Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Tanulás külföldön » Van olyan ország ahol jobb az...

Van olyan ország ahol jobb az oktatási rendszer mint Magyarországon?

Figyelt kérdés

2022. febr. 25. 14:59
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
100%

Amit nyelvrokonainktól tanulhatunk:

[link]

2022. febr. 25. 15:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
100%

Ez most tényleg egy komoly kérdés? A legutóbbi, 2018-as PISA felmérésen a 79 országot tömörítő OECD tagországok között a 33-35. helyen végeztünk mindhárom dimenzióban (olvasás, matematika, természettudományok).


A magyar oktatási rendszer teljesen beleragadt a poroszos tartalomközvetítő hagyományaiba, s a készség-, képesség-, intelligencia- és kreativitásfejlesztés huszadrangú szerepet kap csupán, különösen felső tagozattól kezdve. Nem gondolkodni, komplex problémahelyzeteket kezelni tanítják elsősorban a gyerekeket, hanem kész tényeket memorizálni, aminek a 80%-át legfeljebb egy éven belül úgyis elfelejtik. Eleve nem indultunk túl magas szintről a rendszerváltáskor, de az oktatási rendszer züllése azóta is folyamatos. Szellemileg és lelkileg középszerű emberek tömege kerül be a hazai pedagógusképzésbe és végzi el azt sikerrel. Az ennek megfelelően szellemileg egyre igénytelenebb emberekből álló pedagógus testületekből az újító szemléletű embereket kiutálják. Sokan nem is az alacsony fizetés miatt hagyják ott a pedagógus pályát, hanem a fojtogató iskolai légkör miatt. Nagyítóval kell már keresni az olyan iskolákat, amelyekben még legalább valamilyen szempontból színvonalas oktatás folyik. Az egészben az a legszomorúbb, hogy egy ország jövője az oktatás színvonalától erősen függ. A politikusok sajnos elsősorban abban érdekeltek, hogy a lehető legkevesebb állami kiadással biztosítsák a közoktatást, nem pedig az efféle hosszú távú beruházásokban. Az, hogy mi lesz 30 év múlva, amikor a jelenlegi oktatási rendszerben felnőtt gyerekek lesznek majd a fő döntéshozók, őket abszolút nem érdekli. Részben ezért tartunk ott, ahol tartunk.

2022. febr. 25. 17:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
17%

Ha a közoktatásból (általános és középiskola) indulok ki.

Nyugodtan kövezzetek meg, de nem írnám, hogy más országokban jobb lenne az oktatás.

Sőt! Az egész világon elavult a közoktatás.


Hasznos lenne feltenni azt a kérdést, hogy miknek van szerepe egy fiatal vagy egy felnőtt ember életében?

Úgy gondolom, hogy a közoktatás (általános és középiskola) funkciója, célja az életre való felkészítés lenne.

Mert a gyerek, aki idővel, valakinek a társa, szülője, munkavállalója, esetleg vállalkozó partnere lesz, illene felkészíteni az élet kihívásaira, a sikeres és boldog életre.

A következőkben felsorolt tárgyak ezt a szerepet töltenék be, irányt adva, de bővítésre, kidolgozásra szorulnak.


Miknek van szerepe az életünkben?


- Érzelmeknek és szokásoknak:

Önuralom és önbizalom megalapozása. Optimális időgazdálkodás tanítása. Az adott feladatnál, munka előkészítésének, lebonyolításának, tálalásának, ellenőrzésének, tanulságlevonásának oktatása. Meg kell tanítani a fiatalokat, hogy mit jelent hinni a sikerben, szeretni a tanulást, akarni a tanulást, a sikert, bátornak lenni, legjobbra törekedni, kitartani, felelősségteljesen gondolkodni, stb.


- Gondolkodásnak:

Logika tudományának (bizonyítás módszertan, szemlélet kötelezővé tétele), valamint a tudományos gondolkodás megalapozott világnézeteit, illetve tudományos ítéletalkotás és kritikát is oktatni kell.


