Tulajdonképpen miért is rossz a magyar oktatás? (lent)
A kérdésből lehet úgy jön le,hogy én teljesen meg vagyok elégedve az oktatási rendszerrel,de ez nem így van.
Igazándiból csak kíváncsi lennék mások véleményére ezzel kapcsolatban.
Van egy megfogalmazás a fejemben,pár probléma amit jó lenne orvosolni,csak kíváncsi vagyok más is látja hasonlóan ill. az is érdekelne,hogy nektek mi jelent problémát benne..
Csatlakozom az első válaszolóhoz és még kiegészítem azzal, hogy a magyar oktatás engedelmes, uniformizált droidokat nevel minden szinten és nem önállóan boldogulni képes, BOLDOG egyéniségeket.
A gyerekek azért nem tudják érettebb korukra sem, hogy mik is akarnak lenni, mert a poroszos oktatás kiöli a lelküket és semennyi időt nem ad az önmegvalósításra, mert a kötelező marhaságok minden szabad idejüket lekötik - hát hogy a fsba találná meg az a sok szerencsétlen, hogy mit akar, ha folyton megmondják nekik hogy mit kell akarniuk, miről-mit kell gondolniuk és állandóan stresszben vannak, meg osztályozva?!
Verselemzés bemagoltatása, évszámok bemagoltatása, 1000 évvel ezelőtti dolgok bemagoltatása, az írók-költők összes adata és még aki éppen arra járt - mi a fenének?!
A könyvek azért vannak, hogy ne kelljen mindent fejben tartani és akit nagyon érdekel megnézheti az adatokat a wikipédián is.
A kötelező olvasmányok feleslegességéről már nem is beszélve: mindenki olvasson az érdeklődésének, szintjének megfelelő könyvet és ne olyat, amit egy szűk kör ráerőltetett, mert így csak megutálja az olvasást egy életre.
Aztán ott vannak a függvények, képletek, stb - aki nem reálos és kínszenvedés minden matekóra, inkább rajzolna, annak mé kell vele küszködnie?! Elég lenne egy alap matek, számolni tudás, aztán aki programozó akar lenni, az majd megtanulja, magasabb szinten is, amit kell.
Hogy hogyan is kellene ÉLNI, na azt nem tanítják sehol!
Az oktatási rendszer akkor lenne jó, ha mindenki az egyéni képességei szerint azt csinálhatná, amiben jó és nem kényszerítenének rá évtizedekig olyan dolgokat, amik a számára károsak és amelyekben csak szenved vagy kudarcok sorozata éri.
Azzal kellene kezdeni az oktatást, hogy felmérni az egyén erősségeit, gyengeségeit, érdeklődési körét és aztán annak megfelelő irányba terelni, de nem 18-20 évesen, amikorra már tele a töke az egésszel, mert állandóan csak magoltatták, hogy a vizsgára tudja, mert kell, mert számon kérik - aztán érettségi utánra már el is felejtette az egészet, az egyetemen meg tök mást tanul - persze azt is jó sok felesleges tölteléktárggyal, szívatós tanárokkal, meg egy rakás újabb vizsgával, stresszel, semmire sem jó tudásanyaggal és közben elveszítve mindazt, amiért még 5 évesen lelkesedett, beállítva a sorba és bemesélni neki, hogy de az milyen jó és az a normális, ha azt csinálja, mint a többi....
Ja, és am. az sem világos, hogy a mai korban, ahol ott az internet, kamera, mikrofon, skype stb, mi a fenének kell egyáltalán fizikailag bemenni bármiféle iskolába?! :D
Az, hogy szűk látókörűen és az életről mit sem tudva lépünk ki a középiskolából.
Nem állítom, hogy nem próbálnak ezen változtatni. Lett volna nekünk életvitel/társ.ismeret óránk, de a tanár kijelentette hogy ő ilyen hülyeséget nem fog tanítani és nyomta tovabb a fejünkbe a törit.
Nekem sem volt semmi bajom vele, amíg gimiben voltam..aztán ahogy leérettségiztem, rájöttem hogy nem "AZ ÉRETTSÉGI" volt a világ legfontosabb dolga mint ahogy azt beállították.
