![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Akár - nem zárkóznék el mereven az ötlettől.
De azzal én is egyetértek, hogy az élethosszig tanulást megkönnyítheti (feltételes mód!) az, ha valaki beszél angolul. S néhány kivételtől eltekintve szinte csak angolul, hiszen az a tudomány, üzleti élet meg úgy mindennek a nemzetközi nyelve ma már. Eszperantó nyelvvizsgával is több száz diplomát kiadtak már, kíváncsi vagyok azoknak mennyi értelme volt...
Viszont további feltételekhez kötném. Ha valaki nyelvvizsga nélkül akar diplomát az legyen is képes prezentálni, hogy ő olyan penge a saját szakterületén, hogy neki aztán nincs szüksége a nemzetközi nyelvek ismeretére. Vagy eleve egy jegyről rosszabbról indul az államvizsgán (mondjuk ez feltehetőleg nem egy nagy visszatartó erő), vagy a lehető legkeményebb vizsgabizottság előtt kelljen megvédenie a szakdolgozatát/diplomamunkáját akik aztán tényleg minden elméleti szarságba belekötnek. Meg legyen egy limit, hogy mondjuk egy évben a vizsgára jelentkezők max. 20%-a bocsátható ki így az egyetemről, hogy azért mégse jöjjön el újra a diplomagyárak kora.
Az biztos, hogy a jelenlegi rendszerrel főleg a nyelviskolák és nyelvvizsga-központok járnak jól akiktől persze nem sajnálom - de ők is tudatosan egy vizsgára készítenek fel, nem az éles nyelvhasználatra (pár kivételtől eltekintve). Szóval valahol igaza van az akadékoskodóknak, hogy a jelenlegi rendszer sem tökéletes, ráadásul a csóróbb egyetemista rétegnek (akiket ugye pont patronálnia, felemelnie kéne rendszernek) nem is olcsó. Az állambácsinak pont, hogy örülnie kéne annak, ha sok okos diplomás a nyelvtudás hiánya miatt "röghöz köti" magát Magyarországhoz, nem akadályoznia kéne a jelenséget - csak akkor azok persze tényleg legyenek baromira okos diplomások.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#31 de a nyelvtudás hiányát nem korrekt azzal szankcionálni, hogy a szaktudásból vonod le erre vonatkozóan a jegyet, ha az államvizsgán te egy jeggyel rosszabbal akarod indítani emiatt.
Az a baj, hogy azt kellene megérteni, hogy a nyelvtudás hiánya NEM a szakmai kompetenciából vesz el. Akkor ennyi erővel, aki kibekkeli egy eszperantóval azt meg nem szankcionálnád? Elvégre az se beszél idegen nyelvet, szimplán csak élt a jogi "kiskapuval" és tett egy nyelvvizsgát egy pofon egyszerű párszáz szavas mesterséges nyelvből.
Az a baj, hogy valójában a nyelvvizsgára szükséges tudás sem biztosít tényleges nyelvtudást. Az, hogy megtanulsz magadról egy oldalnyi anyagot előre, azt igyekszel úgy készülni, hogy többféle kérdésre is meg tudd válaszolni, nyaralásról hobbidról, időjárásról tudsz beszélni, meg egy sablonképet elemezni előre megtanult témák alapján, az nem nyelvtudás. Írásban is karikázni A B C D válasz közül, meg egy szót beilleszteni a hiányzó helyre, megírni egy sablonlevelet. Ennyit simán be lehet tanulni. Sokan ezzel a tudással ha kimennek külföldre, ott szembesülnek vele, hogy valójában hol is kezdődik a valódi nyelvtudás. Ez a fajta kényszer, amit ily módon akarnak ráerőltetni a diákokra azt eredményezi csak, hogy a többség a háta közepére nem fogja kívánni a nyelvet, és egy szükséges rossznak fogja tartani lehetőségek helyett. Inkább a tényleges nyelvoktatást kellene fejleszteni elsősorban, és gyakorlatiasan tanulni a nyelvet. Azért az poén, hogy nekünk angolból középsuliban pl. a dolgozatok fele abból állt, hogy MAGYARUL kellett leírnom az angol nyelvtani szabályokat. Ahelyett, hogy konkrét angol nyelvű feladarokon keresztül ment volna mindig minden. Nekem amúgy meglett a nyelvvizsgám, 100 ezer forintnyi magánóra után megcsináltam, mert a középsulis tanulás abszolút nem volt hozzá egendő, muszáj volt magántanár.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"azért mégse jöjjön el újra a diplomagyárak kora."
Van fogalmad róla, hány tanár hiányzik a rendszerből? Matek-kémia-fizika-biológia...
A nyelviekből pedig Dunát lehet rekeszteni. TI vagytok sokan!! A sok felesleges nyelvi képzést szüntetném be. Vagy legyenek újra fordító irodák és a nagy külföldi tanulmányokat tessenek szívesek lenni fordítani. Mert az nagyon menő, hogy a szerencsétlen diákokon gazdagodtok meg, akik kénytelenek kifizetni a magánórák díját.
"És akinek nincs nyelvérzéke azzal mi van?"
