Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Nyelvtanulás » Mit gondoltok, mivel lehetne...

Mit gondoltok, mivel lehetne egy új nyelviskolában, sikereket elérni? Alacsony árak? Kis létszámú csoportok? Inkább kisebb városban nyitni, ahol még nincs?

Figyelt kérdés
Csak elméleti a kérdés, nincs nyelviskolám csak gondolkozok rajta, hogy próbáljam-e meg. Ezért érdekel, hogy a mai telített piacon, mi az ami újdonság lehetne ebben az üzletben.
2013. okt. 9. 11:09
 1/6 anonim ***** válasza:
44%
Nem pont most lehetetlenítik el a kis nyelviskolákat a törvényi szabályozással? Egyébként nem értek a témához, de én a nyelviskolai oktatást abszolút nem tartom a jövőnek, már ma ingyen a legjobb anyagok elérhetőek online, a pénzből meg inkább kiutazok az adott országba egy rövidebb időre. Nem értem mások miért tartják el a nyelviskolákat.
2013. okt. 9. 11:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:

Az egyik a hitelesség, megbízhatóság benyomását kelteni. Ekkor pl. Microsoft kékhez hasonlót kell használni, a GYAK logóhoz hasonlót, office bútorok, minden cicoma nélkül, és persze a jó név pl Euro Nyelviskola, meg a sok reklám. Minnél több nyelvvizsgatípus felsorolása.


A másik lehetőség az egyediség, pl. 3 fős csoportok, így Önre is több idő jut. Itt meg éppen csak 1-2 nyelvvizsgatapus, Ori Nyelviskola...

2013. okt. 9. 13:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat!
2013. okt. 10. 01:54
 4/6 anonim ***** válasza:
100%

Kedves kérdező!


Szerintem elsősorban olyan tanári karral, amely rendelkezik a megfelelő _kompetenciával_. Nem elég az, ha egy tanár tökéletesen tudja a nyelvet, tanítania is tudni kell azt.


Fontos még a _panaszok megfelelő kezelése_ is. Ha egy új iskola indul mindig van mit javítani (20 éves iskolánál is van egyébként). Meg kell érteni, hogy mik a panaszok okai, és azonnal lekezelni, kijavítani. Sok helyen ma az megy, hogy ha ügyfélként Te panaszkodsz akkor leszarják, vagy csak nagyon lassan történik meg ez a visszacsatolás az iskoláknál (tehát mire a tanuló is érzi, hogy tényleg megszüntették a panasz okát). Ezt érdemes kb. 1 hétre csökkenteni, persze ehhez megfelelő munkaerő is kell, amelyik felismeri a gyenge pontokat és fejleszti az oktatás minőségét. De az első láncszem mindig a tanár, akinek észre kell venni ha gond van valamivel. Fontos itt az egyedi igények észrevétele, nem mindenki ugyanúgy tanul, és csoportokban ezt sem kezelik jól általában.


A harmadik dolog talán a _rugalmasság_. Legtöbb embernek nincs ideje a nap kellős közepén tanfolyamra járni, ezért érdemes megoldani azt, hogy több kisebb csoport legyen a nap során elosztva, akár extrém korán reggel (pl 5-6 órától), és este 8-9 után is. Hétvégén is legyen tanulási lehetőség, hiszen akkor mindenki jobban ráér. Lehet durva amit írok, de ha a törvény engedi ünnepnapok is kihasználhatók. (igény esetén, pl. egy csoportban fel lehet mérni ki az, aki jönne, és ha van igény akkor hétvégén is legyen lehetőség rá)


És nálam csak a negyedik tényező az _ár_. Szerintem ha az ember érzi, hogy folyamatosan előrehalad, akkor ki fogja fizetni a magasabb árat is (nem azt írtam hogy a 'normális ár' kétszeresét), főleg ha látja, hogy tényleg rendesen törődik az iskola a dolgokkal, és nem csak ígérget. Természetesen a jó ár az mindig előny. Itt én azt látom jó megoldásnak, hogy az órák legyenek órák, 60 percesek. Egy tanár ne késsen, ne engedjen el korábban, az idő legyen kitöltve tanulással. Legyen lehetőség a tanfolyam vagy tanítás 'díjának' részletenkénti befizetésére, pl. óránként lehessen befizetni. Ez nem jelenti hogy szerződésben nem rögzíthető több óra, de a fizetés legyen rugalmasabb.


Nekem egyébként mindig egy álom az, hogy mi lenne ha nem előrefizetés lenne, hanem utánafizetés? Miért fizetné az ügyfél előre ki az óra árát, ha nem is elégedett vele? Ha meg elégedett akkor miért ne fizetné ki az óra után a pénzt? Jó mondjuk én valahol megértem, ha előre kell fizetni, de az, hogy elkérik sok-sok óra árát előre, pofátlanság. A levegőbe fizet az ember, ha meg gond van, akkor beindul a retrográd hozzáállás az iskolák részéről, sajnos. Az embernek hogy legyen igy bizalma egyáltalán, hogy értelmes dologra ad ki pénzt?