- Ok-okozatnak:

Gyakorlati erkölcstan tantárgy bevezetése, ami által (videók, kisfilmek, szerepjáték) meg kell értetni, hogy lelki, mentális, fizikai szinten is működik az ok és az okozat törvénye. Értékvezérelt élet megalapozása.


- Kifejezőkészségnek:

Retorika, szónoklattan oktatása. A kifejezőkészség minőségének fejlesztése érdekében.


- Szövegértésnek, logikus beszédnek:

Gyakorlati magyar nyelvtan oktatása a logika tudománya (fogalmi gondolkodás) és a funkcionális szemlélet oldaláról megközelítve. Hétköznapi példák alapján az általános nyelvezetű szövegeken kívül, a jogi nyelvezetű szövegek, jogszabályok, munkaszerződés, bérleti szerződés, adásvételi szerződés, hitelszerződés elemzése, megértésének gyakorlása. Etimológiai-, szinonima-, értelmező- és magyar helyesírási szótár használatának kötelezővé tétele és biztosítása a hallgatók számára!


- Tanulásnak:

Tanulás sikere "az alkalmazott módszerektől függ". Tanulásmódszertan oktatása.

Például Arthur Engel, Pólya György módszereinek oktatása, gyakoroltatása a matematikahasznosítás tárgynál.

Dr. Dezső Zsigmondné könyveiben közölt információk általánosságban való felhasználása. Analizálás és szintetizálás, kérdezés tudományának, valamint mondatrészek és intelligencia tárgyak szerint, lista módszer oktatása.

Természetesen új tanulási módszereket is szükséges alkotni, tudományos vizsgálatnak alávetve, letesztelve.


- Képzelőerőnek:

Mese-, sorozat- és filmnézésnek, játékkonzol- és számítógépes játékok használata miatt, folyamatosan romlik az emberek vizuális memóriája, képzelőereje, mert nem hagynak maguknak időt a "képkockák" elemzésére, vizsgálatára, illetve szervezett elmélkedésre. Így szükséges a valóságból kiinduló, modellező képzelőerő fejlesztés.


- Intelligenciának:

Lelki és testi alapozás mellett, eligazodás, tájékozódás, lényegmegragadás gyakorlása hétköznapi példákon keresztül.


- Döntéseknek, szervezésnek és vezetésnek:

Minden pillanatban döntünk, csak nem mindegy hogyan. A döntés hétköznapi tudományát, az értékelemzés módszertanát, sakk látásmódját meg kell tanítani a fiataloknak, felnőtteknek.

Folyamatosan szervezzünk, vezetjük az életünket. Ahogy másoktól ellestük. Vagy, ahogy éppen "puffan".

Folyamatok (logikus életvezetés) megszervezésének, szervezet kialakításának, szervezet működtetésének az oktatása szükséges (egyszerűbb példákkal kezdve, mint ebédkészítés, takarítás, szemétkezelés, aztán kilépve az adott utca, város, ország dolgaival kapcsolatban is tervezni és szervezni kell). Fontos megalapozni a rendszerfogalmat, rendszerszemléletet. Szükséges a hatás és megvalósíthatósági vizsgálat, hiba-, veszély-, megoldás- és védelem katalógus, valamint megbízhatósági elmélet és vizsgálat elemeinek az oktatása, gyakorlása.


- Táplálkozásnak és megfelelő folyadékbevitelnek:

Lásd dietetika, azaz táplálkozástan oktatása.


- Mozgásnak:

A test egészségét szem előtt tartva az Alexander-technika, jóga, ászana (tudományosan megalapozott gyakorlatait), gerinctorna oktatása, gyakoroltatása. Aki érdeklődése szerint akar sportolni (kosárlabda, vívás, úszás, stb.), annak ingyen biztosítani kell (megfelelő tájékoztatás mellett) iskolarendszeren kívül az egyesületekbe való belépést, részvételt, gyakorlást.


- Idegen nyelveknek:

Ajánlani kell a tanulóknak az egynyelvű oktatás is. Lásd beszeljangolul.com.

Mert nem lehet úgy kötetlenül beszélni, ha folyton magunkban fordítunk.