Egy nyelvvizsgát az is le tud tenni. Nem perfekt kell beszélni. Magyartul is megtanult.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
valóban, milyen jó is az, ha folyamatosan le vagy maradva a kutatásod fősodorjától, mert várod a tanulmányok fordításait, mert ennyit se tudsz elolvasni idegen nyelven...
nem hisztizni kell, hanem tanulni, nekem két középfokú meg egy felsőfokú nyelvtudásom van, most kezdem majd a negyedik nyelvemet, pedig higgyétek el, egy darab diplomám nincs... de közben ti extraművelt emberkék képtelenek vagytok kettőt megszerezni? röhej.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Az a baj, hogy azt kellene megérteni, hogy a nyelvtudás hiánya NEM a szakmai kompetenciából vesz el."
Nem a jelenlegi szakmai kompetenciából vesz el, hanem a jövőbeli várhatóból. Szóval de, nagyon is korrekt ezt azzal szankcionálni, hogy aki megfosztja magát a jövőbeli tudás megszerzésének egyik legjobb lehetőségétől (nyelvtudástól) az bizonyítsa be, hogy a jelenben sokkal magasabb fokon áll, mint a szaktársai, akik majd idővel sokkal könnyebben tudnak új ismeretekre szert tenni jóval az előtt, hogy az a magyar nyelvű szakirodalomban vagy gyakorlatban megjelenne.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#36 jó, értem ezt az érvelést is, de azért valljuk be, és ezzel nagyon nehéz vitatkozni, hogy a végzettek 99%-a nem fog semmilyen kutatási fejlesztési munkát végezni, amiben angol nyelvű publikációkat fog tanulmányozni. Ők diploma után elmennek egy kényelmesen jól fizető alkalmazotti állásba aztán köszönik szépen elvannak. Általában, ha nagyon végletekben gondolkodunk a nyelvvizsga témában, mindig előkerül ez a kártya a végén, hogy de hát az angol nyelvű publikációk....
Én ismerek pl. mérnököket, nem egyet, nem kettőt. Tudod mit csinálnak? Alig hiszik, hogy diploma után x idővel, miután tervezői jogosultságuk lesz, kiváltsák az egyéni vállalkozóit, és sablon tervezésekkel szénné keressék magukat. Igaz ez építőmérnökökre, építeszekre, gépészekre és villamosmérnökökre is. Egyikőjüket sem hallottam, hogy bújnák a külföldi tanulmányokat. Akik ezt végzik, nyilván mások az elvárások, de ne vegyél mindenkit egy lapra. Ja, és aki külföldi publikációkat tanulmányoz, az se a közélfokúnyelvvizsgája által szerzett tudással teszi megnyugtatlak. Mondom, itt a probléma a gyökereinél van, a nyelvoktatást kellene alapjaiban átgondolni, nem ezen a kell-e nyelvvizsga, vagy nem kell alapon vitatkozni, mert ez ennél összetettebb.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
És ehhez feltétlenül szükséges a nyelvvizsga? ... Felcserélődött az ok az okozattal... Meg aztán, ha valakinek van egy középfokú nyelvvizsgája, és csak annyira tanulta meg a nyelvet, hogy megkapja a bizonyítványát, az sem fog tudni kommunikálni a külföldiekkel. Arról nem is beszélve, hogy nemcsak az angol nyelvvizsgát fogadják el, hanem például a németet, a franciát, az oroszt, a kínait, stb., így ott állunk, mint az okos lány a mesében; tud is idegen nyelvet, meg nem is.
Ezért nincs semmi gyakorlati értelme a diplomát a nyelvvizsgához kötni. Mert akinek kell a nyelv, de nem tud vele elhelyezkedni, mert a szükséges nyelvet nem beszéli, az mindenképp rákényszerül arra, hogy megtanulja.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#39 na ez az, erre akartam kilyukadni én is. Fontos a nyelvtudás a mai világban, de ezt nem lehet nyelvvizsgában mérni, mert az valójában a legtöbb esetben csak annyit jelent, hogy az illető a követelményeket épp teljesítette, de valójában nem tudná használni a nyelvet úgy, ahogy azt a való életben kell. Plusz ez a nyelvvizsga követelmény is olyan, hogy aegtöbb helyen mai napig elfogadott egy eszperantó meg lovary is. Aki ezt megcsinálta, az kb. röhög a markában, hogy jól kicseszett a rendszerrel, egy, mesterséges nyelvvel, amire alig kellett tanulnia, kiváltotta a diolomáját. Szóval az ilyen módon történő kötelezés azt eredményezi, hogy a többség kényszerből csak le akarja tudni, mert ez kell a diplomához. Sokan a könnyebb utat fogják választani, vagy minimálisan megtanulnak egy angol/németet, ami éppen elég egy nyelvvizsgán, egy félév múlva meg el is felejtik, vagy egyáltalán nem is küszködnek vele, hanem egy eszperantóval köszönik szépen, teljesítették a követelményt. A nyelvoktatást már általánosban gyakorlatiasabb formában kellene elkezdeni, minél fiatalabbak, annál jobb. A jelenlegi követelmények mellett és a jelenlegi hozzáállás mellett viszont ez nem lehetséges. Mondom, amíg annyiból áll a számonkérés, meg arra épül az oktatás, hogy az angol nyevtani szabályokat magyarul be kell magolnod, és számonkéréskor leírni, úgy nem lehet tanulni nyelvet. Mi a középsuliban a 4 év alatt 3x ha hallgattunk angol nyelvű szöveget. Szóval a probléma itt gyökerezik.
A diploma nyelvvizsgához való kötése semmiképp nem éri el a kívánt célt. Eddig legalább is nem azt mutatja a statisztika, amióta kötelező a nyelvvizsga, hogy hirtelen rohamosan megnőtt az idegen nyelveket majdnem anyanyelvi szinten beszélők száma.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!