Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » A neptunt miért utálják ennyire?

A neptunt miért utálják ennyire?

Figyelt kérdés

Szerintem egy remek, átlátható, töklogikusan felépített kis rendszer, amit jellemzően olyan diákok fikáznak, akik egy villanykörtét sem tudnak kicserélni.


Nekem 5 év alatt semmi problémám nem volt vele.



2018. szept. 17. 10:25
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
82%

Gratulálok superman! Te egy más anyagból vagy, mint mi. Arról is csak mi, koszos, buta, villanykörtét kicserélni képtelen földi halandók tehetünk, hogy tárgyfelvétel előtt fél másodperccel dob le minket az imádott neptunod, és ha nem tudjuk kigazsulálni a tanároknál a bővítést, akkor némelyikünk féléveket csúszik.


De gondolom neked ilyen problémád sem volt soha - taníts, mester taníts, hogy felnőjünk hozzád!

2018. szept. 17. 10:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
97%
Én nem tartom annyira átláthatónak, pl. a kérvények leadásánál nehéz volt elsőre eligazodni, nálunk évekig nem volt használható az órarend funkció, a Meet Street baromi nehezen kezelhető ahhoz képest, ami elvárható lenne egy online felülettől a kurzusok számára. Az oktatóknak levelet írni sem olyan egyszerű, ráadásul telefonról megnyitva a böngészőben nem is tudok. Sokszor lefagy a rendszer, nem bírja a túlterheltséget a tárgyfelvételi/vizsgafelvételi időszakokban, gyakran lassú és hibaüzeneteket ír ki.
2018. szept. 17. 10:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
79%
Nálunk eddig etr volt, sokkal átláthatóbb volt és stabilabb is volt a rendszer. Szerintem csak az értelmi fogyatékosok szeretik a neptunt, akiknek az órarendjét is a TO állítja össze
2018. szept. 17. 10:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
91%

Főként azért, mert egyes egyetemeken egyszerre engedik rá az összes kar összes hallgatóját a beiratkozás/tárgyfelvétel/vizsgajelentkezés szentháromságra, és órákig kell próbálkozni, míg az ember bejut. (Addig persze betelnek a helyek a kiszemelt kurzuson vagy vizsgaidőponton, lehet telefonálgatni helybővítésért, a TO és a tanszékek egymásnak passzolgatják a problémát, emelnek öt helyet, amikor lenne még vagy húsz jelentkező, stb.)

Személy szerint a gyűjtőszámlás befizetést utálom, mert több nap az átfutási idő, addig lehet körmöt rágni. (Az azonnali befizetés csak kevés egyetem Neptunjában van beállítva, pedig sokkal jobb.)

És akkor még nem volt szó az adatmódosítási lehetőségekről. Hibásan felvitt adatot nem hagy módosítani, kitöltetlen adatot nem enged beírni, elérhetőséget nem lehet változtatni. (Ez remek alkalom, hogy megismerkedj az IT csoport tagjaival.)


Szóval lehet, hogy neked nem volt vele gondod, attól még mások szívnak vele.


+ ki tudok cserélni egy villanykörtét, sőt, ha nagyon muszáj, villanykapcsolót vagy konnektort is szerelek

2018. szept. 17. 11:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
90%

A Neptun egy meglehetősen bonyolult rendszer, amelyet nagyon sokan használnak.

Aki tehát ritkán és egyszerű dolgokra használja, annak egyszerű és jól működő. Aki gyakran és összetett funkciókat használ benne, megtapasztalja hibáit.

Nagy rendszereket nem könnyű csinálni úgy, hogy mindenki elégedett legyen. Ezért minél bonyolultabb egy rendszer, annál fontosabbá válik a támogatási szisztéma kiépítése. A Neptun legfőbb hibája nem egyes funkcióinak problémás működése, hanem az, hogy gyakorlatilag nem létezik támogatási rendszere. Aki mégis felleli, annak a számára nem egy szolgáltató, hanem egy pökhendi beképzelt hatalom.

Normális körülmények között emiatt nem is lehetne eredményes üzleti vállalkozás.

