Az osztás tanításakor a külföldi iskolákban is hangsúlyt fektetnek a bennfoglalás és a részekre osztás megkülönböztetésére?
Nálunk sem fektetnek hangsúlyt. Az, hogy fél évig vekengenek rajta, amíg vagy megérted, vagy nem is fogod, az nem hangsúly egy 8 éves általános iskolai tantervhez képest.
Egyébként hangzatos túlzás, hogy ez hülyeség. Valószínűleg (ez az egyetlen működő hipotézisem) azért tanítják ezt, mert a matematikában és a logikában később is előfordul majd, hogy valaminek ugyanaz az eredménye, mégsem ugyanaz. Az is előfordul, hogy be kell bizonyítani, hogy tényleg minden esetben ugyanaz az eredménye két tök különböző műveletnek. Néha kiderül, hogy alapesetben igen, különleges esetekben nem.
Pl. bizonyítható, hogy minden Riemann-integrálható függvény Riemann-integrálja egyenlő a Lebesgue-integráljával. Van viszont jónéhány függvény, ami Lebesgue-integrálható, de nem Riemann-integrálható. Kár lett volna kijelenteni mindjárt az elején, hogy mind a kettő integrálás, az eredmény ugyanannyi, hülyeség a Lebesgue-félével foglalkozni.
Az mondjuk tény, hogy az osztás elég rossz példa, ráadásul a legtöbb tanár nem ebben a szellemben tanítja a két felfogás megkülönböztetését.
Nem gondolom, hogy más nyelvekben egyáltalán létezik erre a két fogalomra (bennfoglalás és részekre osztás) külön szó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!