Hogy lehet egy mérnöki szakot levelezőn tanítani?
Itt gondolok egyrészt arra, hogy ez az egyik leggyakorlatiasabb szak, másrészt inkább arra, hogy elsős órarendem így néz ki (ekkor vannak órák):
Hétfő:
08-11
12-14
14-16
16-18
18-20
Kedd:
08-12
14-16
18-20
Szerda:
08-10
11-16
17-19
Csütörtök:
11-12
12-16
16-18
Péntek:
10-12
Ekkor vannak órák, nem számoltam össze, de levelezőn tudtommal péntek-szombat vannak csak órák. Hogy tartják le ezt két nap alatt? Reggeltől estig szünet nélkül sem fér bele.
Mert levelezőn nem órák vannak, hanem konzultációk.
Ott gyakorlatilag a "sűrű lényegét" adják le az oktatók.
Nálunk hetente van egy nap, van, amikor 7:45-18:35-ig, de van, amikor csak pár nap.
Ebben a félévben konkrétan 88 konzultációk lesz.
A gyakorlatban úgy működik:
Analízis, mechanika... Minden típusú feladatból 1-et megold a tanár, elmondja a lényeget. Aztán otthon elő a kötelező irodalom, példatár, youtube videók, és egyedül megoldod.
Gyakorlatok nem igazán vannak.
Szakmai tárgyak: a lényeget leadják, meg a követelményeket elmondják, és szintén otthoni tanulás.
#2: azt, hogy könnyebb lenne, cáfolom.
Valóban van egy-két tárgy, ami könnyebb, de azok nem a szakmai tárgyak. Pl. nappalin jogi ismeretek ből ZH van még vizsga. Nálunk beadandó alapján megajánlott jegy.
Viszont a szórótárgyaknál totál ugyanaz a követelmény. Analízis, mechanika, anyagismeret semmivel nem könnyebb.
Szakmai tárgyaknál ugyanazokat a beadandókat kapjuk, mint a nappalisok, ugyanolyan elbírálással.
Max annyi a könnyebbség, hogy mivel főállásban dolgozunk, jobban megengedjük magunknak, hogy egyet-kettőt "kiadjunk".
A vizsgák meg annyira egy szinten vannak, hogy sok esetben együtt vizsgázunk a nappalisokkal, és nem, nincs külön feladatsor!
ma 19:01
Ezt azért mondod, mert sose jártál mindkettőre. Én igen. Levelezőn mérnökinfot végeztem, előtte nappalira jártam más szakra. Egyértelműen sokkal gyengébb a színvonal és könnyebb.
#5: Akkor ez iskolafüggő. Vagy nem tudom.
Én gépészmérnöknek tanulok, és egyrészt tényleg sok tárgyból együtt vizsgázunk a nappalisokkal, másrészt a munkahelyemen vannak nappalis duális hallgatók ugyanebből a suliból, és szoktunk beszélgetni.
Csak egy példa a sok közül, a gépelemek 2.
A beadandóhoz mi megkaptuk a feladatkiírást, az elmélet zanzásítva le lett adva, számolást csak elméletben vettünk.
A nappalisok a gyakorlati órákon foglalkoztak behatóbban a beadandókkal, illetve mindenféle számításokat gyakoroltak.
A ZH külön volt ugyan, az órarendből adódóan, de totálisan ugyanolyan feladatok voltak, mint a nappalisoknál (ezt egyrészt a duálisosainktól tudom, másrészt a Facebook csoportunkban is vannak nappalisok).
Ugyanazok az elméleti kérdések, a számítások is...
A vizsgán meg teljesen együtt voltunk. Szét sem lettünk ültetve munkarend alapján, ugyanaz volt mindenkinek.
És nagyon sok ilyen tárgyunk volt még.
A másik meg: vannak csoporttársaim, akik nappaliról jöttek át, és totál le voltak döbbenve, mivel azt hitték, levelezőn könnyebb lesz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!