Egy rossz nyelvtanár miről ismerhető fel? Hogy nem éppen van a helyzet magaslatán?
A nyelvtanárommal már az eleje óta kételyeim vannak és nem tudom eldönteni hogy most jó e amit csinál vagy sem.....vagy hogy bennem van e a hiba...
Szóval miről lehet észre venni ha egy tanár nem nagyon érti a dolgát?
Szia!
Mi az, amit szerinted ő nem jól csinál? Mi az, ami miatt előjött ez a kérdés nálad? biztos van konkrét tapasztalatod, ami miatt ezt kérdezed. Megosztanád? Ugyanis úgy könnyebb eldönteni ebben a konkrét esetben, mintha csak egy általános sablont mondanánk, hogy egy tanár akkor jó, ha ....
egy angoltanár
Számomra az okozna elégedetlenséget, ha nem beszélgetne angolul (vagy épp az adott nyelven). Ez eleve egy nagy hátrány, hiszen hogy értenénk meg a nyelvet, ha nem is hallunk angol szót? Aztán úgy egyáltalán az, ahogy mondjuk egy nyelvtani szerkezetet magyaráz. Mindig is utáltam, mikor úgy tanították, meg hogy :tehát a reported speech és időegyeztetés és a kutya valaga... hát majdnem elküldtem a kedves anyukájába, mert a magyarban hol van ilyen? Egyszerűen el nem tudtam képzelni, mi a Máriára gondol. Nem így kell magyarázni, hanem konkrét példákat felhozni. Plusz az sem mind1, hogy milyen gyorsan halad a csoport. Nyilván nem kell mindent elkapkodni, de a lassú tempó nem biztos, hogy alapos is. Plusz, ha nincsenek szituációs gyakorlatok, akkor onnantól kezdve mind1, hogy én mennyire vágom a nyelvtant vagy a szavakat, ha használni nem tudom.
Ja és a bizonytalanságot se felejtsük el. Ha felteszel egy kérdést és látszik a tanáron, hogy gondolkodnia a kell, nem egyértelmű a válasz stb azt sem nevezném a legjobbnak.
Készületlen.
Nemhallod a célnyelven, vagy nem bírja a te szintedet belőni.
Nem tud elmagyarázni valamit.
Igérget de nem tartja be (pl köv. órára hoz ezt-azt..)
Koncepció nélkül tanít.
Nem beszélget a célnyelven??? Azonnal másik tanárt keresni! Nálam az óra jelentős része beszélgetéssel telik angolul. Mindegy milyen szint, ez az én dolgom, hogy úgy irányítsam a beszélgetést, hogy az a diák szintjéhez passzoljon.
Ha magyarul beszélget a tanárod a nyelvtani elméletekről, akkor vegyél egy könyvet és olvasd el. Olcsóbb.
A.
Köszönöm mindenkinek a válaszokat!
Hát a lényeg az hogy én már az elejétől érzem hogy nagyon bizonytalan magában,sokszor nagyon nehezen magyaráz el egy elméletet mindig úgy kell belőle kihúznom,sőt ha nem is kérdezek rá hogy ez miért van így akkor magától nem is mondná el,sokszor amikor elmondja utána belenéz a szótárban vagy a nyelvtan könyvbe hogy jól mondta e a dolgot és nem e hibázott.Nekem kell mondanom neki hogy több szituációs gyakorlat legyek..magnó hallgatás nincs is szinte,azt én magam csinálom itthon.Az óra fele a házi feladat ellenőrzéssel megy el lényegében,utána ismét feladatokat oldunk meg és ha bele kérdezek hogy ez miért van,akkor nagy nehezen elmondja,de ha nem kérdezem akkor nem.Az óra elején egy kevés beszélgetéssel kezdünk és végülis ennyiből áll egy óra és a szavakat néha kikérdezi.
Nem érzem benne a tűzet és azt hogy biztatna hogy ha kicsit lelohadok,sok sikerélményem nem volt nála,pedig itthon minden nap fél órát foglalkozom a nyelvel..
A lényeg hogy sokat gyakoroltat feladatokat amivel nincs baj,de se magnó hallgatás és kevés szituációs gyakorlat van,mondtam neki hogy több legyen de mindig feledésbe merül és nekem kell noszogatnom hogy csináljunk ezt és azt..szóval nem tudom...
pedig itthon minden nap fél órát foglalkozom a nyelvel..
bocsi nem fél órát*
2 órát foglalkozok itthon vele napi szinten
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!