Elsősorban angoltanároktól kérdezném: szerintetek egy általános iskolában 1. o. végére mit kell majd tudnia a diáknak angolból, ha heti egy órában tanulja a nyelvet?
Érdekelne minél részletesebben.
Ti milyen tanmenetet használtok?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
I am 7 years old. I live in Budapest. I am from Hungary.
A mai oktatás szerint ennyit tudnak az 1.-sök.
Kicsit komolyabb választ, légy szíves!
Azért nem hinném, hogy tényleg csak ennyit tudnak 1.o. végére...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Gyakorlatilag szinte semmit. Heti egy óra kb. arra elég, hogy megszerettesse a nyelvet. Különösen, ha figyelembe veszed, hogy egy kis elsősnek, mi mindent kell még megtanulnia. (Ami azt illeti, nem is engedném, hogy elsőben-másodikban nyelvet tanuljanak, de ez csak magánvélemény, amivel - tudom - sokan nem értenek egyet.)
Ha ügyes a gyermek, ha legalább egy viszonylag jó csoportba jár, és a tanár is jó, akkor pár száz szavas szókincs, és egyszerű, mindennapi kifejezések mindenképpen elvárhatók, valamint remélhetőleg sok-sok mondóka és dal, amelyek segítik a későbbi tanulást.
(Csak zár'jelben - heti egy óra nem egy ilyen kisgyereknél, de felnőttnél sem ér kutyafülét sem.)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Színek, számok, egyszerű főnevek, alap parancsok (állj fel, stb.) idényjellegű dalok. Semmi írás, minden szóban.
A.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Első osztályban nem az a lényeg, hogy mennyit tanul, hanem hogy megkedvelje a nyelvet, ismerkedjen a hangzásával, felébredjen benne az érdeklődés.
Én főleg énekeket, mondókákat, játékokat tanítanék, és a helyzet adná, hogy közben "ragad rájuk" az órán elhangzottakból, a bemutatkozáson és egy-két alap dolgokon (4-5 alapszín neve, piros, zöld, kék...; számolni 12-ig, stb) kívül az osztályteremben használt dolgok, (könyv, füzet, asztal, szék...) az órai tevékenységgel kapcsolatos igék, főleg a legegyszerűbb felszólító módban (nyisd ki, csukd be, állj fel, ülj le, írd le, rajzold le, énekeld el...)
A legvalószínűbb az, hogy az év végére sok minden olyasmit MEGÉRT, ami naponta elhangzott, - és végre is tudja hajtani akkor is ha kombinálva, mondatokban hallja (nyissátok ki a füzetet, és írjátok bele...; ülj le a zöld asztal mögé és csukd be a könyvedet stb) de saját maga inkább a jól begyakorolt énekeket, versikéket tudja felmondani, (és ebben a korban még NEM BAJ az sem, ha nem érti).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!