- Idézeteknek:

Az okos ember nemcsak a saját, hanem mások hibáiból és erényeiből is tanul. Idézet adatbázis létrehozása, ahol kategorizálva vannak a világban élt (Jézus, Gautama Buddha, tudósok, stb.), jelenleg is élő emberek (politikusok, közéleti személyiségek, tudósok, stb.) gondolatai. Szükséges elemezni az idézeteket, kijelentéseket szempontrendszerek szerint, valamint összehasonlításokat kell végeztetni, hétköznapi valóságból kiindulva.


- Természetnek, növényeknek és állatvilágnak:

Egyrészt környezetismeretet (élővilág), másrészt nem érzelmi alapon, hanem tudományosan megtervezve, megszervezve, alkalmazva különböző megóvási módszereket kell tanítani, eszközhasználatot gyakoroltatni.


- Társadalomnak:

Társadalomismeret. Mikor kilépünk az ajtón, kikkel állunk szemben? Aránytalanságokkal, bűnökkel, erényekkel, érdekcsoportokkal, érdekekkel, ellentétekkel, pártokkal, holdudvarokkal, igényekkel, rétegekkel, különböző áramlási (pénz, tőke, információ) módokkal, stb. Ezek ismeretét fontos tudni az életben való boldoguláshoz.


- Munkaerőpiacnak:

Oktatni kell, meg kell ismertetni a tanulókkal különböző profilú, különböző iparágban jelenlévő cégeket, hozzájuk kapcsolódó munkaköröket, szakmákat (kiegészítő képzésekkel együtt), béreket vagy a béreket felmérő, közlő oldalakat, végül a távolabbi lehetőségeket (előrelépés). Érdekérvényesítő intézmények, jog (saját és munkáltató, vállalkozói partner) ismeret oktatása is szükséges. Önéletrajz írása mellett, interjúkra is fel kell készíteni a hallgatót. Vállalkozás alapításának, (különböző) kezelésének, működtetésének az oktatása példatárakkal ellátva a tanulókat.


- Politikának és az érdekérvényesítésnek:

Folyamatosan hat az életünkre a politika. Sokan mégis figyelmen kívül hagyják, mert nem tanították meg a politika helyes művelésére, erőviszonyok kezelésére. Szükséges a napi politika szereplőinek, azaz a világ más- és európai intézményeknek, szervezeteknek, összetételének, hatásainak a megismerése. A parlamentben jelen lévő pártok és a parlamenthez kapcsolódó intézmények hatáskörének, rendeltetésének, életünkre való hatásának megismerése, valamint az érdekek, ellentétek, erőviszonyok, hatalom eszközeinek bemutatása példákon keresztül.

Lényeges, hogy gyakorlati politizálást kell oktatni megfelelő vitakultúra, viselkedési szabályrendszer mellett. Gyakoroltatni kell az érdekérvényesítést, ezért az érdekérvényesítő intézmények, jog, kommunikációs platformok megismertetése elengedhetetlen. Gyakorlati politizáláskor a pszichológiai vizsgálat mibenlétének tanítása, etikai kódex alkotása, figyelembe vétele mellett, az összes kijelentés, közös döntés előtt, értékelemzés, hatás- és megvalósíthatósági vizsgálat, minőségbiztosítás- és ellenőrzés módszereinek használatát is szükséges bemutatni. Fontos a haza-, család- (óvóhely, fegyverhasználat) és önvédelem, propaganda ismeret és kezelésének oktatása, gyakorlása. Haza- és népszeretet megalapozásának, nemzetben való gondolkodás jellemzőinek tanítása, megértetése.


- A családnak, a párkapcsolatnak, egyéni életnek:

Emberi játszmák, hazugság felismerésének ismerete, kommunikációs technikák, vitakultúra, szeretet jellemzőinek tanítása. Gondoskodástan, viselkedéstan, szeretkezés alapelvei, védekezés- és következmény ismeret, problémakezelés, hibaértékelés és tanulságlevonás, szórakozástudomány, döntéstudomány oktatása. Mert amilyen a család, az egyén, olyan a társadalom.