2018. szept. 17. 11:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
78%
na az azért nem a neptun hibája, hogy egyszerre engednek rá mindenkit. mert érdekes nálunk megoldották, hogy szakaszosan van a tárgyfelvétel, minden évfolyamnak és szakiránynak külön-külön. az meg szintén nem a neptun hibája, ha elfogy a hely. mi írunk a tanárnak és láss csodát eddig még mindig bővítették.
2018. szept. 17. 11:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
80%
Ha ott dolgozol, mert belsős vagy, akkor nem is lesz:D
2018. szept. 17. 11:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
88%

A neptun legtöbb "hibájáért" nem a neptun, hanem az adott egyetem a felelős(alul méretezett szerver, egyszerre megnyitott tárgyfelvétel, kevés meghirdetett hely egyes tárgyaknál, hiányos órarendi információ kitöltés...stb)

De azért hagy némi kihagyni valót maga után, pl mikor először kellet pótvizsgáznom, akkor eltartott kb fél órába, mire rájöttem, hogy előbb NEKEM kell ki írnom a pótvizsga díjat, majd befizetni a gyűjtő számláról, és csak utána tudok vizsgára jelentkezni. Ha a vizsga jelentkezésnél nem értelmetlen error-t írt volna csak ki, illetve ha a befizetés oldalon nem egy elbujtatott kis szürke gomb lenne a "tétel kiírás" a "Hozzáadás a kedvencekhez" gomb mellet, hanem valami feltűnőbb helyre lenne téve ez a lehetőség,(hiszen ennek az oldalnak szinte ez az egyetlen funkciója) akkor valószínűleg 5 perc alatt megoldottam volna.

2018. szept. 17. 12:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 Estádio de Felchút ***** válasza:
22%

A Neptun egy jó kis rendszer, akik elégedetlenek vele, azok gondolkozzanak el a következőkön, és javasoljanakmegoldást.

(És itt örülnék, ha olyanok válaszolnának, akik értik a kliens-szerver architektúrát - én csak érintőlegesen tanultam, hátha van itt okosabb nálam)

Tehát van egy rendszer, egy alapterhelésre méretezve, szemeszterenként 2-3 brutális peak time-mal (csúcsterheléssel): ilyen jellemzően a tárgyfelvétel és a vizsgajelentkezés megnyitása.

A Neptunt átlagban egyszerre a félév során egyidejűleg 20-50 diák és mondjuk 2-6 admin/tanár stb használja. Ez átlagosan legfeljebb 55-60 Méretezzük a rendszert 100-150 egyidejű felhasználóra, nézzük meg, hány instance és session kell, hogy egy átlagos, álmos november 5-i reggelen, mondjuk 7 órakor problémamentesen lehessen használni.

Megmértük, méreteztük, működik. Igen ám, de peak time-ban a maximum 100-150 felhasználóra méretezett rendszerre rászabadul egyidejűleg több ezer ember, mintha egy szakadt Ladába be akarnának szállni ötvenen. NYILVÁN nem fog menni.

Mit tegyünk? Készüljünk fel, méretezzük a rendszert 10000 felhasználóra. Így tuti mindenki bejut bármikor. Na de ez költséges, és a 2-3 rövid csúcsidőszakot kivéve nem éri meg fenntartani...

Mi legyen a megoldás, ahol nem tartjuk fenn fölöslegesen a drága infrastruktúrát, de ugyanakkor ki tudjuk szolgálni a csúcsidőszakokat is?

2018. szept. 17. 21:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
66%

a neptunnal nem csak gyorsasági stb. problémák vannak, hanem a néhol logikátlan nem túl felhasználóbarát felület is:

például ha valahol félévet akarok választani akko az lenne a logikus, hogy automatikusan az aktuálist hozza be de nem, neked kell minden alkalommal kiválasztani

ahogy utána még külön listáznod is neked kell

az órarendet nem lehet külön lapon megnyitni, így nem látod folyamatosan

nem látod át a tárgyak között, hogy mi az amit felvettél, vagy éppen teljesítettél

és ezen kívül még vagy száz apróság amin lehetne javítani

2018. szept. 18. 19:41
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!