Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Nyelvtanulás » Kettes középszintű angol...

Kettes középszintű angol érettségi után felsőfokú nyelvvizsgát célul kitűzni? Nagyon nehezére esik a tanulás. Tanári pálya, mint álom?

Figyelt kérdés

Az egyik ismerősöm nagyon megszenved az angoltudásával, rendszeresen lehagy névelőket, tárgyat, alanyat a mondataiból, rosszul alkalmazza az igeragozásokat, a szórendet, egyszerűen nem érti az egészet és hülyeségnek tartja. Többször megemlíti, mintegy büszkén, hogy a középiskolai évei alatt állítólag végigaludta az angolórákat.


Próbálok neki segíteni, hogy fejlődjön a nyelvtudása, de ahelyett, hogy megpróbálná megérteni, miért felejti ki a mondataiból az említett dolgokat, csak felbosszantja magát rajta, s két óra idegeskedés múltán összecsapja az egészet, "ott rohadjon meg az egész" alapon. Mert hülyeség, mert lehúzás az egész, mert a zsarnok oktatási minisztérium túlzott elvárása így meg úgy... Ráadásul, az is közrejátszik, hogy piszkosul maximalista, első próbálkozásra tökéletes, összetett mondatokat akar összehozni, de az alapok is nehezen mennek neki.


Amennyire tudom, a középiskolás tanárai szerint diszgráfiás (a magyarral szemmel látható problémái vannak írásban, de tagadja magáról, hogy problémája lenne vele), az érettségi vizsgák közül több írásbeli alól felmentésben részesült. Ez, nyilvánvalóan, a személyiségére is nagyban kihat.


Mindennek ellenére tanár akar lenni. A szakon, ahova jelentkezik, a mesterképzés elvégzéséhez felsőfokú nyelvvizsga az elvárás. Idén jelentkezik a felsőoktatásba.


Van rá esély, hogy 5 éven belül megszerezze a felsőfokú nyelvvizsgát? Vagy egyáltalán a középfokig el fog jutni?


Valakinek van tapasztalata diszlexiás/diszgráfiás tanulóval, aki idegennyelvet tanul(t)?



2015. júl. 5. 12:27
 1/9 anonim ***** válasza:
85%

1. Melyik az a tanárszak, ahol felsőfokú nyelvvizsga a követelmény? Ha megírod, ezt azért én még ellenőrzöm. Ez ugyanis nem logikus és nem jellemző.

2. Milyen tárgyból milyen felmentése volt az érettségi írásbelin. Diszgráfia szakvéleménnyel a nyelvvizsgákon is lehet könnyítéseket kérni.

3. Maximalista, első próbálkozásra összetett mondatokat akar összehozni, mözben meg "ott rohadjon meg az egész, hülyeség, túlzott elvárás" - ez a kettő ellentmondás, így nem lehetséges.

4. Két órát szenvedni valamivel, ami nehezen megy? Hát te se vagy egy pedagógus! Először 10 perc, aztán 15, aztán 20, ha nagyon jól megy, akkor föl lehet menni egész 25-ig. Aztán abba kell hagyni, egész mással foglalkozni, és másnapig legfeljebb önállóan tanulni, nem korrepetitorral.

5. Vannak diszlexiás tanulóknak módszerek, irány az internet (mind map, egészleges látás, cédulák, színek, memóriamankók.) Erre specializálódott nyelvtanárok is vannak.

6. Tanároknál nincs ún. mesterképzés, mivel osztatlan tanárképzés van. És 6. éve nincs olyan, hogy oktatási minisztérium.

7. Kamuszagú a kérdés, túl irodalmira van fogalmazva.

2015. júl. 5. 13:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
81%
Nem magadról írtál véletlenül? Mert eléggé mélyre hatóan tisztában vagy minden egyes gondolatával.
2015. júl. 5. 14:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 A kérdező kommentje:

#1 válaszadó:


1. Nem tanárszak, történelem alapszakra akar menni (a felvételijébe nincs beleszólásom), a Történelem MA kimeneteli követelménye a felsőfokú nyelvvizsga egy idegennyelvből, vagy kettőből középfokú. Szakpárt nem talált magának, egyedül a földrajz érdekelte még ezen kívül, de a történelem-földrajz szakra tavaly nem lett elég pontja. Más meg nem érdekli.


2. A felmentéseire már nem emlékszem pontosan. Magyarból és történelemből egész biztosan csak szóbelizett, a többiből volt, amire nem adták meg. Angolból meg biztos, hogy nem volt.


3. A maximalistát ő állítja első sorban saját magáról. Hidd el, épp elég ellentmondásos személy, az élet több területén.


4. Nem, nem vagyok semmiféle pedagógus. Nem tanítom, nem tartunk órákat élőben, legtöbbször írásban, interneten kommunikálunk, így erre nem is volna lehetőség. De ő kéri a segítségem, hogy javítsam ki. Többször javasoltam neki, hogy keressen fel rendes tanári segítséget, mert annak, hogy engem kérdezget, nincs értelme az ő esetében - de még a diszgráfiát leszámítva se lenne. Utánaolvastam, próbáltam képezni magam, hogy jobban a segítségére lehessek, de egyrészt elég személytelenül (interneten) akarja ezt kivitelezni, másrészt nem mindig hallgat a tanácsokra - mint amiket te is írtál. A többórás szenvedést saját maga csinálja, még ha mondom is neki, hogy tartson szünetet rövidebb időközönként, a válasz: "nem, nem, menjünk tovább".


