BME Villamosmérnök IMsc mit takar?
Fura azt látni, hogy egy táltosképzés elképzelés hallatán rögtön arra gondol valaki, hogy akkor majd a többiek elpotyogtatása lesz az eredmény, de az kétségtelen, hogy van az a mondás, miszerint akit előtte pesszimistának gondoltak, utólag azt nevezik optimistának...
Miközben úgy látszik, hogy elég nyitottra tervezik: "Az emelt szintű ismeret- és példaanyag rendelkezésre álló, közreadható dokumentumait (szakirodalmi hivatkozások, publikus segédletek, jegyzetek, prezentációk stb.), a
programban részt nem vevő hallgatók számára is hozzáférhetővé kell tenni.
Hát, ki mit tartott kiemelendőnek. :)
Innentől kezdve meg átmész távoktatásba,nem?
A nem IMSC-sek a gyengébb oktatókat kapják. Nos akkor másodosztályúak lesznek az IMSC-sekhez képest, nem?
Az IMSC gyakorlatorientáltabb képzés, minden egyes hallgatónak ez járna, de nem akarják, hogy minden hallgató elvégezze a szakot ezért nem is adják meg nekik ezt a lehetőséget, csak mondvacsináltan, egyfajta távoktatásos módszerben.
A nem IMSC-sek sz@vni fognak, szerintem, még jobban mint a mostaniak, pedig már ez sem semmi.
Elsőre is értettem, mit mondasz, nem a felfogóképességemmel van baj. :) Hanem azzal, hogy az írás azt mondja, a szint itt marad, ott emelkedik, te meg azt mondod, a szint itt lemegy, ott meg... És nem látom azt, hogy már birtokolod az abszolút igazság meglátását.
Ez a támaszkodásigény kissé fura nekem, mert számomra az egyetem majdnem az önállóság szinonimája. Végülis a távoktatás az egy egészen jó megközelítés, hiszen az átlag egyetemista hosszú évtizedeken át minden újat úgy kezdett, hogy: katalógus van? :)
Én is úgy látom, hogy az abszolút igazság nincs a másik oldalon se.
Azonban ki fog derülni.
Az hogy önálló az egyetemista az nem az egyetem érdeme, hanem a hallgató túlélési ösztöne. Azért alacsony az oktatás színvonala, mert sok mindent a hallgató önállóságára bíz. Az hogy esetleg tudja, hogy mik a plusz feladatok, meg esetleg milyen gyak feladatok voltak az IMSC-seknek, ne adj isten még valami diákhoz is hozzáfér, ezekből nem fogja megtanulni, hogy mi volt mérésen, laborban vagy gyakorlaton az IMSC-seknek és ő azt hogyan tudná alkalmazni, megvalósítani. Mert ha tudná, akkor fölösleges az IMSC képzés, mert elég lenne mindenkinek a dia. Illetve akkor nem kellene különbséget tenni hallgató meg IMSC-s között, mert mindenki IMSC programban képezheti magát, ha ez ilyen egyszerű lenne. Tehát aki hozzáfér a távoktatás jellegű anyagokhoz, az ugyanolyan IMSC-s lenne mint a többi, ha igaz lenne, amit írsz, és nem kellene közöttük különbséget tenni, se oktatókban se máshogy.
Tehát ez nem olyan egyszerű, mint leírod, de elég jó propaganda anyag az új felvételizők megtévesztésére, mézes madzag elhúzására orruk előtt. Ennyi, nem több.
"Az hogy önálló az egyetemista az nem az egyetem érdeme, hanem a hallgató túlélési ösztöne."
Tényleg kár folytatni, mert ezt kihozni abból, hogy azt mondtam, az egyetemista, ha nem kötelezik, még előadásokra sem jár, hát, ez akkora tehetség, hogy elismerem alsóbbrendűségemet. :)
Szerinted, hogy nem kötelezik a hallgatókat ez azt mutatja, hogy ez a legjobb egyetem, itt lehet a legértékesebb diplomát szerezni?
Nemcsak nem ezért nem jár mert nem kötelezik, hanem azért nem jár mert fölösleges. És az nem az egyetem érdeme, hogy ezért mégis vannak néhányan, akik elvégzik az egyetemet, holott nem is jártak be előadásokra.
Olyan előadásokat kellene tartani, hogy örömnek kellene lennie bejárni. Ezért alacsony az oktatás színvonala., mert nem ilyenek az előadások, ezért nem is kötelezik a hallgatókat, meg ezért nem is mennek be.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!