- Gazdasági rendszernek, pénzügyeknek:

Összes iskolában oktatni kell a közgazdaságtani (mik az összetevői?, hogyan épül fel?, mi működteti?, mi alapján?, mik hatnak rá?, mi módosítja?, stb.) ismereteket, illetve pénzügyeket, mint tudatos pénzkezelés, hitelezés, banki és biztosítói termékek, bankkártyák, hitelkártyák, portfólióképzés, diverzifikáció, kockázat, részvények, részvények értékelése, tőzsdeindex, kötvények, kötvénypiac, állampapírok, befektetési alapok.


- Informatikának:

A microsoft office programcsomagjain kívül, látásmóddal együtt oktatni kell különböző programozási nyelveket, operációs rendszerek szerepét, felépítését, működését, illetve internetes szolgáltatások általános használatát.


- Tantárgyhasznosítás bevezetése:

Az általános- és középiskolában az adott tárgy tudománya helyett, mindennapi életre felkészítve, fizika/kémia/biológia/matematika/földrajz/történelemhasznosítást kell oktatni azért, hogy a fizika/kémia/földrajz/matematika/történelem/biológiaidegen nyelve által képes legyen a gyerek és a felnőtt, hétköznapi életének szereplőit, eseményeket helyesen, precízen jellemezni, elemezni, összehasonlításokat végezni, megérteni és kezelni. Tehát, hogy a biológia/fizika/történelem/kémia/földrajz/matematika szemüvegén keresztül lássa és kezelje az életének szereplőit. Folyamatokban, ok-okozati rendszerben gondolkodni.


- Egyetem:

Segíteni kell a tanulók bejutását a középiskolából, gimnáziumból az egyetemre (egyetemi tárgyakra, átmenet szempontjából, segédletekkel). A minőség javítása érdekében be kell vezetni az egyetemi felvételit, azaz a szakmai felvételit, felvételi elbeszélgetést és a pszichológia vizsgálatot.


Lényeges, hogy a fenti tárgyak egy helyen, online is legyenek elérhetőek bárki számára, naprakészen tartva!

2022. febr. 25. 19:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
85%
#3: Nincs igazad. Egy országot biztosan tudok mondani, ahol saját tapasztalataim alapján lényegesen jobb a közoktatás, mint nálunk, s az Nagy-Britannia. Én ugyanis itthon és ott is tanítottam a közoktatásban, s az alapján, amit láttam és tapasztaltam, teljesen egyértelmű, hogy ők nálunk jóval előbbre vannak. Épp az általad leírt hosszú lista szemszögéből előznek meg minket egy utcahosszal.
2022. febr. 25. 19:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
21%

4-es.

Az általam közölt tárgyakat oktatják?

Kérlek írj róla.

Köszönöm!

2022. febr. 25. 19:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
0%

Amúgy meglepődnék, ha lenne

- döntés tudománya,

- értékelemzés,

- Alexander-technika,

- gondoskodástan,

- szórakozástudomány,

- fegyelmezett, valóságból kiinduló képzelőerő fejlesztés,

- propaganda ismeret,

- hatás és megvalósíthatósági vizsgálat,

- minőségbiztosítás és minőségellenőrzés,

- idézethasznosítás,

- intelligencia fejlesztés

mint tantárgy.


Kérlek linkeld a tantervet, ahol ezek szerepelnek.


Köszönöm!

2022. febr. 25. 19:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
12%

Most néztem, nincsenek olyan tárgyak, amit a 6-os válaszomban írtam. Társadalom ismeret sem úgy, valóban az értelmet, tájékozottságot szem előtt tartva, ahogy a 3-as válaszomban közölte. Sem az egynyelvű idegen nyelv oktatás.


4-es. Itt te állítasz valótlanságot!


Amúgy okkal nincs bevezetve sehol sem a világon a politika ismeret és érdekérvényesítés tantárgy.

Lásd propaganda ismeret, etikai kódex bevezetése, hatás és megvalósíthatósági vizsgálat, értékelemzés bevezetése.

