Waldorf pedagógiánál mennyire fontos a kézügyesség?
A tanároknál nem tudom, de diákként, ha nem tudsz gyönyörűen rajzolni/kézimunkázni/kenyeret sütni/f#szomtudja, akkor kb. halott vagy. Szóval, gondolom, a tanároknál is ugyanez van. Ott még a "fizika" meg a "matek" oktatás is kb. kézimunkaóra, minden eszközt külön legyártotok.
(Az elsőnek meg 100%-ban igaza van, habár nem a kérdésre válaszolt)
#1: Egyrészt nem ez volt a kérdés, másrészt amit írsz, tiszta előítélet. A Waldorf-pedagógia a tanulóközpontú, progresszivista reformpedagógiai irányzatok talán legsikeresebbje. Most utánanéztem: jelenleg 775 Waldorf-iskola és 1300 Waldorf-óvoda működik Európában. Gondolod, hogy fennállásának 100 éve alatt idáig fejlődött volna ez a pedagógiai mozgalom, ha valóban "szörnyetegképző" volna? Számos összehasonlító kutatás támasztotta alá, hogy bár a Waldorf-iskolák diákjai tényszerű tudásban átlagosan kis mértékben valóban elmaradnak a hagyományos iskolák azonos korú diákjaitól, lelki egészségük, tanulásra való motiváltságuk és szociális készségeik magasabb szintűek. Mindenki eldöntheti, hogy a gyermekének milyen prioritást választ.
A kérdésre válaszolva: szerintem nagyon-nagyon kevés ember van, aki annyira kétbalkezes, hogy ne lehetne jó Waldorf-pedagógus. A pedagógusnak nem kell kézműves mesternek lennie. Az emberközpontúság pedig magában foglalja a pedagógus saját korlátainak elfogadását is. Egyszóval a kérdező félelme olyan, mint ha valaki attól félne, amikor először elmegy pszichológushoz, hogy majd kap egy nagy letolást. A Waldorf szellemiségével nem volna kompatibilis, hogy egy pedagógust a kézbalkezessége miatt eltanácsoljanak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!