Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Nyelvtanulás » Idegen nyelvet miért csak...

Idegen nyelvet miért csak 4-dik évfolyamtól kezdenek el tanulni az általános iskolások és miért csak heti 2 órában?

Figyelt kérdés
Miért nem tanítják már ELSŐ psztálytól IDEGEN NYELVEN a környezetet ismeretet, a vizuális kultúrát, technikát és az erkölcstant? (melyekre egyébként az égvilágon semmi szükség). És ha már itt tartunk, minek tanítani erkölcstant, technikát meg énekzenét? Helyette miért nem PROGRAMOZÁST, TÖRTÉNELMET, TERMÉSZETISMERETET tanulnak a testnevelés / erkölcstan / ének helyett?
2019. szept. 7. 21:45
1 2
 1/17 A kérdező kommentje:

Az IDEGEN NYELVET MÁR első osztálytól kellene tanítani, és a magyaron meg a matematikán kívül ezen a nyelven kellene tanítani a többi tantárgyat is.


És miért tanulnak felesleges dolgokat, miért nem tanulnak már korán elemi fizikáról, természettudományról, ókori népek történelméről, stb, hogy NE VÁLJON DROIDDÁ A GYEREK, amikor manapság már eleve majdnem mind azok??

2019. szept. 7. 21:47
 2/17 anonim válasza:
100%
Első kérdsedre válaszolva,bizony van olyan iskola ahol már elsőtől így megy. Példának okáért, egy miskolci általános+gimiben elsőtől így tanítják a gyerekeket. Tudom,mert én meg gimis vagyok ott.
2019. szept. 7. 21:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/17 anonim ***** válasza:
91%

iskola válogatja.

A húgom már elsőtől kezdve tanulja az angolt, pedig egy egyszerű általánosba jár. Azt, hogy miért csak kis óraszámban, én egyedül a tanárhiánnyal tudnám megmagyarázni, bár nem tudom, hogy hogyan áll jelenleg az idegennyelvi tanárok munkaerőpiaca. Ebben egyet értek veled, hogy jobb lenne annál a 2nél nagyobb óraszámban tanítani.


Miért tanítanak vizuális kulturát, énekzenét és technikát? Miért alacsonyabb rendű szerinted a vizuális kultúra és a zene, mint az ókori népek kultúrája?

az általános iskola első pár osztálya arra való hogy bevezesse a gyerekeket a különböző témákba és hogy fejlődjenek értelmileg és érzelmileg egyaránt. Az érzelmek fejlődéséhez pedig a művészetek nagyban hozzá tudnak járulni.

Lehet hogy a gyerekek itt szeretik meg a zenét, a festést, vagy bármilyen módszert amit rajzon vagy technikán megtanultak. Azt akarod hogy ne legyenek droidok? Hát tessék, akkor hadd tanulják meg, hogy akár egy vásznon is kifejezhetik az érzelmeiket.

Minek "tanulnak" testnevelést? Az egy dolog, hogy ezzel a heti 5 tesiórával nem értek egyet (mert a legtöbb suli nem tudja ezt normálisan véghezvinni, és mert a fontosabb tárgyakból jött le e miatt óraszám) de könyörgöm, a testmozgásra igenis szükség van! Pláne a kicsiknek, akik megszokták hogy össze-vissza rohangálhatnak. Legalább megtanulják, hogy hogyan kell bemelegíteni, különböző mozgásfajtákat kipróbálnak és újra: lehet, hogy e miatt jönnek rá, hogy valamit mennyire szeretnek! És lehet hogy te ahogy egyre nőttél megutáltad a mozgást és így a tesit is, de az alsósoknak az az egyik kedvenc órája!


És miért kéne minden mást idegen nyelven tanulni? Miben segítene? Szegény gyerek magyarul se ismeri azokat a dolgokat még amikről tanul, hát had ismerje meg előbb az anyanyelvén! (amúgy meg, miért kéne akkor a matekot magyarul tanulniuk, ha a természeetismeretet nem?)


Környezetismeret = Természetismeret. Változik, hogy hogyan hívják, de tanítják.

Miért nem tanulnak már korán elemi fizikáról, természettudományról? Környezetismeret néven tanulnak minimális fizikát és kémiát is. Persze nem a redoxi reakciókat veszik végig, de olyan egyszerű dolgokat, mint a halmazállapot változás, a különböző ásványok tanulnak. Ha van lehetőség, különböző kísérleteket is végeznek, hogy felkeltség a gyerekek érdeklődését, például krumplival áramot csinálnak.


Miért nem tanítanak programozást? Szerintem annak örülnek ha annyi osztálynak tudnak számítógéptermet biztosítani, amennyire most szükség van...

2019. szept. 7. 22:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/17 anonim ***** válasza:
100%

Jogos a kérdés, főleg azután, hogy mostantól csak nyelvvizsgával mehet az ember egyetemre.

