Panaszlevél angolul. Mennyire felel meg a következő?
Érdeklődnék, hogy az alábbi levél mennyire felel meg egy középszintű nyelvvizsgához?
TV-t vettem, amivel gondok vannak: Nem volt hozzá user manual, a csatorna kereséssel is gondok vannak, és hibás a távirányító, kérdezni h kicserélik-e.
Dear Sir or Madam,
I am writing to complain about my new Samsung television.
I bought a flat screen television from your web shop and I am dissatisfied with it. I opened the package immediately after the courier delivered the television. I was very surprised because the package did not include the user manual of television therefore I have got to grips with television programming for 3 hours. Moreover the television does not find the channels however I checked my cable television system and I established that the channels sign is strong so it is the television problem. Furthermore, the remote control of television is also faulty because if I push the power button on the remote control, the television will not turn on. The 3 days exchange guarantee has valid yet so could you send me a replacement?
I am very disappointed and expect you to take some action immediately. I look forward to your early reply.
Yours faithfully,
Mekk Elek
Középszinten teljesen megfelel.
Amit azért kijavíthatsz:
- the manual of THE TV, hiszen itt a készülékről van szó, nem a műsorról
- remote control of THE TV, ugyanezért
- the problem is with the TV/there's a problem with the TV
- was trying to get to grips with...
- although I checked... (annak ellenére, hogy..., nem pedig ennek ellenére - utóbbi lenne a however)
- 3 day (nincs tbsz, mivel jelző) exchange guarantee is still valid
Szia!
Megtennéd, hogy erre is rápillantasz?
Irodába vásároltam új légkondit, de meghibásodott. Panaszkodni kell, hogy megáll hirtelen, mechanikai problémát írni bele, cserélik-e vagy javítják-e.
Dear Sir or Madam,
I am writing to complain about the air condition system.
I bought a new Samsung air condition from you last Monday. Your technician installed it next day in our office and the air condition has worked very well for Wednesday. Recently, fan of the internal unit suddenly stop after 15 minutes work. However, if I turn on the air condition again, it will not blow the cool air, although the fan buzzes very loudly. I think there is a mechanical problem with the air condition. Therefore, the temperature of the office is becoming about 30 degree in this warm summer days so our employees can not work in the office. Could you repair or replace the air condition? I would be grateful if you could send me a replacement in guarantee time.
I look forward to your early reply and I expect you to take same action immediately.
Yours faithfully,
John Smith
air conditioner a klíma mint főnév, until wednesday, the fun of the...stoped és work nem kell a végére, it's not blowing any cool air, is becoming about helyett is around
could you... végére illene, hogy: , please?
same action helyett some a. de ez gondolom csak elgépelés
Jók, amiket előttem írtak :) +néhány kieg.:
Valóban nincs értelme annak, hogy air condition, hiszen kb. légállapotot jelentene :)
Az első helyen lehet air conditionING system, a többit tényleg cseréld conditionerre.
THE next day
until Wednesday jogos,
kell a névelő a fan elé, de én így írnám:
Since then the fan of the... has been stopping after... (szerda óta tartó ismétlődő esemény)
cool air elé igazából nem kell semmi,
30°C vagy 30 degreeS centigrade/Celsius
in this warm summer vagy ON THESE warm summer days
cannot egy szó (az egyetlen segédige amit egybe írnak a not-tal.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!