A légi utaskísérőnek a liceumon kívűl kell végezni valamit?
Középiskola végzettség kell, angol magas szinten alap + egy másik világnyelv szintén magas szinten. Fizikai alkalmasság kell, angol nyelven (gondolom, nem a magyar low costhoz akarsz menni aprópénzért), orvos által kiállítva. Magasság, látás, vérnyomás, úszni tudás szintén fontos + nem elhanyagolható emberi tulajdonságok, mert hol a kollégák, hol az utasok fognak szívatni (vagy, te fogod úgy érezni a kulturális különbségek miatt).
Tanfolyamot indítanak jó pénzét mindenhol, de azt hiába lobogtatod, nem vesznek fel vele sehová, mert minden légitársaság saját képzést tart a felvetteknek. Szerintem olyan pár napos képzésbe érdemes befektetni, ahol interjúgyakorlatok, szituációs példák vannak és felkészítenek az open day-ekre. Nagyon változó, melyik céghez kit mi alapján vesznek fel.
Ja, és szenvedélyesen szeresd a munkádat!!! Ez a legfontosabb, főleg ennél a szakmánál.
Első vagyok.
Azt egyből levágtuk, hogy erdélyi vagy. :) Csak az erdélyiek mondják, hogy líceum a gimnáziumra. :) Cuki.
De, hogy válaszoljak a kérdésedre:
Papírforma szerint igen, elég az érettségi. Pont ezért nehéz bekerülni jó helyre, mert sokkal többet számítanak a személyes készségek és sokkal nehezebb így pályázni, mert nem tudhatod, te vagy-e a megfelelő arc nekik. A magyar és a román sem világnyelv. Ezeket max. olyan légitársaságoknál tudod hasznosítani, amely magyar, vagy román bázishellyel rendelkeznek. Magyarországon ugye nincs nemzeti légitársaság, bázisa a wizz airnek van, ott használhatod a magyart és a románt is, de bevallom, én nem mennék oda, mert azt a pénzt egy másik, közepesen jó állással is megkapod. Általában a fizetés úgy van, hogy a levegőben töltött idő számít, tehát, ha elrepülsz Budapestről Marosvásárhelyre, vagy akár Palma de Mallorcára (ami még mindig csak 2,5 óra), máris órabérre lebontva nem olyan sok a vonzónak tűnő könnyű kereset. Egyébként mindenhol előny a customer service tapasztalat.
Jómagam nem vagyok stewardess de van pár ismerős, aki csinálja. Pár éve meg voltam kergülve azért, hogy cabin crew legyek, de ma már nem mennék, esetleg egy évre, buliból. Nem egy családbarát munkahely, itt nincs magánélet...A legjobban fizető légitársaságok úgy tudom, hogy a Qatar Airways és az Emirates de azt ne felejtsd el, ha őket választod, muszlim országban fogsz élni, nem csak államilag szankcionált, hanem céges követelmények miatti kötöttségekkel... hányra kell a szállásra hazaérned, stb. Ott a fizetés adómentes, ellátásod biztosított, tehát ez tiszta kereset, legutóbbi tudomásom körül kb. 1500 dollár. Nagyon menőnek tűnik a facebookon, amikor kirakják az ismerősök, hogy két napja a Maldív-szigeteken jártak, ma meg már Szingapúrban pózolnak, de azt nem írják mellé, hogy hány büdös, koszos embert kellett kiszolgálni az első osztályon, hogy ráborították a kólát, mert az utasnak rossz kedve volt, arcodba köhög és még nem is történt cifra eset, mert nem volt verekedés és nem kellett levezetnie egy szülést. Ha abbahagyod, akkor lesz egy csomó plusz ismereted emberkezelésből, de nulla végzettséged (azaz érettségi, ami nem sok). Én azt javaslom, hogy először végezz el egy főiskolát, ha utána is menni akarsz, akkor menj, de egy diploma legyen talomban, hogy ha abbahagyod a repülést, tudjál honnan építkezni. Ne felejtsd el, akárki akármit mond, egy szép szobor leszel, aki kockáztatja a méltóságát (tudod mikor hagynám, hogy idióták szadizzanak egész nap), egészségét és a magánéletét.
Egyébként gyönyörű szakmának tartom, de olyan áldozatvállalást követel (gyakorlatilag családmentes élet), ami nekem nem férne bele hosszú távon.
Nézd, egy nőnek ez mindig dilemmát fog okozni gyermekvállalás kapcsán, hogy illessze össze a "karrierjével", bármilyen szakmáról is legyen szó. Vannak szakmák, melyek komolyabb elhivatottságot igényelnek ilyen szempontból, vannak, amelyekkel ez könnyen összeegyeztethető.
Nem tudom, hogy Romániában milyen az oktatási rendszer, de itt nálunk nem igaz, hogy a főiskola könnyebb az egyetemnél. Az, hogy egy felsőoktatási intézményt főiskolának, vagy egyetemnek hívnak-e, az mellékes dolog, mert főiskolai képzést kaphatsz egy egyetemen is, de egyetemi végzettséget kaphatsz egy főiskolán is. Itt ha érettségi után felsőoktatásba akarsz menni, kevés kivételtől eltekintve (pl. orvosi, jogi), osztott képzésben fogsz részt venni, azaz először alapképzésre mész, ami egy régebbi főiskolai diplomának felel meg (általában 3 év), majd utána felvételizhetsz egyetemi (mester)képzésre (2 év). Ez erősen szak(ma) függő, hogy melyik területen mennyire kell a mesterképzés, de az biztos, hogy semelyik területen sem hátrány. Ha turizmusban gondolkodsz, az itt 7 félév, 6 félév elmélet, a hetedik a szakmai gyakorlat. Mivel ezen a területen nem árt, ha jó kapcsolatrendszered van, előfordulhat, hogy főiskolai diplomával kapcsolat révén egyből vezető leszel valahol, de, annak hiányában mesterképzéssel sem mész sokra és valószínűleg pályaelhagyó leszel. Viszont, ha nem is profi szinten, de közgazdász leszel, amire jól lehet válogatni mesterszakokat. Matekra ez esetben érdemes ráállni.
Figyelj, 2 év sok idő, még bőven ráérsz kitalálni, mi legyél. Én pl. nemzetközi tanulmányokra jártam és ott jöttem rá, ezen a területen belül mi az, ami érdekel és amire mesterképzésen specializálódni akarok. Felesleges pánikolni, nem kell mindenkinek már 18 évesen tudnia, mi akar lenni. Olyan szakot és szakmát válassz majd, amire jól lehet sok területen építeni.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!