Még egy gondolat: elmaradt órák.

Szerintem minden elmaradt órát pótolni kell, alapesetben ne maradjon el óra, legyen megoldva a tanár helyettesítése. Ne legyen szűk keresztmetszet az, hogy kevés a jó tanár egy iskolában. Mit keres rossz tanár egy iskolában egyáltalán? Késés ilyesmi előfordulhat, de azt is megfelelően kezelni kell, ha megengedhető akkor az óra után ráhúzni kicsit időben, vagy a következőt korábban kezdeni, de sosem elfelejteni, hiszen az ügyfél azért már fizetett.


Egy utolsó dolog a váratlan események lekommunikálása. Pl. mi történik, ha egy tanfolyam nem indul? ha egy tanár kilép az iskolától, külföldre megy, stb? Az ilyesmit általában előre lehet tudni, akkor időben kell értesíteni a tanulót, nem pedig előtte egy nappal (jártam már így nem egyszer), és megoldást nyújtani, pl. másik tanfolyam, másik tanár. Könyörgöm használjuk már a 'modern' eszközöket. Email, facebook, hiszen mindenkinek van már. Én a magam részéről nem akarok telefonhívást látni, csak végső esetben. És ezeket az eseteket tapintatosan intézni, hiszen ez az ott tanuló diáknak hátrány. PL. elkerülendő az utolsó pillanatban kiküldött sms az alábbi szöveggel: "a mai óra elmarad". Ezzel mégis mit kezdjek? Ebben semmilyen megoldást nem látok, hol van leírva hogy miért marad el és mikor lesz pótolva? És pedig vannak ilyenek, láttam már ennél 'szebb' sms-t is 15 perccel óra előtt kiküldve.. szerencsére nem engem érintett.


A tanárokat és az igényeiket pedig tessék leszarni, egy nyelviskolában legyen a tanulón a hangsúly, nem a tanár nyafogásán, mert erről is kivaló történeteket tudnék írni. Ha egy tanárnak vannak igényei akkor menjen a sarokra, panaszkodjon ott, van tanárból éppen elég, jóból kevés, de azokat kell megtalálni, és munkát adni nekik, nem pedig az ilyen 'éppen most végeztem az egyetemen' vagy 'kint voltam 1 évet külföldön' kaliberű személyeket. Mindig meg kell őket fizetni, és tisztelni. Én láttam olyat (iskolát) sajnos ahol már a tanár kényelme volt az elsődleges szempont, a hallgató meg csak fogja be a száját és tanuljon, persze a panaszokat is hasonlóan kezelte az iskola, szidták az ügyfelet ahol lehetett konkrétan.


Reklámozás? Istenem, aki ebben a világban él, látja hogy az információ hogyan terjed. Ha van egy jó iskola az kb napok-hetek kérdése, hogy elterjedjen, hogy jó iskola. Hallottatok már az internetről? Reklámozni az olyan iskolák szoktak, amelyekről rossz hírek terjednek, aztán valahogy kompenzálni kell. Igy manipulálják az embert. Viszont ha egy iskola tényleg jó ,akkor ott a jó hír az nagyon gyorsan elterjed, reklám nélkül is. Minimális reklámozás az , amire szükség van, hiszen ha elindul egy új suli, akkor senki se fog tudni róla alapesetben. De ez is megoldható célzott és kifejezett reklám nélkül manapság már. De ha már van reklám akkor az legyen őszinte, ha odamegy az ügyfél akkor azt lássa amit elvár a reklám alapján, és azt is kapja utána később. Az ügyfélcsalogatást meg hagyjuk a szar helyekre. Nekik van rá szükség, jó sulit úgyis elárasztják az emberek, aztán majd nem a reklámozás lesz ott a probléma ,hanem hogy nem lesz elég jó tanár. Ha egy suli jó akkor ezt innen lehet látni, hogy nincs elég terem, és tanárkapacitás az igények kezelésére. A következmény, hogy új helyszíneken nyit ki előbb-utóbb az adott iskola, mert sok az ott tanulni kívánó ember, és több terem kell, illetve az ember nem akar órákat utazni.

Amúgy csak magamból kiindulva, mikor én jártam nyelvsuliba, és tetszett, akkor még aznap tovább adtam sok embernek az infót, hogy oda kell jönni tanulni, mert nagyon király, és ők is nagyon hamar továbbadták, ma nagyon sokan akarnak nyelvet tanulni. Tehát ez tényleg max. hetek kérdése. És az emberek tipikusan mennek is oda, tehát nem csak beszélnek róla.

Kb ennyi volt az én véleményem erről.

2013. okt. 10. 07:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:
Köszönöm, ezt a kimerítő választ!
2013. okt. 10. 09:45
 6/6 anonim ***** válasza:
Szivesen, bocs ha tul hosszura sikerult, nem szoktam figyelni h mennyit irok neha.. :)
2013. okt. 10. 17:41
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!