Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Nyelvtanulás » Miért akar ennyi ember tanári...

Miért akar ennyi ember tanári diploma nélkül nyelvet tanítani?

Figyelt kérdés

Jó persze, pénzért.

De mégis, nem érzik vajon ezek az emberek kicsit furcsának, hogy rendes képzettség és tudás! nélkül milyen dilettáns "munkát" végeznek?

Van itt olyan is, aki már középfokúval elég bátorságot érez hozzá... Nekem ez megdöbbentő. Más is így van ezzel, vagy csak én képzelem, hogy ez egy szakma, amit végezzen az, aki kitanulta?


2010. júl. 6. 21:45
1 2 3
 21/25 anonim ***** válasza:
12%
Hát, szerintem nem so ktudomány kell hozzá, úgy értem h akkor keres vmi anyagot még hozzá és csak el kell magyarázni plusz gyakorlás,erre mindenki képes, főleg ha nagyon jó a nyelvből.
2010. júl. 11. 17:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/25 A kérdező kommentje:
utolsónak: tévedsz.
2010. júl. 11. 21:04
 23/25 anonim ***** válasza:
100%

Nekem nincs tanári végzettségem, de közel felsőfokú angol nyelvtudásom van, amit aktívan használok, és általános iskolában olyan jó angol tanárom volt, hogy középfokra felkészítettek. Ennek a "nagyon jó angoltanárnak" a tanítási módszerét megjegyeztem, magyarázatait rendesen lejegyeztem, és megtanultam. Aztán jött a gimnázium. Olyan béna angol tanárom volt, hogy csak na. Nem is tudom, hogy taníthat az ilyen. Nyelvtan semmi, csak szómagolás óráról órára, és szódolgozatok hegyei. Még szóbeli gyakorlat se volt. A tanár kiejtése olyan volt, mint aki csak 1-2 éve tanulja a nyelvet. Az osztálytársaim semmit nem értettek a tankönyben, hogy mi miért van. A tanár meg a kérdésekre általában úgy válaszolt, hogy "mert így van, és kész. Így kell megtanulni" Sokszor jöttek oda hozzám, hogy "ez miért have been?" vagy "ez itt miért will be doing?". Én meg szívesen elmagyaráztam nekik. Nagyjából azokat a magyarázat módszereket használtam, ahogy általánosban magyarázták el. És megértették. Olyan jó érzés volt, hogy egy-egy magyarázat után felcsillant a szemük, és azt mondták: "nahát, köszi, most már értem".


Nem vagyok hivatalos tanár, nem vállalok csoportokat, nem vállalok magasabb szintű nyelvtanítást, de egy alapfokú nyelvvizsgára azért fel tudok készíteni valakit, ha kéri. És a nyelvtant is szívesen magyarázom.

Egy szabály azonban fontos, és mindig betartom: "Ahhoz, hogy valamit taníts, kétszer olyan jónak kell lenned, mint az a szint, amit tanítasz." Így nem érnek meglepetések, kínos kérdések, amikre nem tudok válaszolni, és a kezdeti sikereit a tanulónak láthatom.

Eddig sok sikerélményem volt. Ha nem volt sikerélmény, az azért volt, mert a diák "elfelejtette a házit" vagy "nem volt ideje megtanulni a szavakat". Ilyen is előfordul. Ilyen diákokhoz kétszer annyi türelem kellett.


A másik: van egy dolog, amit tankönyvekből és "steril egyetemi környezetben" nem tanul meg az ember. A türelmesség, és a magyarázási képesség. Ez ha valakiben nincs meg, akkor azt nem lehet megtanulni. Ha a diák nem ért valamit, nem hangosabban kell elismételni ugyanazt, nem hülye, hanem nem úgy gondolkozik, ahogy te. Ilyenkor másik szempontból kell megközelíteni a dolgot. Mindig türelmesnek kell lenni. Akkor is, ha ötödjére kérdezi meg ugyanazt, akkor is, ha tizedjére mondja, hogy "nem értem" akkor is, ha nem csinál házit, stb. Ez sok DIPLOMÁS tanárból hiányzik, türelmetlenek, nem látják át a diák képességeit, alapvetőnek vesznek dolgokat, amik a diáknak nem azok, stb.


Sajnos a tanárkodásnak csak egy része egyetemi tudás. A másik része tanári készség, és gyakorlat. Csupán egyetemi tudással nem lesz valakiből jó tanár. De megfelelő nyelvtudással, és jó tanítási készséggel lehet valakiből alacsonyabb szinten jó tanár.

2012. máj. 27. 22:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/25 A kérdező kommentje:

Te bizonyára született tanár vagy :-D


Azt azért jó lenne tudni, hogy attól még, hogy valaki elvégez egy egyetemet egy nyelvből, nem belle tanár, akkor sem, ha elmegy vele tanítani. Pedig sajnos gyakori eset, ezért (IS) sokszor olyan alacsony a hatékonysága a középiskolai nyelvtanulásnak.

Létezik olyan, hogy 'tanárképzés', ami nem feltétlenül egyenlő a főiskolai nyelvszakkal. Ebben kőkeményen benne van a pedagógia, pszichológia, didaktika, módszertan, hospitálások, gyakorlótanítások. Ezek nélkül nem lesz senki sem tanár, csak önjelölt paprikajancsi.

2012. máj. 28. 11:10
 25/25 A kérdező kommentje:

kihagyott a klaviatúrám

nem belle: nem lesz belőle

2012. máj. 28. 11:13
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!