Ahhoz, hogy iskolai órák keretében eljusson a diák b2-ig, nem elég a heti 2 óra negyediktől. De ezt nyilván a mélyen tisztelt kormányt hidegen hagyja.

Egyébként a legtöbb suliban nyelv tanár hiány van, így valószínű nem is tudnák megoldani, hogy magasabb óra számban történjen az oktatás és az összes évfolyamban.

2019. szept. 7. 22:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/17 anonim ***** válasza:
100%

Iskolafüggő, ahol én tanultam ott elsőtől volt angol, ismerős gyereke jár most oda ez nem változott, de máshol meg 3. évtől van. Iskolafüggő.


Ha első osztálytól tanulnának idegen nyelvet akkor se tudnának mellette angolul/németül környezetismeretet tanulni, hisz még alapfokon se beszélik a nyelvet. Max akkor lenne ez működőképes, ha elsőtől tanulnak mondjuk angolt emelt óraszámban aztán 5.-től van idegen nyelvű tárgyuk leegyszerűsítve. Egyetemen volt első évben szaknyelv, olyanok szenvedtek ezzel akik előtte min 4 évig tanulták a nyelvet, de sokan általánosban kezdték. Az elején nem sok szakmai dolog volt, nagyon alap dolgokat vettünk át, de egyszerűen nem ment nekik. Ezek után nem tudom hogy tudnának erkölcstant tanulni idegen nyelven elsősök, akiknek talán ha mennek a számok, színek, állatok más nyelven.


Erkölcstannnal én se értek egyet, de a technika óra hasznos, kiélhetik a kreativitásuk és fejlődik a kézügyességük. Felsőben technikán tanultunk főzni, varni, barkácsolni, ezeket nem árt tudni. Ének heti egy óra csak, ki lehetett bírni, a tanár úgyis inkább azokkal foglalkozott akik zeneiskolába jártak vagy ilyen érdeklődésűek voltak. Szerintem jó hogy vannak ilyen tárgyak is mint ének és rajz, mert vannak gyerekek akik inkább művészi beállítottságúak és így ők is megtalálhatják azt a területet ami érdekli őket. Tesi kell, fontos a mozgás, habár ez a heti 5 óra azért túlzás, nálunk heti 2 volt annyi szerintem elég. Természet/környezetismeret van elsőtől, töri 5.-től, ezt szerintem nem is kell hamarabb elkezdeni tanítani. Programozás amúgy van infón az első 2 évben a teknőccel (Comlogo), de komolyabb programozást inkább csak a gimiben kéne elkezdeni infón, általánosban ez kicsit sok lenne.

2019. szept. 7. 22:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/17 anonim ***** válasza:
44%

"Miért nem tanítják már ELSŐ psztálytól IDEGEN NYELVEN a környezetet ismeretet, a vizuális kultúrát, technikát és az erkölcstant? (melyekre egyébként az égvilágon semmi szükség)."


Mert a tanítók nem tudnak olyan szinten idegen nyelven, hogy ezeket a tárgyakat idegen nyelven tanítsák. Továbbá mert ez Magyarország, ahol az oktatás nyelve magyar. Ha nem magyar lenne, nem alakulna ki iskolában az alapvető magyar nyelvi készségünk, és a nyelvünk elsorvadna. De mi is elsorvadnánk, mivel az idegen nyelvet nem tudnánk olyan jól megtanulni, szóval csak félszeg, béna kacsák lennénk.


"És ha már itt tartunk, minek tanítani erkölcstant, technikát meg énekzenét?"


Technikát meg rajzot azért, hogy fejlődjék a kézügyességünk. Az emberek nagy része fizikai munkát végez élete során, szükség van jó motorikus képességekre. De jó mérnök is csak abból lesz, aki gyerekkorában fúr-farag. Rajzolniuk kell a mérnököknek, a menedzsereknek, de még a villanyszerelőknek stb. is. Nagyon hasznos készségek.


Énekzenét azért, mert a zene a kultúránk alapvető része. Nem hiszem, hogy ezt sokáig kellene magyaráznom, hiszen te magad is zenét hallgatsz egész nap. (Már a kérdést se értem.)


Erkölcstant pedig azért, hogy kialakuljon az alapvető erkölcsi érzékünk, és kritikus helyzetekben jó döntéseket tudjunk hozni. Az egyik legjobb dolog, ami az oktatással történt az utóbbi időben, hogy behozták az erkölcstant. Az oktatás színvonala ugyan csapnivaló, de az ötlet jó.


"Helyette miért nem PROGRAMOZÁST, TÖRTÉNELMET, TERMÉSZETISMERETET tanulnak a testnevelés / erkölcstan / ének helyett?"


