Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Tanulási lehetőségek » A tehetséges diákokat, gyereke...

A tehetséges diákokat, gyerekeket miért kell támogatni?

Figyelt kérdés

Nem azért mert engem zavar, csak úgy elgondolkodtam azon, hogy ez valahogy ellentmondás, hiszen aki eleve okosabb, ügyesebb, intelligensebb, jobban érvényesül saját erejéből és képességeivel annak erre nincs nagy szüksége.


Valójában pontosan a rossz képességű, "butább", nem intelligens, alacsony önérvényesítő képességgel rendelkező diákoknak van szüksége IGAZÁN a SEGÍTSÉGRE és támogatásra.


A tehetséges, okos, zseni diák a kisujjából kiráz olyan teljesítményeket amire a buta és tehetségtelen diák soha nem lesz képes.


Miért van ez ez ellentmondás?


Ez csak a magyar iskolai rendszerben van így?



2019. szept. 20. 13:10
 1/5 anonim ***** válasza:
92%

ez olyan mint a fizetség. minnél többet fektetsz bele a munkádba, minnél jobban élvezed, annál több pénzt kapsz.

minek olyan gyerekeket támogatni, akik nem képesek leülni és tanulni, energiát belefektetni?

2019. szept. 20. 13:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
100%
Vannak gyengébb gyerekek, erősebb gyerekek, ez normális. És vannak, akik kitűnően jók, tehetségesek. Nekik kell megadni a lehetőséget, hogy még tovább fejleszthessék magukat, különben kárba vész a képesség. A gyengébb gyerekeknek van a korrep, az átlagnak a házi feladat, és a tehetséges gyerekeknek van a szorgalmi, a verseny.
2019. szept. 20. 13:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
100%

"A tehetséges, okos, zseni diák a kisujjából kiráz olyan teljesítményeket amire a buta és tehetségtelen diák soha nem lesz képes"

Ha van rá lehetősége. Ha a világ végi iskolában a halmozottan kátrányos helyzetű Kolompár Rináldó, az alkoholista szülőktől származó, kissé fogyatékos Ödönke illetve a réges-rég túlkoros, de még tanköteles Józsika az osztálytársai, akkor b***hatja a tehetségét. Az óra nagyrészt arról szól, hogy Ödönke így, negyedikes korában tanuljon már meg ceruzát fogni, ha már az írás-olvasás nem megy neki és Rináldó ne bömböltesse a daj-daj zenét a múlt héten lopott telefonján. Ehhez érkezik még jó húszperces késéssel Józsika, aki a reggeli herbáltól még nincs egészen magánál és onnantól kezdve hiába lenne neked egy-két tehetséges gyerek az osztályban, nem haladnak semmire, csak elunják magukat az Ödönkének adott ötvennyolcadik gyakorló feladat környékén.

Sajnos a hazai közoktatásban a jelszó nem a tehetséggondozás, hanem a felzárkóztatás. Ott a sok "jó közepes" tanuló, akik 3-asokkal, 4-esekkel végigerőlködik a kötelező iskolai éveket, mellettük pedig a Gauss-görbe két szélén ott vannak a reménytelenül hülyék és a kiemelkedő tehetségek. Nem lenne szabad őket teljes egészében a többséggel együtt oktatni, mert más a haladási ütemük, más dolgokat tudnak megtanulni, más érdekli őket. De már jó pár évtizede arról szól a közoktatás, hogy vagy lebutítják a tananyagot a legsüketebbek szintjére, vagy ha van mód differenciált oktatásra, akkor őket nyüstölik plusz órában, hogy legalább valami fogalmuk legyen az anyagról. A tehetséges meg... Ó, hát annak könnyű, az okos, az megtanújja hamar, osztán megírja ötösre.

A baj csak az, hogy a fogyatékos Ödönke istápolása sokkal rosszabb hatásfokú, mint a tehetségeseké. Ödönkének hiába van akár másfélszer annyi órája, mint a többinek, akkor is jó, ha a tananyag negyedét a fejébe tudják verni. Míg ha a tehetségeknek lenne ennyi plusz órájuk, ők az aktuális tananyag kétszeresét-háromszorosát is el tudnák sajátítani. Ödönkéből jó esetben az életben nem lesz több, mint betanított melós. Persze arra is szükség van, de ha hozzá húzzuk le a többieket is, hogy Ödönke ne érezze magát kirekesztve és neki adunk meg minden lehetőséget, hogy 16 éves korára valahogy befejezze a 8 általánost, a többi diákból se lesz több sori biodroidnál, pedig van, aki többre is vihetné.

2019. szept. 20. 13:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 A kérdező kommentje:

# 1


Szerintem társadalmi szolidaritásból, hogy segítek annak aki valamiben pl. képességekben hiányt szenved.


Ha nekem többletem van valamiből akkor annak adok a feleslegből akinek abból kevesebb van.


Adományt is egy koldusnak adok, nem egy milliomosnak. Az mit kezdene vele?

2019. szept. 20. 13:38
 5/5 anonim ***** válasza:
85%

Társdalmi szinten is lehet hasznos ha a jobb képességű gyerekeket támogatják, mert belőlük lesznek orvosok, kutatók akik új gyógyszereket találnak fel, mérnökök akik olyan gépeket terveznek amik segítik a beteg, idős embereket stb. Ha a pénzes példánál maradunk ez olyan mintha kapnál 1 millió forintot és ahelyett hogy befektetnéd valamibe és kamatozna fognád és kidobnád. Ha az okosabb, tehetséges diákokkal nem foglalkoznak ugyanúgy kárbavesznek és középszerűek maradnak. A magyar iskolai rendszer nem is foglalkozik annyit a tehetséges diákokkal mint némely másik ország, itt azért nagyobb a hangsúly a korrepetáláson meg felzárkóztatáson.


De amúgy szerintem nem lenne megoldás, ha csak az egyik vagy csak a másik végletre koncentrálnának és akkor most a rossz képességű diákokkal törődnének. A butább gyerekekkel is kéne valamit kezdeni, mert aztán ha ott lesz max 8 általánossal nem igazán tud elhelyezkedni, de nem is a tehetséges diákok kárára kéne őket felzárkóztatni. Csak sajnos ehhez nincs elég tanár meg pénz se itthon, hogy a két szélsőséges csoportttal külön foglalkozzanak az iskolák, mert még az átlagos képességű diákokra is kihat ha pl nem tudnak haladni pár lassabb gyerek miatt.

2019. szept. 20. 17:04
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!