Mi értelme van az alap- és középfokú oktatásnak? Nektek mely tárgyak voltak hasznosak?
Az ott megszerzett tudás 80-90%-a felesleges, nem segít munkát találni és nem nyújt a mindennapi élethez segítséget.
Az identitásképzást szokták még emlegetni, de kétlem, hogy a többség emlékezne rá, mit tanult történelemből vagy irodalomból, miközben a természettudományos tárgyaknak is csak akkor van értelme, ha valaki azokkal foglalkozik a későbbi életében.
nekem a történelem...a többi kuka! A történelem belépő volt a jogra - anno felvételi volt írásban történelemből és duplázással felvettek...irodalom és nyelvtan nekem nem kellett azokból kettes voltam, de jogon soha nem volt sem tollbamondás sem Petőfi életéből kollokvium :-) pl Polgári jogból senkit nem érdekelnek a névmások. Összegezve Irodalom és nyelvtan kettes....egyetemen átlag végig 4,0
Ennyit a sztereotípiákról :-)
Meg kell adni az alapokat, talán nem használod minden nap a természettudományos ismereteket, de azért kellenek ahhoz, hogy tudd, miről beszél a doki, amikor a vesédről, vagy a májadról beszél, illetve hogy ne adjanak el neked mindenféle hülyeséget(pl.: dihidrogén monoxiddal dúsított víz stb.)
Ezen felül valahol el kell dönteni, hogy Pistike gépészmérnök, informatikus, kőműves, vagy állatorvos akar lenni, és ezt elég fura lenne 6-7 évesen eldönteni, amikor még mindenki focista, katona, tűzoltó akar lenni. Így a döntés kitolódik 14 éves korra, amikor középiskolába megy, ott már ha tudja(tudni véli), hogy mi akar lenni, akkor elmehet szakirányú középiskolába, vagy ha még nem tudja, hogy mi akar lenni, vagy ha olyan szakmát akar, amit nem oktatnak középszinten pl jogász, orvos, stb. akkor elmehet gimnáziumba, ahol fakultáción azt fogja magasabb szinten tanulni, ami érdekli.
Nem feltétlenül vitatkozni akarok, de én is hasonló érveket hoztam fel a dolog mellett, aztán beláttam, hogynincs sok értelmük.
"az az értelme, hogy alapszintű tudást és általános műveltséget adjon"
Oké, de minek?
"a diákok megtalálhassák, hogy milyen terület érdekli őket"
Valóban ezen múlik? Ha végigveszed a volt osztálytársaid, hány helyezkedett el hasonló pályán?
"tudjál írni-olvasni"
Igen, ez a hasznos 10%.
"A történelem belépő volt a jogra"
Aztán pedig soha többé nem volt hasznos :)
"kellenek ahhoz, hogy tudd, miről beszél a doki"
Szerintem nem, nem kell megmagyaráznia, csak írja fel a gyógyszert. A pilótának se kell megmutatnia nekem a repülés fortélyait, elég ha elvisz.
"ne adjanak el neked mindenféle hülyeséget(pl.: dihidrogén monoxiddal dúsított víz stb.)"
Gyanítom az emberek 95%-a egy termék összetevőit nem tudná beazonosítani.
----
Ne felejtsük el azt se, hogy kb. a lakosság 15%-ának van felsőfokú végzettsége, a maradék 85% miattuk tanuljon évekig kémiát, fizikát, biológiát, felsőbb fokú matematikát... stb?
Nincs alternatívám, csak feleslegesnek érzem ezt a sok időt és tanulást olyan dolgokra, aminek nem látom a hasznát valamilyen módon.
"az az értelme, hogy alapszintű tudást és általános műveltséget adjon"
Oké, de minek? - Hogy a népesség ne süllyedjen vissza az ősember értelmi színvonalára.
"a diákok megtalálhassák, hogy milyen terület érdekli őket"
Valóban ezen múlik? Ha végigveszed a volt osztálytársaid, hány helyezkedett el hasonló pályán? - Nyilván vannak akik hasonló pályán vannak, de legalább így tudta Béla és András hogy a műszaki rész érdekli és ilyen pályára ment, tudta Anna hogy őt az infó érdekli, Kata hogy olyat tanul ami az idegen nyelvekre irányul stb. Még arra is jó hogy aki úgy érezte neki a gimi is nehéz volt inkább elment villanyszerelőnek.
"A történelem belépő volt a jogra"
Aztán pedig soha többé nem volt hasznos :) - Leszámítva hogy nélküle nem került volna be azért elég hasznos volt. Plusz tudod milyen a jog? Eszméletlen mennyiségű száraz szöveg amit meg kell értened majd minden fontos infót megjegyezned belőle. Melyik lehetett az a tárgy amit hasonlóan tanultál előtte? Plusz a jogon ugyanúgy tanítanak törit még.
"kellenek ahhoz, hogy tudd, miről beszél a doki"
Szerintem nem, nem kell megmagyaráznia, csak írja fel a gyógyszert. A pilótának se kell megmutatnia nekem a repülés fortélyait, elég ha elvisz. - Ez elég hülye hasonlat. Oké a gép elvisz, kit érdekel hogyan működik a repülő. De azért talán annyi érdekelhetne, hogy a saját testedben mi történik, miért jó az a bogyó amit bekapkodsz rá. Nem lehet igy élni hogy semmiről semmit se tudsz csak létezel, mindemféle igény nélkül a tudásra. Az ilyenek szokták beállítani aztán egy szalag mellé vagy egy géphez hogy nyomkodd a gombot meg néha töltsd újra.
"ne adjanak el neked mindenféle hülyeséget(pl.: dihidrogén monoxiddal dúsított víz stb.)"
Gyanítom az emberek 95%-a egy termék összetevőit nem tudná beazonosítani. - Ami sajnálatos, hogy az alap dolgokat se tudják. De ez nem az oktatáshoz kapcsolódik, hanem a gyógyszeres példádhoz, hogy sokakat nem érdekel annyi se mit visznek be a saját szervezetükbe. El se olvassák miből áll valami. Annyi igényük sincs, ha elfelejtették hogy XY összetevő micsoda hogy googleba beírják.
Nem tudom, hogyan kéne, írtam, hogy nincs alternatívám.
Az a bajom, hogy személy szerint a heti kb. 30 középiskolai órából jóindulattal is csak kb. 4 az, ami a későbbiekben hasznomra volt, a többi tudást általánosban, önszorgalomból vagy egyetemen szedtem fel.
Nálad ez heti hány óra volt? Nem fáj, hogy ennyi idő (+ az otthoni tanulás) elment a semmire?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!