Mert akkor nem tudnának a politikusok élősködni a népen.

2022. febr. 25. 19:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
87%

#5 és #6: Úgy látom, pedagógiailag nem vagy képzett, s úgy gondolod, hogy mindenre külön tárgyat kell kitalálni. Ez végképp nincs így. A modern pedagógia integratív szemléletű, transzdiszciplináris jellegű. A brit iskolákban olyan valószerű, komplex projekteket csinálnak a gyerekek még az egyes tantárgyakon belül is, amelyek átívelnek sok területen, és komplex módon fejlesztenek készségeket és képességeket. Ez a gyakorlat ott teljességgel elterjedt és általános. Ezzel szemben Magyarországon jó, ha néhány tucat reformpedagógai szemléletű iskola kísérletezik ilyennel. Nem azt mondom, hogy Nagy-Britanniában minden tökéletes, de hogy a közelükben sem vagyunk, az hétszentség. Elég egy brit tankönyvet összehasonítani egy magyarral: ég és föld. A brit tankönyvek kritikai gondolkodásra nevelnek, míg nálunk sémák sulykolása folyik. Ugyanezt a különbséget erősíti az a több tucatnyi, gyakorló tanároknak készült, brit kiadású módszertani könyvem is (bennük óratervekkel, ötletekkel, tanácsokkal) amelyet az évek során összegyűjtöttem. Egyszerűen minden arra mutat, hogy a brit oktatási rendszer már a kezdetektől önálló, kreatív, alkotó, kritikai gondolkodásra és szabad vitára nevel, míg a magyar leginkább készen nyújtott doktrínákra. A brit oktatási rendszer aktív, kezdeményező, kételkedő, kreatív és bátor polgárokat nevel. Ezzel szemben a miénk elsősorban mintakövető, konformista alattvalókat.


Kérésednek megfelelően elküldöm az angol nemzeti alaptanterv linkjét:


[link]


A magyar Nemzeti Alaptantervet pedig innen tudod letölteni:


[link]


Ha még ez sem győz meg, akkor nem tudok rajtad többet segíteni. Aki ez alapján sem látja az óriási szemléletbeli szakadékot a két oktatási rendszer között, az olyan erős elfogultságban szenvedhet, amelyen semmilyen érv nem hat. Szép dolog a nemzeti büszkeség, de ha nem akarjuk önmagunkat becsapni vagy a fejünket a homokba dugni, akkor el kell ismernünk, hogy ami jobb, az jobb. A britek nem tökéletesek, de az oktatás gyakorlatát tekintve nálunk egyértelműen sokkal korszerűbbek. Még csak egy súlycsoportban sem vagyunk velük. Ez a kegyetlen igazság.

2022. febr. 25. 19:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
0%

Én nem dicsőítettem a magyar oktatási rendszert. Ezért is írtam megoldást az oktatás válságára.

Látszik, hogy fel sem fogtad azokat a tárgyakat, amit írtam. Terelsz, mert fel sem fogtad, amiket figyelemfelhívásként, némi példával is közöltem. Ez látszik a tereléseden.


Tudod mi az a:


- Döntés tudománya?

- Értékelemzés?

- Hatás és megvalósíthatósági vizsgálat?

- Minőségbiztosítás és minőségellenőrzés?

- Vezetés és szervezés?

- Alexander-technika?

- Tantárgyhasznosítás?

- Optimalizálás?

- Szórakozástudomány?


Az a baj, hogy annyira alacsony az értelmi szinted, hogy veled felesleges vitatkozni.

Fel sem tudod fogni, hogy a fentieknek mennyire nagy szerepe van az életben. Sajnos, sehol sem oktatják a világon a közoktatásban.

2022. febr. 26. 09:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
0%

Sajnos, nagyon látszik 8-as válaszoló, hogy egy szellemi betanított munkás vagy, akinek a gondolkodása addig terjed, amit betanítottak neki.

Alacsony értelmi képességű tanárokkal nem is lehet értelmes, életrevaló fiatalokat kiengedni az iskolából.


Minden jót!

2022. febr. 26. 09:21
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!