Számodra mi a magyar felsőoktatás legnagyobb hibája és hogyan próbálnád orvosolni a problémát?
Szerintem mindenki tudna erről 1-2 A4-es oldalt írni aki járt már 1 évet.
Sok a tananyag. Bárhova mész sok. Nem megtanulhatatlan ez tény, de mennyiségileg határozottan sok, és van hogy a tanár szó szerint kéri vissza amit a "jegyzetében" meg lehet találni. Erről is szerintem tudna mondani egy pár sort bárkit, hogy jancsi aki kipuskázta a szöveget 10 pontot kapott, aki meg megtanulta kapott 2-t mert nem szó szerint idézte.
Rengeteg felesleges dolgot tanítanak emellett. Nem anyagban hanem tárgyat is. Elismerem, legyen mindenkinek mindenre egy kicsi rálátása, na de kérem... gépészmérnökin/mechatrón/villamoson 4 + gazdaságis tantárgy? Hova meg minek, amikor legfőképp magolás az egész és egy vállalkozási iratot nem lát a diák amikor alkalmazhatná az ott tanultakat.
Emellett pedig megvan az a poroszos oktatás hogy arra megyünk re mit nem tud a diák. Másfél órás felelet után kéri a diák hogy buktassa meg mert már nem bírja a vizsgát? 2 órás feleletért kap egy 2-est mert jó kedve van a tanárnak?
Amúgy meg az egyetemi oktatók megvannak halva a BME, ELTE szavak hallatán (már a többség), hogy csak ezeken az egyetemeken van valós oktatás. Kérem... amikor elte matematikai bizonyításnál kihagy a diák 1 szót és megbukik.
Nem véletlen hogy a 20. századi nagy magyar nevek közül szinte mind (vagyis jelentős részben) külföldön tanultak, vagy külföldön is.
Ja igen! és projekt munka.
Hova projekt munka amikor a tanárok nagy része főleg műszaki szakokon elvárja hogy kézzel írj meg nem tudom hány oldalnyi házi feladat ilyen olyan csili csálé írással, vagy adnak olyan házi feladatot amihez az órán hozzá sem szagoltatok.
Majdhogynem ideje sincs az embernek ilyenekre, ha csak nem a házi feladatok elkészítésében éli ki magát, de még akkor is eltarthat egy darabig ha nem tud hozzáfogni mert elakadt XY résznél.
"épészmérnökin/mechatrón/villamoson 4 + gazdaságis tantárgy? Hova meg minek, amikor legfőképp magolás az egész és egy vállalkozási iratot nem lát a diák amikor alkalmazhatná az ott tanultakat."
A #11-es válaszoló ezzel nagyon jól rámutatott egy lényegi dologra, ebben tökéletesen egyet tudok érteni. A "minek" kérdésre általában a mérnöki karokon azzal szokás felelni, hogy szélesebb látókör, bár ennek ellentmond az, ha az előadó azzal kezdi az előadást, hogy ő sem tudja, maguknak mérnököknek tulajdonképpen miért kell ezt a tárgyat hallgatni.
Véleményem szerint támogatandó és semmiképp nem elvetendő az a szemléletmód, amely a látókör szélesbítését tűzi ki célul, ám ha ez rosszul megválasztott tananyaggal és tematikai ütemezéssel párosul, akkor kétségtelenül kudarcba full az eredeti ötlet is.
"Hova projekt munka amikor a tanárok nagy része főleg műszaki szakokon elvárja hogy kézzel írj meg nem tudom hány oldalnyi házi feladat ilyen olyan csili csálé írással"
Ezt hol kérik? Most már inkább affelé megy a követelmény, hogy elektronikusan kell készíteni a dokumentációkat (házi feladat, labor jegyzőkönyv, stb.). Szövegszerkesztő, latex ismerete egyre inkább alapelvárás.
"vagy adnak olyan házi feladatot amihez az órán hozzá sem szagoltatok."
Ez szerintem mindenhol van így. Alapvetően nem baj ez, hiszen ezen lehet lemérni legjobban, hogy mennyire képes valaki az önállóságra (szakirodalomkutatás, könyvtár, stb.).
#14
Hol kérik? Nézd meg azokat a szakokat amiket régóta tanítanak. Az oké hogy informatikán, illetve villamosmérnökin nincs kézzel készített házi feladat, de a mérnökik "híresebb" részein van gondolok itt építészmérnökre, gépészmérnökre, repülőgépmérnökre stb:)
Az pedig hogy a szöveget nem kézzel kell leírnod egy 20 oldalas jegyzőnél hadd ne legyen már + pont:D Viszont Szerintem a kollégák nem géppel írva adták be a mechanika házikat, sem a gépelemeket:)
Az pedig csak szebb amikor a "dokumentáció" könnyebbségét jelentené a word-ös szövegszerkesztés, csak írd meg benne a képleteket:) Aztán 20-30 oldalnyi képlet behelyettesítés lehet mégsem annyira egyszerűsíti a feladatot.
Persze, mondhatjuk így is:) Nem feltétlen baj hogy így kiadják a feladatokat de ebből mi lesz? Vagy csoportosan megcsinálja a házit a diáksereg, vagy tavalyi megoldott háziból dolgozik, vagy pedig fizet azért hogy elmagyarázzák neki felsőbb évesek. Persze lesz aki saját maga megoldja a házit, de ez úgy elég nehéz ha vesztek egy egyes szintű feladatot és ebből kérnek egy 5-ös szintű házit, ami még akkor nem is baj ha a házi feladat kvalitatív, de amikor egzakt kvantitatív folyamatot kell csinálni mondjuk 0.001 -es pontosságra akkor már lehet nem olyan jó móka amikor csak "rohad" az ember a házi feladat felett hogy mi a probléma:)
"Viszont Szerintem a kollégák nem géppel írva adták be a mechanika házikat, sem a gépelemeket:)"
Az már az ő dolguk. Ha a követelményben nincs előírva hogy kézzel kell beadni, akkor utólag ne mondjunk már olyat, hogy elő volt írva kötelezően. Gépelemeknél is használhatsz rajzkészítő szoftvert, teljesen legálisan még hallgatói licencet is lehet kérni.
"Az pedig csak szebb amikor a "dokumentáció" könnyebbségét jelentené a word-ös szövegszerkesztés, csak írd meg benne a képleteket:) Aztán 20-30 oldalnyi képlet behelyettesítés lehet mégsem annyira egyszerűsíti a feladatot."
Ha kritizáljuk a kézi dokumentáció készítést, akkor miért tesszük ugyanezt az alternatíva esetében is? Nem az lenne reális, amennyiben valaki nem szeretne szabvány betűvel beadandót készíteni, akkor vállalja a gépi dokumentációkészítés nehézségeit is?
Esetleg megtanulja a latex használatát, mert a képleteket azzal sokkal egyszerűbben és szebben lehet elkészíteni mint worldben.
Az persze más kérdés, hogy valaki nem hajlandó megtanulni a latexot, de akkor ezt az igényesség mércéjével is vessük össze.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!