tankönyvek nagy részét ki sem nyitottam egész gimnázium alatt, legfeljebb érettségi előtt néztem bele némelyikre. Akármennyire is alkalmatlan volt egy-egy tanár emberileg a munkájára, azért a többségük így is több tudást adott át, mint amit önállóan tudtam volna megtanulni a tankönyvekből extra wikipédia olvasgatás és kutatás nélkül.

2020. aug. 24. 18:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/20 A kérdező kommentje:

"Ha egy átlagos, nem az ambíciózus kisebbségből származó 16 éves gyereket otthon hagysz és rábízod, hogy tanuljon és haladjon az anyaggal, akkor mindent fog csinálni a pc játékoktól a kiskutya sétáltatásán keresztül a f#szverésig, a tankönyvet legfeljebb akkor veszi elő, mikor már számít rá, hogy anyu vagy apu hamarosan hazaér."


Szerinted ezek a kisebbségi gyerekek attól hogy az iskolában vannak fognak tanulni?Nem,ezek csak szétzilálják az iskolát,ugyanolyan primitív és ostoba marad ott is mintha otthon maradna...

2020. aug. 24. 19:22
 10/20 anonim ***** válasza:
100%

Amit a kérdező csinál, az nem érvelés. Nem szeretem az ilyet, amikor valaki leírja a saját tapasztalatait, és ezt általánosítja mindenkire (pl. te tudsz otthon tanulni egyedül, ezért azt hiszed, hogy az iskola felesleges, mert ha te tudsz, mindenki tud...).


Az iskola legnagyobb értelme tanulás szempontjából, hogy kereteket ad a tanuláshoz és rendszeresen követel. Igenis sok gyerek adott idő alatt nem jutna el az ismeretszerzés végére, mert nem tudja beosztani az idejét, vagy egyszerűen nem veszi elő a könyvet, ha nincs meg a követelés kényszere. És ez nem csak a rossz képességű gyerekekre vonatkozik.


A másik, hogy a tanár munkája több annál, hogy "szépen, választékosan elmondja, ami a tankönyvben van". A tanár magyarázatot ad, kiemeli a lényeget, megmondja, mik a hangsúlyosak egy adott tananyagban és mik nem. Erre is rengeteg gyereknek szüksége van. Sokan elolvassák a tankönyvi szöveget, és megkérdezik, hogy "ebből mit kell tudni?", hiszen nem tudják, mik a hangsúlyos részek benne. Sőt, az én tapasztalatom tanárként, hogy ha egy gyerek magától tanul meg valamit, az inkább felszínes tudás, mert nem tudja, mi miért van, csak bebiflázza ilyenkor. És ez sem a gyengébb képességű gyerekekre igaz! A felszínesség pedig sokszor rosszabb, mintha meg sem tanulta volna.


Az olyan tantárgyak pedig, mint pl. a fizika vagy matematika olyanok, hogy azt pl. én annak idején magamtól biztos nem tudtam volna megtanulni. Nekem kellett, hogy a tanárok magyarázzák el. És ötös voltam belőlük, pont ezért, mert jó tanáraim voltak. Ha teljesen magamra vagyok utalva a tanulásban, biztosan nem jutok el a deriválás és integrálás szintjéig.

2020. aug. 26. 09:50
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!