Hol erősebb a humán tagozat? A budapesti Eötvös vagy az Apáczai Gimnáziumban? Milyen érvek szólnak az egyik vagy másik mellett?
Hány pontot írtál?
Az Apáczaiba kevesebb kell, EJG-be több
Eötvösös jelen.
Az Apáczairól (mémeken kívül) sokat nem tudok, úgyhogy valid véleményt sem tudok adni róla.
Úgyhogy Eötvös.
Az Eötvös annyira humán, hogy ha végigmész a folyosókon, érzed.
Amit objektíven és tényszerűen állítani tudok róla, azt elmondják a (meglehetősen unalmas) szülői tájékoztatón meg a honlapon, nem fogom nagyon ismételgetni őket. Röviden összefoglalva: kulturális programok, szép és jó könyvtár, kényelmes székek a büfé mellett, 2+1 tesi terem, ping-pong terem, nagy kajálda és egyéni osztálytermek.
Ezek tényleg fontosak, de nem hiszem, hogy bárki ezek miatt jönne ide.
Még ami hivatalosan mellette szól, az a sok (sokszor humán) program. Mert programból tényleg sok van. És ez már szerintem egy tényleg fontos dolog.
És innentől jön a szubjektív rész.
Ha már programok: Tavaszi Fesztivál, Eötvös napok, BIMUN, csak hogy párat említsek. Ezek színvonalasak és nagyon jók.
Az (általam ismert) magyar tanárok fantasztikusak. Motiválóak. Amióta itt vagyok, sokkal többet olvasok. A buszon, a metrón, otthon, lyukas órában. Ilyen ez előtt nem volt.
Történelem tanárok közül csak a sajátomat ismerem. Ő egy elképesztően jó tanár. Szívesen tanulnom itthon az általa elregélt anyagot, ami ez előtt sosem fordult elő velem.
És én még matekos vagyok.
Ja és idegen nyelv.
Az idegen nyelv tudás (hiánya) még nem igazán okozott galibát, legfeljebb nyelvi előkészítős osztályban, úgyhogy a miatt nem kell aggódni.
Hajrá! :)
Jééé nem is tudtam, hogy törit is tanít. Nos, akkor már két töri tanárt ismerek és szeretek :)
Tyű ez hosszú lesz. Írok a részeknek címeket.
"Az Eötvös sznob iskola"
A sznob szó jelentése számomra eléggé tág (klisé mivoltja miatt), úgyhogy most megnéztem a definícióját: "Az előkelőket vagy a szellemi élet kiválóságait majmoló, hozzájuk dörgölőző személy".
A meghatározás olyan szempontból korrekt, hogy nagyon sokan szeretnek színházba, moziba járni, olvasni meg ilyenek, de majmolásnak semmi képpen nem mondanám. Biztos lehet rá példát találni, de nem jellemző.
Elfogadóság, tanár-diák.
A szülői tájékoztatón eddig mindig, amikor ott voltam, elmondták, hogy itt milyen jó a tanár-diák kapcsolat, mert a diákok mindig elmondják, ha valamit nem csináltak meg (és meg kellett volna), és a tanárok pedig cserébe elfogadóak, adnak javítási lehetőséget és minden hasonló.
Azért ez nem a mennyország, nyilván előfordul, hogy valamit nem csinálok meg és azt nem vallom be. Például volt az Odüsszeia, amit az elég hamar végbemenő feladás után pár összefoglalás elolvasásával helyettesítettem. És a tanárnak azért csak nem mondhattam, hogy nekem borzasztóan unalmas volt a dolog, így nem olvastam el.
Meg nyilván olyan is van, hogy a tanár nem ad javítási lehetőséget, mert volt két hetem megtanulni, és ne vicceljek már. (Mondjuk velem ilyen még nem fordult elő.)
De az azért-tényleg-ne-már eseteken kívül azt hiszem, tényleg így van.
Elfogadóság, diák-diák.
No, ezt nem tudhatom. Engem nem közösítettek (még :)) ki, és nem is tudok ilyenről. Akivel beszélgetni szoktam, az jófej.
Biztos nem mindenhol ilyen csöndes a tenger, de azért ha mellettem elsöpörne egy cunami, az nekem is feltűnne.
Úgyhogy ilyen vagy nincs, vagy nagyon jól titkolják :)
Légkör.
Legyen sok hasonló érdeklődésű ember! És lett sok hasonló érdeklődésű ember. A teremtő látta, hogy ez jó, egy helyre gyűjtötte tehát őket.
Legyen sok program! És a teremtő látta, hogy ez jó.
Aztán jöttek az eddig leírtak.
És láttam, hogy ez jó.
Ez az Eötvösbeli légkör teremtésének története.
Minden szelemességet mellőzve a légkör minőségét jónak értékelem.
Előkészítő.
Valószínűleg nem fogják tőle nagyobb eséllyel felvenni. Nem tudom, hogy kik tartják, úgyhogy azt sem tudom, hogy olyan szempontból megéri-e.
Most megkérdeztem egy osztálytársamat aki volt, és azt mondta, hogy megéri.
Én itthon gyakoroltam a régebbi felvételi sorok megírásával. Az is elég effektívnek bizonyult.
Pontok.
Hivatalosan 72 + nagyon szép bizonyítvány, gyakorlatilag azért elkél a 80 fölötti pontszám (és a nagyon szép bizonyítvány).
90 fölött már elég biztos a talaj.
Tyű vége.
Általában olyan 10 percet tanulok naponta.
Az én tanulási módszereim elég elfuseráltak, úgyhogy koncentráció hiánya miatt témazáróra előfordul, hogy egy egész napot rászánok mínusz kajálás mínusz pihenés. Ez így nagyjából 6 óra. Nem gyakori, de előfordul.
Meg például nem rég kaptunk két és fél oldalnyi név anyagot (töri + föci). Elég kemény, igyekszem a dolgot egyenlően disztributálni a héten, egyszerre nem tudom mind megtanulni.
Viszont! A tanárok nagyon lelkesítően hatnak, és így nekem sokkal gyorsabb, könnyebb és jobb tanulni. Szerintem ez fontos.
Na meg az is elég lelkesítő, ha az osztály többi része lelkes.
A nagy átlagnak sikerül megütnie a mércét, és így a statisztikák működési elve miatt valószínűleg neki is sikerülni fog :)
Ja és a legnagyobb hangsúly (végképp humánon) törin, irodalmon és a művészeteken van.
Úgyhogy vélhetőleg a jegyekkel túl sok gond nem lesz.
Uh és felvételi.
Azt, hogy melyik iskolát hanyadik helyre írja be, nem tudják az iskolák.
Hogyha például
Alfréd sorrendje Eötvös, Apáczai, Trefort
Béla sorrendje pedig Apáczai, Trefort
És Alfrédról kiderül, hogy nem fogják felvenni az Eötvösbe, akkor a kettő sorrend lényegében egy és ugyanaz.
Tehát a sorrendet mindenképpen a szerint kell felállítani, hogy melyik iskolába szeretne menni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!