Vonatvezetés illetve a képzése mennyire nehéz vagy kömnyű mik az előnyei hátrányai?
Tapasztalattal rendelkezők válaszát szeretném
Kérni köszönöm





Ha műszaki beállítottságú vagy, akkor nem annyira nehéz. A mozdonyvezetőnek kívül-belül ismernie kell a mozdonyt alkatrész szintjén, ez az egyik nagy témakör az oktatáson. Van pályaismeret is, ez annyira nem vészes, viszont a több száz oldalas utasításokat szó szerint kell bemagolni.
Előnyei... Hát ha szereted a vasutas munkát, a mozdonyokat, akkor nyilván az az előnye, hogy vezethetsz egyet.
Hátránya, hogy rendszertelen a munkabeosztás. Van hogy hajnali 4-re kell menni, van hogy délre, másnap lehet, hogy már este 10-kor kezdesz és hétvégén is beoszthatnak munkára. Viszont van, hogy hétköznap egy vagy több napod is teljesen szabad, ha úgy jön ki. Döntsd el, hogy ez előny vagy hátránya-e a számodra.





Ez a rendezetlenség fiatalon élvezetes, negyven fölött egyre inkább nyűggé válik (mondjuk 50 fölött már a szabadnapokra nem tervezel semmit, mert tudod, hogy egy jó éjszakás műszak után veszélyes vagy magadra és a társadalomra ha csavarhúzót veszel kezedbe, vagy autóba ülsz), hatvan körül meg az ember bólogat, mikor olvassa az ezzel kapcsolatos egészségkárosodásról szóló cikkeket.
Mert ugye ez a szakma nem arról szól, hogy azt mondod a lerombolt állomásépület előtt, bocs, főnök, mindenki téved, visszatolatok oszt kezdjük újra...
Egyébként erre kevés ember alkalmas, hogy gyakorlatilag tévedés nélkül dolgozzon egy életen át.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!