Tanulnak történelmet meg természetismeretet épp' eleget, sőt, még azon is megy a krákogás állandóan, hogy minek ennyi tényanyagot tanulni. Valóban inkább olyan tananyagok hiányoznak az iskolából, mint retorika, pszichológia, antropológia, jog, politika, szociológia (bár van valami béna társadalomismeret).


A programozással egyetértek, de hiszen ennek is van tantárgya jelenleg, csak éppen katasztrofálisan csapnivaló. Ezt meg kellene javítani, de nem a rajz, technika, ének, és főleg nem az erkölcstan rovására.

2019. szept. 8. 04:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/17 anonim ***** válasza:
36%

"Az IDEGEN NYELVET MÁR első osztálytól kellene tanítani, és a magyaron meg a matematikán kívül ezen a nyelven kellene tanítani a többi tantárgyat is."


A nyelvtanárok szerint 10 éves korban van értelme elkezdeni a tömegoktatásban nyelvet tanítani. Egy ismerős gyerek ált. isk. 1. osztálya, azaz 6 éves kora óta tanul nemzetiségi iskolában németül, és meg se tud szólalni 6 év után. Angolul jobban beszél, pedig arra csak a youtube tanította. Szóval vannak a tömegképzésnek korlátai.


Az teljesen képtelenség, hogy idegen nyelven tanuljanak a gyerekeink tantárgyakat. Mi magyarok vagyunk, ez pedig itt Magyarország. Az ember szókincsének legalább a fele az iskolában fejlődik ki, ha idegen nyelven tanulnánk, egyszerűen elsorvadna a magyar nyelv, és vele sorvadnánk mi is.


"És miért tanulnak felesleges dolgokat, miért nem tanulnak már korán elemi fizikáról, természettudományról, ókori népek történelméről, stb, hogy NE VÁLJON DROIDDÁ A GYEREK, amikor manapság már eleve majdnem mind azok??"


Tanulnak mindezekről a gyerekek, nem értem a felvetést. Van földrajz, biológia, kémia, fizika, történelem a suliban, nem értem, mi a bajod.

2019. szept. 8. 04:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/17 anonim ***** válasza:
Mi elsőben kezdtünk angolt tanulni. Iskolától függ.
2019. szept. 8. 08:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/17 chtt ***** válasza:
96%

Lepontoztátok a #7-t, de csatlakoznék hozzá a 0%-os táborban. Nyelvtanárként, több mint 30 éves tapasztalattal (sok sikeres és kevésbé sikeres tanítvánnyal a hátam mögött) mondom, hogy tök fölösleges elsőtől nyelvet tanítani. Oviban oké, sőt, mint a szivacs. De hatéves kor után másik agyterület veszi át a nyelvtanulási feladatot... ráadásul akkor kezdi a gyerek a magyar sulit, írást, olvasást - csak árt az idegen nyelv... de ha nem is árt, nem is használ, mert mi értelme egy nyelvet heti egy (ritkán két) órában átbohóckodni? :'(

Azok a tanítványaim, akik negyedikben kezdik a nyelvet, nagy átlagban jobban tudnak angolul nyolcadikra, mint akik elsőtől tanulták (és persze vannak kivételek). Igazából fel sem fogom, hogy ez hogyan lehetséges; amikor először feltűnt, megdöbbentem, utána tudatosan figyelni kezdtem.

Az is luxus, hogy szerencsétlen ifjak 6-8-10-akárhány évet csesznek el az életükből egy-egy nyelvre (és persze rá lehet fogni, hogy a rossz a nyelvoktatás, ez most úgyis divat, de túl egyszerű mindent erre fogni, hiszen rengeteg olyan gyereket fel tudok én magam is, a kollégáim is mutatni, akik meg akartak tanulni, és láss csodát, meg is tanultak angolul, sokan köztük iskolai keretek közt, magántanár meg szuper-hiper angolos rokonok nélkül).

Egy nyelvet 1-2 év alatt jól meg lehet tanulni. Negyedik-ötödikben kezdeném a nyelvoktatást, de akkor intenzíven, heti minimum öt órában, s amikor stabilan megy, 3-4 órában szinten tartanám, és jöhet a második nyelv.

Szomorú, hogy van, aki - kis túlzással - egy életen át heti két órában szenved valamilyen nyelvvel... és persze nem tudja megtanulni.

2019. szept. 8. 16:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/17 A kérdező kommentje:

chtt!


Hülyeség amit mondasz, a nyelvsajátítást MINÉL KORÁBBAN el kell kezdeni, még a kritikus periódusban!


Külföldön, ázsiai országokban mind már 1-től kezdve idegen nyelven zajlik a tantárgyak tanítása, ilyenkor szívja az agy magába a külföldi szavakat mint a szivacs!


Az meg megint hülyeség, hogy az anyanyelve elkorcsosodik. Dehogy felejti azt el, ugyanúgy megtanulja!


Miért, most jo a helyzet itt az országban, második nyelv ismerete tekintetében?!

2019. szept. 8. 19:34
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!