Külföldön vitás-érvelős órák vannak, projektmunkák, stb. Mi meg minden órán ültünk és írtuk a tanár által diktált haszontalan tételeket hogy megtanulhassuk. Nem tanultuk meg hogy kell motivációs levelet és egyéb mindennapokhoz jól jövő hivatalos levformát írni, ellenben nagyon jól tudnék még most is novellát elemezni!
Az egyik tanárom pedig kihasználva a naivságomat olyan szak felé orientált, ami szart sem ér. Azt hallom vissza tőle hogy "olyan büszke hogy végre ment valaki az ő szakjara is". Persze, kösz, vezess az orromnál fogva hogy villogass velem a tanáriban.
Egyéb kérdés?😄
Az oktatás . Beszükült látásu droidokat akarnak belőllünk csinálni aki 0-24 robotol a gyárban . Nem hagynak minket élni és nem is akarják , hogy jo gondolkodásu fiatalok legyünk . Miért mert a kormány hülyeségein , ha többen el gondolkodnánk akkor nagy baj lenne mert sok dologgal szembe állnánk és pont emiatt akarnak engedelmességre nevelni , hogy ne merjünk ki állni a magunk igazáért .
Élni és élnihagyni na az utobbi ami itt nincs .
Basszus el kellene gondolkodni , hogy minket a jövő dolgozó embereit ennyire el akarják nyomni .
Az iskola na az életre az nem tanít és kb annyi köze van az élethez annak ami ott megy mint nekem az atomfizikához .
Magoljunk be több tíz vagy száz oldal annyagát betüről betüre mert akkor az jó . Na most akkor minket hol érdekel , hogy 1200-as években mi volt ? Na hát sehol . Nem egyéniséget akarnak neveli , hanem tömeg droidokat .
Nem véletlen nem érdekel az iskola pedig még ez az évem a szakmámban hátra van , de nem érdekel , ha lesz ha nem lesz meg a szakmám . Tanáraim pont amiatt utálnak , hogy 18 évesen én merek gondolkodni és ki állni mellete a 24 fős osztályból 2-en vagyunk ilyenek és 22 főt sikerült nekik doriddá nevelni .
Gartulálnék az oktatási miniszériumnak , hogy igy ki vseszik a fiatalokkal
Sok sebből vérzik a magyar oktatás, amit nyilvánvalóan jó lenne orvosolni, de nem mindet lehetséges, illetve az sem egyértelmű, hogy mit kéne egyáltalán csinálni, mivel olyan megoldás szerintem nem létezik ami 100%-ig mindenkinek jó lenne.
Jelenleg "friss" egyetemista vagyok, most érettségiztem májusban. Mondhatni az élmények/emlékek is up-to-date-ek, ahogy a diáktársaim véleménye(i) is az oktatásról. Hallottam már olyat, hogy valakinek az a gondja, hogy túl sok mindent tanulunk, hallottam olyat, aki azt mondja, hogy épp az ellenkezője, meg nyilván vannak olyanok akiknek konkrét elképzelése nincsen a dologról, de, mivel divat lett savazni az oktatási rendszert(egyébként jogosan), beállnak a sorba és hangoskodnak.
Szerintem a legnagyobb probléma az oktatással, hogy nem veszi komolyan magát. A diákokat nem tanítják meg tanulni( és ez itt nem egy idióta elírás, hanem egy valós probléma), nem tudatják a diákokkal, hogy amit tanulnak az miért is jó, hogy hogyan tudják hasznosítani és valóban egy közhely: nem készít fel a nagybetűs életre. Mert ugyan van egy ilyen érettségi nevezetű dolog, de nyilván nem teszteli valójában az embereket - bár ez az elnevezés átka.
