Belehetne vezetni ilyen oktatási rendszert Magyarországon?
Ha lesz gyerekem ilyen körülmények között szeretném, hogy legyen. Nem szeretném állami oktatásba beíratni.
Emiatt kéne ezt a rohadt kormányt leváltani és elszámoltatni. Hihetetlen, hogy 2018 van és még mindig a 19. századi porosz módszernél tartunk.
Undorító minden amit a cikkben olvastam, kivéve az ingyenességet.
Így is csak babusgatják a gyerekeket az iskolában, nyámnyila semmirekellő felnőttek lesznek belőlük.
Tovább szigorítanám a jelenlegi rendszert. Vissza a körmöst és a büntetést, persze csak a tanárok gyakori pszichológiai vizsgálatával.
Utolso, ne legyen gyereked :D
Erdekes mod, azokban az orszagokban, ahol joval kotetlenebb es liberalisabb az oktatas, jobban teljesitenek az iskolaban.
Makes you wonder.
Én is tudok olyan tesztet írni amin egy kijelölt csoport jobban teljesítsen
Hogy is mondják, a pályázatokat emberekre írják ki, nem tervekre.
De ha még okosabbak is, milyen áron. Életképtelenek lesznek, tárt karokkal várják az inváziós erőket...
A finn fiúk 60%ának női melle van...
Fene a nagy liberalizmust
"A finn fiúk 60%ának női melle van..." Mivan??
Igen szerintem is tovább kéne szigorítani a rendszert, hogy nehogy egy perc szabadidejük is legyen a büdös kölköknek. (Nem mintha sokkal több lenne. )Reggel 6-tól este 6ig iskola, aztán rögtön üljön le éjfélig tanulni a gyerek, holnap meg keljen.
Idióta...
9-es Nem, nem csak a jelenlegi kormány hibája, viszont lett volna lehetőségük arra, hogy helyrehozzák vagy legalábbis javítsanak az oktatási rendszeren és nem tették meg, sőt, szerintem csak rontottak rajta. Egyébként az is tény, hogy rengeteg mindennek kellene változnia ahhoz, hogy ez itthon is működőképes legyen, de egyébként én mondjuk nem értek egyet mindennel.
Nekem a 3., 4.(bár egyébként itthon sem kell...), 5. (nálunk pl. volt is ilyen, 6. (bár szerintem ez inkább csak alsó tagozatban, mert később már igenis több energia, otthoni munka, gyakorlás kell), 8., 10.,12., 13., 14. (ilyen egyébként nálunk is volt), 15. pontok tetszenek.
Én őszintén szólva nem gondolnám, hogy mondjuk minden költséget pl. felszerelés, ebéd stb. az államnak kellene állnia mindenki számára és nem is biztos, hogy ez kivitelezhető. Az nagyon szomorú, hogy ha valaki azért nem tudja biztosítani a gyerekének a tanulás lehetőségét, mert egyszerűen nincsen rá pénze, ugyanakkor szerintem itt nem az a probléma, hogy "fúj, a csúnya gonosz állambácsi, aki nem ad erre pénzt" stb., hanem az, hogy ilyen egyáltalán létezik az országban, hogy valaki egy ilyen alapvető dolgot nem tud megengedni magának és ebből arra lehet következtetni, hogy akkor más szintén alapvető szükségleteket pl. higiénia, étkezés stb. sem tud megadni a gyerekének. Viszont ilyen sajnos létezik. Én azt gondolom, hogy aki rászoruló, akinek nincsen pénze, azt igenis támogatni kell, de nem mindenki van ilyen helyzetben, pl. az én szüleimnek ez nem okozott gondot, így szerintem nem lett volna jogos az, hogy mondjuk mi is részesültünk volna hasonló támogatásban és jobb, ha az kapja, akinek valóban szüksége van rá.
A második pont szintén érdekes. Jól hangzik és az a része, hogy a tanárok egyénileg is foglalkoznak a gyerekekkel, az a céljuk, hogy mindenkit fejlessznek a lehetőségeikhez mérten, a segítés és a tanítás a céljuk stb., az kifejezetten szimpatikus, ugyanakkor az, hogy ha az óra unalmas, akkor félre is vonulhatnak, az már gyakorlatban nem biztos, hogy működne. Ahogyan a diáktüntésből is sokan annyit éreznek, hogy "de jó, akkor nem megyek suliba és különben is kevesebbet akarok tanulni", úgy szerintem itt is lenne hasonló példa. Ugyanakkor mondjuk első osztályban a legtöbb gyereknek nagyon nehéz megszokni az órákat, hogy csendben, nyugodtan kell ülni stb., szóval valami ilyesfajta változtatás kellene.
A 7. pont az egy nagy dillemma, igazából nem tudom megítélni, hogy jó vagy rossz lenne.
A 9. pont nekem nem biztos, hogy elnyerné a tetszésem, persze, attól is függ, hogy mennyi órát tartanak egy nap, de a szünetek hosszabbításáva csak nő az iskolában töltött idő. Idősebb koromban pl. 6.-7. osztálytól kezdve én pl. kifejezetten utáltam a szüneteket.
A 11. pontban nem mindennel értek egyet. Az egy hasznos dolog, hogy megtanítanak olyanokat, mint pl. életmentés és alapvetően tetszik, hogy mindent gyakorlati szempontból közelítenek meg és valóban alkalmazható tudást kapnak. Ugyanakkor én úgy gondolom, hogy pl. a házimunkára, főzésre nem az iskola dolga, hogy megtanítson, hanem a családé.
Itthon szerintem a legnagyobb probléma a tananyaggal van és nem a mennyiségével, hanem a minőségével, ez pedig nem pénz kérdése. Nem szeretem mikor azt mondják, hogy " a diákok túl vannak terhelve" és nem azért mert ez nem igaz, mert én is megtapasztaltam, én is fáradt voltam, én is sírtam stb., hanem azért mert valahol ezzel csak azt az érzetet keltik az emberekben, hogy a diákok csak lazulni, lustálkodni akarnak és ez szerintem nem igaz, viszont állandóan ilyen vádakkal illetik őket és ezen az ilyesfajta megjegyzések nem segítenek. Nekem személy szerint nem azzal volt a problémám, hogy sokat kellett tanulni, hogy olyat kellett tanulnom, ami nem érdekelt stb., mert értelemszerűen meg kell dolgozni az eredményekért, a sikerért, nekem azzal volt problémám, hogy hiába tanultam, hiába töltöttem rengeteg időt a tanulással, hiába voltam kitűnő, azt látom, hogy a világon semmi értelme nem volt (azon kívül, hogy jó eredményeim voltak, amikre a továbbtanulásál szükség volt), mert nem sikerült olyan tudást és képességeket megszereznem, aminek valóban hasznát tudnám venni (és most nem arra gondolok, hogy "nem tanított meg az életre"). Arra volt jó, hogy meg tudtam oldani a feladatlapokat, tudtam felelni stb., de nem tudtam használni, alkalmazni a megszerzett tudást.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!