Valóban igaz, hogy a hazai nyelvtanárok jelentős része kb max B2-es szinten beszéli az általa oktatott nyelvet?
Hát, egyedi botlásai mindenkinek lehetnek, ezt engedjük meg, ilyen az emberi természet, néha mellényúl.
Ami a kérdést illeti, nem elég precíz, mivel a nép az a "beszéli a nyelvet" meghatározást a "tud XXX nyelven" meghatározás alternatívájaként használja. Tanulni mindenképpen jóval magasabb fokon tanulnak - és vizsgáznak. Tehát konkrétan a "gondolatok közlése a levegő rezgéseinek segítségével" témakört vesézve, ha nem fordított rá elég figyelmet és energiát, akkor nem beszél szépen. Meg jól se, hiszen az oktatási intézményben többet hallgat és ír, mint beszél.
Hogy hová csök (csökik?) össze a tudása, gyakorlatozás hiányában, az belső igényesség kérdése, az elég kevés honfitársunkban van meg, legyen az hentes vagy nyelvtanár. De ezt előttem is írják, nagyon igazul.
Elviekben a nyelvtanári diploma C1-es nyelvvizsgának felel meg, aztán hogy a gyakorlatban mi marad meg belőle az jó kérdés.
A közoktatásban B1-ig kell eljutni, azért szerintem B2-es nyelvtudása minden nyelvtanárnak van. Viszont sokaknak vannak magántanítványai, akiket lehet C1-re készítenek fel.
Ez olyan, hogy pl. anyukám magyartanár, és a főiskolán nagyon részletesen elemezték pl. Jókai regényeit, de mivel azokat nem tanítja, így bizonyos részeire már nem emlékszik.
Volt egy angoltanàrom GIMIBEN, nem tudott angolul. És ezt halál komolyan írom. Tankönyvből/internetről diktàlta a szabàlyokat, dolgozatokat is tankönyv/szószedet/fordító segítsègèvel javított. Nem beszélt nekünk soha angolul, maximum szavakat mondott. Amikor valamelyikünk megkérdezte x szó mit jelent beírta fordítóba. Egyszer angol szójàtèkot játszottunk az osztállyal az interaktív táblán, ő be sem tudott csatlakozni.
Szerintem megvette a diplomàjàt és a nyelvvizsgàjàt is. Igen, ilyenek tanítanak jelenleg a magyar iskolákban.
Véleményekkel mire mész? Ha a tényekre vagy kíváncsi, tesztelj le mondjuk ezer tanárt. Tök jó szakdolgozattéma lehet.
Egyébként nem, nem csak B2-ig foglalkoznak a nyelvvel. Ugyanis nem csak akkor foglalkoznak vele, amikor épp a max. B2-es szintig eljutott diákjaikat tanítják.
"Ez olyan, hogy pl. anyukám magyartanár, és a főiskolán nagyon részletesen elemezték pl. Jókai regényeit, de mivel azokat nem tanítja, így bizonyos részeire már nem emlékszik."
Nem, ez tökre nem olyan. Ez egy angoltanárra vetítve olyan, mint ha azt mondanád, nem emlékszik már James Joyce műveinek a nagyon részletes elemzéseire, amivel az egyetemen foglalkozott. Attól még magát a nyelvet nem felejtette el - mint ahogy az anyukád sem a magyart.
"ilyenek tanítanak jelenleg a magyar iskolákban"
Ez egy volt, nem?
Akkor ugye én is írhatom, hogy:
Igen, ilyen megalapozatlan, rosszindulatú általánosításokat tesznek egyesek a magyarok országában.
,,ilyen megalapozatlan, rosszindulatú általánosításokat tesznek egyesek a magyarok országában."
Nem egy hasonló tanárom volt, csak őt emeltem ki, mert ő volt a legrosszabb. Én 12 év alatt egy értelmes angoltanàrral sem találkoztam sajnos. Így érettségi után magamtól kezdtem el angolul tanulni, magàntanàrral inkább nem is kínlódok.
"évekig elhúzzak a tananyagot az iskolában, elég sokszor tapasztaltam,hogy 5-6 év nyelvtanulás után is csak max. B1 szinten tudnak a diákok"
1. Te, aki nem vagy nyelvtanár, hogy tapasztalhattad ezt "elég sokszor"?
2. És amikor ugyanaz a tanár tanítja ugyanazt a nyelvet heti ugyanannyi órában ugyanabban az iskolában ugyanabból a tankönyvből ugyanazzal a módszerrel, akkor hogy lehet, hogy rendszeresen előfordul (évtizedek távlatában), hogy vannak csoportjai, akikkel kb. kétszer olyan gyorsan tud haladni, mint bizonyos más csoportokkal???
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!