A gyerekem alsóban végig ötös volt, elkezdte az ötödiket, írt egy ötös évelejei 2-es súlyozású dolgozatot, majd ezek után kettest, négyest és egyest. Nem tudom, hogy lehet ennyire leromlani két és fél hónap alatt?!
Én is kapásból arra tippelnék, hogy az alsós tanítónak szimpibb volt, esetleg a mostani tanár kifogta.
Velem is volt olyan jó pár éve, hogy nagyon rossz jegyeim voltak és szülői értekezleten a tanár kiadta a legutóbbi dogákat ami nekem egyes lett. Anya elkérte osztálytársam anyukájától a gyereke hibátlan dolgozatát, hogy lássa hol hibáztam. Majd jelezte a tanárnak, hogy egy csomó feladatra ok nélkül pontozott le és jó a válaszom is. Így lett egyes dogából négyes. A tanár meg mentegetőzött, hogy "biztos elnézett valamit". Persze a többi doga nem volt már meg állítása szerint, pedig anya arra is kíváncsi lett volna.
De lehet az is a gyereknél, hogy csak szimplán nem tanul eleget, nem érti az anyagot, ezt vele kellene megbeszélned.
De valóban van ilyen is, hogy a tanár kifogja a gyereket. Akit akar megbukktat, nekünk a tanár egyszer szemléltette egy kitűnő tanulón (középiskola érettségi előtt), hogy ha a tanár akarja bárkit megbuktathat. A fiúnak 4.75 volt az átlaga, csak arra kapott más jegyet az ötösökön kívűl, ha nem volt felszerelése. 10 kérdésből 1re se tudta a választ, de az osztályból senki se. Persze itt nem jegyre ment a dolog, csak kérdeztük a tanárt, hogy valóban lehet-e ilyen.
Miből? Mindenből? Vagy egy tantárgyból?
Lettek új tanárok? De az is lehet, hogy csak nehezebb az anyag, és egyedül nem tudja megtanulni rendesen.
Az alsós matek (és az egész alsós tananyag) alig kíván absztrakciót, nemigen kell gondolkodni, lényegében minden tantárgy "ábécéjét" tanítják. Igazából a begyakorlásról szól, elég, ha szorgalmas valaki.
Minden ismerősömtől azt hallom hogy az ő gyereke aztán micsoda tehetséges, alsóban ötös mindenből.
Nem is mondok semmit, csak tudom, hogy ötödiktől derül ki az okosság-butaság.
A felső tagozatban már több absztrakcióra van szükség, sokan vannak úgy, hogy addig jelesek voltak az említett okok miatt. Felsőben kicsit gondolkodni is kell, absztraktabbak a tanulnivalók.
Mindenesetre nem vonnék le következtetést az első pár hónap alapján, de oda kellene figyelni a tanulásra, nehogy gond legyen. Főleg matekból érdemes tartani a tempót.
Alsós tanító nénik ritkán értenek a matematikához, náluk elég szó szerint visszabüfizni az anyagot, alig van gondolkodást igénylő, esetleg diffúz probléma. Utóbbi magában nem is baj, kevés kisgyerek képes még ilyen gondolkodásra. Előbbi annál inkább, mert így a gyerek csak egy tanulási stratégiát tanul meg, így, ha az nem megfelelő, rosszul fog tanulni felsőben, ahol ez már nagyon nem jó módszer. Ráadásul emiatt az ellentmondás miatt az önértékelése is romlik, ami még rosszabbá teszi a tanulmányi eredményeit.
Most egyrészt érdemes kicsit megtámogatni, másrészt utánanézni, hogy milyen tanulási stratégiák vannak, és kipróbálni, melyik a legmegfelelőbb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!