Melyik nyelv a leghasznosabb az alábbiak közül? (skandináv nyelvek, ázsiai nyelvek)
15:01
"Egyébként japán nem az 1970-es években kezdett felődni, hülyeség, amit az előző válaszoló írt 1900-zal.."
Valamit haluzhattál, mert semmi olyasmit nem írtam, mint amit te "idézel".
"Viszont a kínai nyelv hasznossága egyre növekszik!"
Lehet, hogy növekszik, csak hát a nulla duplán is nulla. Sohasem lesz fontos nyelv, most sem az, a kínaiak is tudják, hogy a megoldás: angolul tanulni. (Mondjuk nagyon rosszul megy nekik, igazából a kínaiaknak eszperantót kellene tanulniuk, mert azt legalább képesek elsajátítani, de ez más kérdés).
"És valóban egyáltalán nem bonyolult a nyelv, csak időigényes."
Egyik nyelv sem bonyolult, az időigényeseket szokták egyszerűen fogalmazva "nehéz" nyelveknek nevezni.
A kínai (igazából mandarin) egyedülállóan időigényes ahhoz képest, hogy semmire se lehet menni vele.
"De akinek van tehetsége a nyelvek tanulásához, (márpedig aki önszorgalomból belevág az biztos nem rossz belőle) az miért ne próbálná meg?"
Ezt bármelyik nyelvre rá lehet mondani, márpedig a mandarinnál tucatnyi hasznosabb, szebb, érdekesebb nyelv van.
"Ha mégse akarsz nagyon bonyolult nyelvet, akkor az oroszt válaszd! Az is egyre inkább előtérbe kerül, fejlődik a gazdaság."
Nem kerül különösebben előtérbe, de tény, hogy életképesebb ötlet, mint a "kínai".
Előző válaszolónak:
Ne haragudj, tényleg félrenéztem az 1990-et, elnézést!
Szerintem, ha úgy nézzük, hogy milyen nyelvet éri meg tanulni, akkor nagyon fontos szempont, hogy melyik országnak fejlődik a gazdasága. Oroszországnak is, de Kínának még rohamosabb ütemben fejlődik. Igaz, a kínaiak tudják, hogy milyen nehéz egy külföldi számára megtanulni a nyelvüket és nagyon meg is becsülik azt, aki megtanulja. Viszont igazad van, a kínaiaknál meg pont fordítva van, olyan nehéz az angol nekik, mint az európaiaknak a kínai. Éppen ezért nagyon sok pénzzel támogatják külföldön is a kínai nyelv tanítását! Úgy tudom, hogy az USA-ban a spanyol után a kínait tanulják a legtöbben második/harmadik nyelvként. (Ebben nem vagyok biztos, de mindenképpen valahol a rangsor elején foglal helyet.)
Szerintem nemsokára sok cégnek nagyon fontos lesz, hogy legyen legalább egy kínaiul beszélő alkalmazottjuk. Tehát álláskeresésnél már előnyből indul az, aki megtanulja.
20:29
"ha úgy nézzük, hogy milyen nyelvet éri meg tanulni, akkor nagyon fontos szempont, hogy melyik országnak fejlődik a gazdasága"
Félig igaz. Mert tényleg számít, hogy mekkora gazdasági erő van egy nyelv között. Viszont félig meg nem igaz, mert pl. ha ez a gazdasági erő rengeteg gyári munkásnak vagy parasztnak vagy a tök ingyenes, véletlenül talált kőolajnak köszönhető, akkor az nem tesz egy nyelvet fontosabbá. Mert MIRŐL is akarsz beszélni a kínai textilgyári munkásokkal?
"Oroszországnak is, de Kínának még rohamosabb ütemben fejlődik."
És most nekiállnál a kínaianak azért, mert talán majd 20 év múlva fontos lesz (addigra Kína egyébként inkább válságövezet lesz, ez a valószínűbb)? És mi lesz, ha nem lesz az? Akkor mit kezd magával a sok naiv balek, aki éveket fektetett az intelligenciájának ostoba megalázásába, a kis képecskék másolgatásába? Elmondom, mi lesz: az, ami már most is megy. Hogy a balekok égen-földön hirdetik, hogy érdemes megtanulni kínaiul, hogy legalább annyi hasznuk legyen a kínkeservvel megszerzett, a vártnál jóval kevesebbet érő nyelvtudásukból, hogy órákat adhatnak frissen átvágott balekoknak :)))
"Szerintem nemsokára sok cégnek nagyon fontos lesz, hogy legyen legalább egy kínaiul beszélő alkalmazottjuk."
Kizárt. Fordítva van: az a kínai cég, amelyik annyira jelentős, hogy kapcsolatba kerül a külfölddel, az rendelkezik legalább 1-2 angolul tudó alkalmazottal. A kínai elitet úgyis az USA-ban képzik.
A szabály tehát: az a kínai, akivel VAN MIRŐL beszélned, tud angolul. Az, akihez kell tudnod kínaiul, azzal nem érdemes beszélned, mert nincs miről.
"A nem bonyolult nyelvet úgy értem, hogy gyakorlatilag alig van benne ragozás"
Tényleg nem bonyolult, de az elég hibás megközelítés, hogy a "ragozás"-tól függ, mi mennyire nehéz.
ma 20:36
Ez is igaz.
A kínaiakkal úgy kell viselkedni, hogy érdemes tudni a nyelvüket, de ezt titkolni kell előttük. Ekkor azt hiszik, hogy a hülye külföldi majom (lenézik a külföldit) nem érti őket, és sok mindent nyíltan megbeszélnek, amit a kínaiul tudó külföldi hasznosíthat. Erre jó a kínai nyelvtudás. És ez azért jó, mert ehhez nem kell tudni azt a buta képírást. A csak beszélt kínai könnyű nyelv, gyorsan megtanulható.
Kína gazdasága már rég túl van azon a szinten, hogy olcsó a munkaerő. Igazad van, egy vidéki gyári munkással nem akarok semmiről se beszélgetni. Éppen ezért nem érveltem azzal, hogy mennyien vannak a kínaiak, meg, hogy minden ötödik ember kínai.
A hozzászólásodból azt szűröm le, hogy elég angolul megtanulni, mert aki számít az úgyis tud angolul. Viszont ezt nem csak Kínára, hanem az egész világra lehet vonatkoztatni. Akkor elég csak angolul megtanulni? Akkor vajon miért tanul a fél világ két esetleg három idegen nyelvet?
Köszi a válaszokat. :D
Az angolt egyébként azért tanulom mert egyrészt kötelező, másrészt ez a világnyelv. Az olaszt nagyon szeretem, és a Magyarországra bejövő turisták közül nagyon sok az olasz, és egyre több lesz. Másrészt az is benne van a pakliban, hogy kiköltözök Olaszországba és ott leszek idegenvezető. Azt elfelejtettem fent leírni, hogy vagy idegenvezető vagy tolmács szeretnék lenni.Skandináv nyelvet azért szeretnék mert minap néztem munkákat, és nagyon sok pénzt fizetnek, mert ritka nyelv, nem azért mert ott szeretnék élni. Bár az se kizárt. Egyik haverom is tolmácsnak tanul, és angolon, németen kívül oroszt és törököt tanul. Azt mondta, hogy a török az nagyon hasznos és fontos. Na ezt mondjuk nem értettem miért.
Szia
Hát nem tudom, hogy ezek közül melyiket éri meg tanulni, én kint élek dániában szóval nekem azt kell teljesen megtanulnom, szerintem ez teljesen érthető, nem ragoznak túl és szerintem még szép nyelv is..
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!