Mi a baj a mindennapos testnevelés órákkal?
1. +2 óra a korábbi tantervhez képest
2. Sok helyen nincsenek meg a legalapvetőbb feltételek sem.
3. Az egész testnevelés-szervezés rossz. Nem kellene ezeken az órákon objektív értékelést alkalmazni, a mozgást kellene megszerettetni. Megfelelt / nem megfelelt alapon kellene működnie az egésznek, és aki becsülettel megpróbálja az adott feladatot, az megfelelt!
4. A testnevelés óra sokaknak alapból stressz az osztálytársak kegyetlenségei miatt, amit a "tanárok" kb. 95%-a vagy a szőnyeg alá söpör, vagy a jószándéka ellenére sem tud mit kezdeni vele (esetleg még ront is rajta).
Az, hogy amíg mindennap kell kidobózgatni, meg diszkoszt dobálni, stb. Más ezerszer fontosabb tantárgyakból meg alig van óra, pl biosz, földrajz. Dobálják naponta egymást agyba főbe a diákok kidobónál, de ne legyenek tisztába azzal, hogy milyen a környezetük, a természeti jelenségek micsodák, akkor a saját szervezetüket ismerjém legalább minimálisan, illetve, hogy tudják mi a különbség a növények és az állatok között (sokan kb meg ezt is alig tudják), akkor, hogy hogyan fejlődik ki egy kisbaba, a magzat fejlődése ez pl minden leendő anyuka-apuka számára fontos tudni való, akkor milyen betegségek vannak és miért alakulnak ki, vagy mi az a dolog amitől élünk (légzés, táplálkozás, vérkeringés stbstb).
A sport az jó! De szerintem az nem célravezető, ha sulis keretek között kell mindennap sportolnia a gyereknek, hiszen a felelős szülők és a diákok 13 éves kor felett eltudjä dönteni maguk, hogy sportoljanak-e vagy se, vagy ha igen akkor mit akarnak sportolni, de nem arra kell őket rákényszeríteni, hogy márpedig te kislabdát fogsz dobni. Ez inkább elveszi a sporttól a kedvet, és az időt a többi tantárgytól. Nem beszélve, hogy a sport egy olyan dolog, amit nem lehet megtanulni, a sport akkor a legjobb, ha szabad akaratunktól fogva tesszük, és azt a sportot választjuk olyan formában, amit mi szeretünk és élvezünk és hasznunkra válik, mert lehet én futni szeretek, de az Erzsike meg úszni, a Petike boxolni, a Katika meg zumbázni.
Lehet, hogy azóta már változott a rendszer (jobb lett), én abban az évben lettem 9.-es, amikor bevezették ezt, szóval a gimiben mi voltunk a kísérleti alanyok.
Szervezetlen volt, heti 3 tesink volt szokásos módon megtartva, a maradék 2 nap pedig más osztályokkal voltunk összevonva és nem volt semmi értelme, csak voltunk...
Emellett volt olyan évünk, hogy nem is minden napra esett tesi, hanem heti két nap 2x45 percet voltunk ezen az összevont tesin, szóval már itt a mindennapos testi elvesztette értelmét, mert nem volt mindennap. Ez főleg 11. és 12.-ben volt így, amikor két nap délután eleve faktos volt, így kevesebb lehetőség volt az órarendben.
Továbbá 10.-ben brutális volt az órarendünk, a tesik nélkül is az lett volna. De úgy összességében az egész 4 évfolyamra az volt igaz, hogy csak elvette az időnket és értelme nem volt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!