5. A részképességi zavarral rendelkezők tanítására képzett tanárokkal első sorban az a gond, hogy ő, a papírja ellenére, nem ismeri el, hogy problémája lenne. Másrészről, tart tőle, hogy a nyelvvizsga alóli felmentés ilyen okból kizáró ok lenne a tanári pályára - ami lássuk be, részben igaz. Meg akarja próbálni a nyelvvizsgát. Az interneten és könyvtárban is utánajártam, miképp fejlesztheti magát, javasoltam, hogy tegyen ő is így. De "neki nincs türelme ilyen hülyeségekhez", mint ami például a színezős módszert illeti.


6. Az osztott tanári képzésről képzeld, hallottam. Az oktatásügyet nem is én szidom, hanem ő, hogy "minek elvárás a hülye nyelvvizsga".


7. Köszönöm szépen, de erre nincs szükségem. Én csupán segíteni próbálok egy embert, valamennyi létező módon. Az, hogy én hogyan fogalmazom, teljesen irreleváns a kérdés szempontjából. Esküszöm, szégyen helyesen és valamennyire igényesen fogalmazva írni?


#2 válaszadó:


Több mint 5 éve ismerem az illetőt, épp elég részletesen, minden gondolatát. Én most készülök a felsőfokú nyelvvizsgámra angolból, középfokúm van belőle. Az emelt szintű érettségim jelesre sikerült. Nem hiszem, hogy akkora probléma lenne, ha valakinek segíteni szeretnék - saját kérésére. A gond inkább az, hogy, a kérése ellenére, nem nagyon hagyja.

2015. júl. 5. 15:01
 4/9 anonim ***** válasza:
36%

Hát, ilyen feltételekkel az ismerősöd soha nem lesz tanár. A kizáró ok pedig nem az ő diszgráfiája, hanem ugyanaz, mint ahogy orvos is csak orvosi egyetemen lesz valaki, közgazdász is csak közgazdasági szakon, tanár meg - tanárszakon. Történelem bölcsészszakon soha.

Mellesleg ha ilyen alaposan tájékozódtatok, hogy még fel se vették, és már a mester kimeneti nyelvvizsgakövetelményeket is ellenőriztétek, akkor eljuthattatok volna oda is, hogy részképesség-hiányra vonatkozó szakvélemény alapján a Felsőoktatási törvény lehetővé teszi a csak szóbeli vagy csak írásbeli nyelvvizsgát, sőt szükség esetén akár teljesen is mentesít a nyelvvizsgakötelezettség alól. Úgyhogy egy részképesség-zavar nem akadálya a diplomának.

Az is ellentmondás, hogy nem érzi a diszgráfiáját problémának, de azért elment a szakértői bizottságba felmentésért, és élt is vele. Pedig oda csak az megy, akinek a felmentésre szüksége van!

Interneten két órán keresztül nyelvi hibákat elemezni a végkimerülésig - ez megint nem tűnik életszerűnek.

Szóval ezen a választékos stílusban megírt történeten még van mit csiszolni, mert bizony még mindig irodalmi munkásságod részeként tekintem.

2015. júl. 5. 16:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 A kérdező kommentje:

Hiába nézed kamunak, nem az.


Ellentmondásos, ellentmondásos, nem életszerű... Lehet, hogy helyenként nem elég összeszedett, nem egyszerű a többéves gondolatfoszlányokat összefűzni, hogy az külső személynek is átlátható legyen. A felmentést csak az érettségijére kapta meg, a későbbiekben pedig a nyelvvizsgához nem akar, mert kizáró ok a tanárlétre.


Egyébként, tisztában vagyok vele, hogy bevezették pár éve az osztatlan tanárképzést, ugyanakkor volt történelemtanáraim sima bölcsész szakos diplomával lettek mindketten tanárok. Neki megfelelő tanárképzésre nem vették fel, másikra nem akar menni, kizárásos alapon maradt a történelem alapszak.


De köszönöm szépen a nagyon hasznos válaszodat. Ha annyira kitalációnak érzed az egészet, miért foglalkoztat, hogy válaszolj? Vállon veregetheted magad este, hogy igen, ma is jobbá tetted a világot? Tájékozódni jöttem ide, nem szemrehányásért.

2015. júl. 5. 16:25
 6/9 anonim ***** válasza:
50%
Bölcsész diplomával nem lehetnek tanárok, mert ezt a törvény nem teszi lehetővé.
2015. júl. 5. 18:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
100%

Szerintem eloszor nagyon alaposan meg kene neki tanitani a mondattant mert akkor legalabb erteni fogja h hogyan kell osszerakni egy szerkezetet es igy kisebb az eselye h kihagy mondatreszeket mint pl allitmany. A neveloket meg prepoziciokat lehetne kis kartyakkal gyakorolni h az egyiken egy prepozicio van egy masikon meg egy szo es neki kell osszeparositania.

Ennek ellenere nem hiszem h valaha is le tudna tenni a felsofokut de ha kap konnyitest akk talan eleg egy kozepfoku es ugy meg lehetne akar tanar is, mar ha az ilyen szakos diplomaval lehetseges.

2015. júl. 6. 10:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 A kérdező kommentje:

Köszönöm, kedves utolsó válaszadó!


Az egyetemi tanulmányait majd ő megoldja, ahogy akarja. A legnagyobb gond itt a nyelvvizsga, minden esetben.

2015. júl. 6. 11:03
 9/9 anonim ***** válasza:
100%

hát az érettségi a középfoknál is könnyebb, szóval ebből a kettesből még egy középfokot is nehéz kihozni kezdetben.

nem értem meg, hogy akinek nem megy a nyelv és tudja, hogy nem lesz képes bemutatni majd, az miért megy olyan helyre ahol felsőfok kell majd? nem mondom, hogy esélytelen, de lehet ki kell majd menni anyanyelvi környezetbe, hogy jobban ragadjon rá.

de kettes érettségi elég gyenge, piszok messze van a felsőfoktól

2015. júl. 6. 11:49
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!