Angolul hogy lehetne megtanulni ha nincs nyelv erzekem?
Hat nekem viszont fura, hogy mindent megtudtam tanulni es matekon kívül kitűnő voltam gimiben. Egyetemen sem buktam egy vizsgából sem, csak matekból. Köszönöm hogy azt mondod csak lusta voltam tanulni, utána meg elismered hogy sok sok energia befektetes es meglesz. Tudod ezt hívják úgy hogy valakinek nincs érzéke hozzá, vagy kevésbé jo benne. Magántanárokhoz is jártam, ott voltam korrepetálásokon, ne mondd hogy lusta voltam tanulni. 🤗
Es hogy ne csak a matekot hozzam fel, igen, sajna nyelverzekem sincs. Megtanultam mindig amit órán feladtak, figyeltem is. Aztan masok mar 15 soros fogalmazást írták, én meg azt sem tudtam hogy hogy rakjam ossze a bevezető első mondatot. 8 evig tanultam egy nyelvet suliban. Tudod mi az amit tudok? Olvasni jo kiejtéssel, ismerem az igeidőket, igeragozast, es van valamennyi szókincsem. Ezt tenyleg bárki megtudja tanulni idővel. DE 0 (nulla) beszedkeszsegem, fogalmazasom, es hallasertesem van, ugyanigy egy masik nyelvből. Mindkettő olyan gyatran megy hogy legszivesebben elsüllyednek a sárga fold alá. Ott van a rengeteg nyelvkönyvem, kisegítő anyagok, szótárak, az internet...de nem megy. Időráfordítással sem egyelore. Nem azt mondom hogy soha nem fog menni. Biztosan csak ido kell hozza, ahogy te mondanad. Évek. Talán 30 eves koromra menni fog (23 vagyok es 12 eves korom ota tanulok nemetet) 🙂
Hát pedig ez tényleg nem egyéb, mint lustaság. Illetve az úgy állok hozzá, hogy más is odaférjen.
Ha tudsz olvasni, tudod a nyelvtant-ez a passzív nyelvtudás. A többi az aktív. Az hogy a passzív nem vált aktívvá, a gyakorlás és nyelvhasználat hiánya.
Akinek nincs nyelvérzéke az a passzív nyelvtudásig sem jut el.
A gyerekek kis nyelvtanuló-robotok; és ha több anyanyelvű kisgyerek sok időt tölt egymás társaságában, akkor kifejlesztenek egy keverék nyelvet maguknak, aminek teljes nyelvtana van és persze szókészlete. Részletekért ld. Steven Pinker "The Language Instinct" c. könyvét, amit lefordítottak magyarra is -- ki és hogyan? elképzelni sem tudom --; megtalálható az Országos Szabó Ervinben (ha még az a nevük).
A pubertás környékén elveszítjük (különböző mértékben) ezt a plaszticitást. Pl. amennyire tudom, nem lehet akcentus nélkül megtanulni egy nyelvet a pubertás (nemi érés) megtörténte után.
Én azon az állásponton vagyok, hogy valaki annyira képes megtanulni más nyelveket mint amennyire használta és használja az anyanyelvét (elsőként megtanult nyelvet). Pl. ha valaki sokat olvas magyarul (szépirodalmat, Rejtő Jenőt vagy elektronikai áramkörök dokumentációját) az olvasni fog majd a megtanulás alatt álló nyelven is: az anyanyelvén keresztül már használta ezt az információátviteli technológiát. Szóval aki szereti a magyar nyelvet, élvezi annak használatát és előnyére használja fel a nyelv által megszerezhető információkat az (viszonylag) gyorsan fog tanulni _mert_ már ismeri a nyelvtanulás lavina-effektusát: minél többet olvasol, annál több szót ismersz/tanulsz meg, és minél több szót ismersz/tudsz, annál többet olvasol -- hiszen az egyre könnyebben megy.
Felejtsd el a nyelvérzék-fúrót: az egész motiváció kérdése. Ha érdekel mindaz (vagy legalább is mindannak egy elég nagy szelete) ami elérhetővé válik az angol, spanyol, német vagy kínai (mandarin? kantoni?) nyelv megtanulásával, akkor meg fogod tanulni a nyelvet; de ha nem hiszel abban, hogy jó dolgokhoz jutsz a nyelv megtanulásával, akkor nem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!