ELTE Programtervező, vagy BME márnökinformatikus? Játékfejlesztéshez melyik lenne a ideálisabb?
Sziasztok!
Jövőre érettségizek, és egyre aktuálisabb kérdés számomra, hogy hova tovább. Régóta eldöntöttem, hogy programozással szeretnék foglalkozni, elég régóta érdekel. Az utóbbi időkben egyre inkább hajlok a játékok programozása, tervezése felé. Jómagam is több játékkal játszom, és valahol csodálattal tölt el, ahogy egy kisebb-nagyobb csapat működésre bírja, fejleszti, javítja a játékot különböző frissítésekkel. Nem egyedül szeretnék telefonra játékot írni, inkább egy aránylag nagyobb projekt részeként dolgozni. (kisebb-nagyobb indie stúdiók, később nevesebb fejlesztők). Persze nem tudni mit hoz az élet, de ez lenne a cél amit szeretnék elérni.
Ebből adódóan a kérdésem az lenne, hogy a BME mérnökinformatikus és az ELTE Programtervező szakok közül melyik lenne az ideálisabb? Matekot én személy szerint szeretem, Az Eötvös József Gimnáziumba járok, így egy elég erős alappal rendelkezem, így nem hátrány nálam azok alapján, amit hallottam. A fizikát kevésbé szeretem, de elvagyok vele. Elolvastam mindkét szak tantervi hálóját, és kicsit különbözik a kettő a megközelítésben. A címszavak elolvasása után talán kicsit a BME felé hajlok, de ez csak tipp, első olvasatra. A gyakorlat/elmélet kérdésében pedig nem igazán tudok nyilatkozni, nem szeretem, ha aránytalanul sok az elmélet, de amíg van mellette gyakorlat is, addig nem gond.
Hosszútávú célom lenne egy 3D engine megalkotása 0-ról. Felsőfokú angol tudás megvan, Pythonban van némi tapasztalatom.
Előre is köszönöm a válaszokat!
legfeljebb az alapokat fogod megtanulni, akármelyiken is..
BME-n mondjuk van (volt) grafikával foglalkozó szakirány, egy világszinten elismert oktató szomorítja a jónépet az apalozó tárgyon.. elég nagy szívás, de én megcsináltam, pedig szörnyen utáltam... hajrá!
az ELTE A szakiránnyal az a gond, hogy olyan elméleti matematikai alapokat fog adni, amelyeket alig fogsz tudni a célodhoz kötni... kb. egy matematikus leszel, számítógépes tudással, viszont mérnöki szemlélet nélkül...
további negatívum, hogy az ELTE A szakiránynál csak MSc-n tudsz számítógépes grafikára specializálódni és amikor végre már mégis elkezded/végzel, azért kevesebb szaktudásod lesz, mintha BME hasonló szakirányán lennél..
ELTE-n nincs fizika, ami egy játékfejlesztéshez azért nem utolsó (anyagtípusok, optika, fénytörés, fényforrások, raytracing stb.), igaz van szakirányon ezt pótló tárgya, viszont cserébe ELTE-n kicsit jobban betekinthetsz a grafikához szükséges geometriai, mátrix alapú transzformációk, kvaterniók, tenzorok stb. elméleti alapjainak bizonyításaiba...
hát ez alapján nem könnyű a döntés, én inkább a diplomatémákat nézném végig a helyedben...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!