Mert egyébként lenne értelme annak amit éppen tanítanak! Mondjuk ezekre a dolgokra én sem akkor jöttem rá, mikor éppen aktuális volt - bár ezt egyébként nem feltétlen gondolom bajnak, csupán nem biztos, hogy mindenkiben realizálódik idővel, hogy mi is történt ekkor-akkor -, de állítom, hogy nem feltétlen minden baromság, ami megjelenik az iskolában. Nem feltétlen minden -> tehát nyilván van olyan, amelynél fogom a fejemet, hogy ez miért is volt éppen szükséges(pl 11.-ben mikor már mindenkinek megvoltak a fakultációi, még fárasztottak minket genetikával, még azokat is, akik teljesen más vonalon mozognának), illetve az ismert tök random bemagolások, de ezek mind visszavezethetőek arra, hogy a diák nem tudja, hogy pontosan mit tanul, illetve miért: így marad a bemagolás.
Szóval van egyrészt ez, hogy "sok felesleges tantárgy", de mi van akkor, ha én azt mondom, hogy igen is fontos, hogy tisztában legyünk a magyar irodalom nagyjaival, mert végülis ez is a magyar identitás/kultúra része? Vagy mi van akkor, ha azt mondom, hogy igen is fontos, hogy hogyan alakultak ki az ősi civilizációk; a kereskedelem a gyarmatosítás korában; mik vezettek az első világháború kirobbanásához; mivel ezeknek egyes részletei átültethetőek a jelenben? Mert itt elvileg a lényegnek nem annak kéne lennie, hogy te, mint diák tudd azt, hogy mi történt 1526-ban, kinek a nevéhez fűződik a dinamit, hanem, hogy ha hátrébb lépsz egyel, és átlátod a nagyobb képet, akkor tudsz olvasni a sorok között. (És itt reagálva egy előbbi válaszra: valóban, nem érdeke a hatalomnak, hogy az emberek olvassanak a sorok között).
Akkor van ez a "többet kéne tanulni, életben hasznosítható dolgok kellenének stb" jelenség - ami egyébként meglepő, hiszen folyamatosan sírnak az emberek pl. pesten hallottamban, hogy 10 kg-os táskákkal kell mászkálni, meg este érnek haza az emberek és elrontják a gyermekkorukat - amellyel valamennyire tudok szimpatizálni, hiszen most egyetemen én is szembesültem olyanokkal, hogy "Hmm, ezt amúgy tök jó lett volna már gimiben is tanulni", de azért mégis; mi az amit taníthatnának még? Mert egyébként sokszor van ez a példa, hogy nem sikerült megtanulni x év alatt, hogy hogyan kell adózni meg ilyesmi, de eléggé valószínűnek találom, hogy erre iskolán kívül is rá lehet jönni.
Harmadik szempont amit még le szeretnék írni, az az oktatás elavultságával kapcsolatos. Mert ez is téma, hogy jobb lenne minden, ha kisebb csoportokkal lehetne dolgozni (tanár szemszögéből), a 21. század vívmányait becsempészni az iskolába és hasznosítani, meg egyébként nyilván van több minden is, de ezt a sorolást rövidre is lehet zárni azzal, hogy ehhez mind több zseton kell; az meg nincs.
Igazából nagyon összetett a probléma, fogalmam sincs, hogy hogyan lehetne orvosolni és szerencsére ez nem is az én feladatom. De attól még mert az oktatás olyan amilyen, nem zárja ki, hogy bárkiből bármi lehessen. Csupán lehetne jobb is.
A mozdulatlanság, az innováció elől való elzárkózás a legfőbb probléma. Ez a mentalitás mérgezi meg az oktatásról való párbeszédet.
Minden jó, ahogy régen volt, mi is túléltük, nem kell puhap*csnek lenni és a többi hasonló mantra.
Tehát bármilyen újító ötlet érkezik, az ókonzervatív társadalom legyint rá és elhajtja a gondolatot.
Pedig valaha maga az általános oktatás volt új, a 19. században, amikor elterjedt, mindenki azon hőzöngött, hogy mi az, már nem is kell dolgozni a kis kölyköknek?
Akkoriban ugyanis a gyermekmunka volt a norma, és elpuhulásként, túlzott urizálásként valamint segédmunkaerő-kiesésként értékelték az iskolarendszer bevezetését.
Na, ma ugyanez a kerékkötés megy, csak egy lemezt újítottak a dolgon.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!