Órarendet készíthetek magamnak?
Így akkor most már kerek minden? Minden okés?
Annyit kérek majd, hogy 5-10 év múlva gyere vissza és olvasd újra, amit itt beszélgettünk, és egy jót fogsz szórakozni, hogy ennyi évesen, milyen debil voltál, mert ezt a kérdező is tudta, és szerintem mindenki, csak te kezdtél ezen rugózni, bár még mindig rengeteg megválaszolatlan kérdésed van... mindegy, remélem kielégültél a mai napra, mehetsz máshová trollkodni.
Egyébként az angollal nagyon is sokat fog érni a kérdező, ha végig csinálja tisztességesen, és nem fog menni "tüntizni" egy kis elemózsiáért a képzés után, hidd el ezt nekem.
Nem is értem, hogy miért jött ez fel benned. Még ha az anglisztikásokat, vagy a germanisztikásokat, vagy egyéb sima nyelvi képzésben résztvevőket bántanád.....
"Az nem szak, még ha úgy is beszélsz róla, mint egy kiváltságosok részére fent tartott privilégium."
Ez mondjuk kicsit szíven ütött, megyek és magzatpózban végig sírom a nyarat hogy nem vagyok kiválasztott. Lehet a Mikulás sem létezik? Az csak nem lehet.... nem élünk ilyen kegyetlen világban. (:
Attól, hogy ilyen stílusba írsz még nem lesz igazad. Tudod én már a doktori képzéssel is végeztem, az egyetemmel annyiban állok kapcsolatban, hogy ott dolgozok és elég sok tanáris életpályáját sikerült végig követnem, már csak azért is, mert többel egy albérletben laktam, legjobb barátosném is tanáris volt. Az első szakodogánkat egy témakörbőúl írtuk, mert a kísérletet 3-an csináltuk, de annyira nem értette, hogy nekünk kellett a kísérlet részét megírni helyette a szakdogájába. jah és ez volt a fő szakja és nagyon nagyra volt magával, mikor végzett. És ez csak 1 ember kiemelve a sok közül. Minden tanáris ismerősömre jellemző, hogy felsőbbrendűnek érzi magát a semmire.
Én is írhatnék olyan stílusban, mintha egy gyerekkel beszélgetnék, mint te, de ettől a kívülállók szemében egy ostoba pökhendi lúzernek tűnsz, aki képes volt egy tanári szakot elvégezni és erre vered a melled. Ettől nem leszel még nagyember hidd el. Én is oktatok, egyetemen, de mi rendesen kijártuk a szakot PHD-vele gyütt, mindent tudunk a szakma csínjáról-bínjáról, nem pedig pedagógiás kis semmire való tárgyakkal sz.rakodtunk.
Tudd én is megéltem jó pár dolgot a felsőoktatás színeiben.
Ugyanezt a propagandát nyomták le, amikor bejött a bolognai reform, és voltak még régi felosztásban tanulók. Hirdették, hogy ti mekkora gyökerek vagytok, nem értettek semmihez, mi nekünk megtanították a szakma csínját-bínját, mi itt vagyunk már 5-6 éve, és tanuljuk amit kell, bezzeg tik a kis három éves képzésetekkel semmit sem fogtok érni stb stb...
Volt részem a kilencvenes évekbeli változás megélésére, amikor ezeket az előbb sértegetőket sértegették a "Magyar" reform kereteiben, sőt utána jött a tandíjas, amikor a tandíjas volt egy kis lúzer, mert mi ingyen tanulhatunk, de ti még ezért is fizettek stb stb
Szóval hidd el nekem barátom ismerem ezt a propaganda stílust amit itt lenyomtál, és nem mutatsz nekem újat.
Tudod mi árul el Titeket?
A könyörületlenség, ez a legfőbb értékeket. Semmi más.
Ugyanazt várod el a tanáristól, akiről leírtad előzőleg, hogy nem tanulja olyan mennyiségben, és minőségben, de te elvárod, hogy ugyanazt produkálja, mint te, aki állításod szerint is többet tanulsz mennyiségileg, meg minőségileg is.
Neked még előnyöd is van, mert te egy tudományterületet kell, hogy végig járjál ilyen mélységben, de egy mostaninak, vagy egy régebbi osztatlannak kapásból kettő van, és még pepszi is, amit te lenézel, mert neked nem is az a dolgod, hogy át add a tudást nulla előéletű embereknek, hanem te majd a nagybetűs "tudományban" úszkálsz előélettel rendelkező emberek között.
Amúgy érződik is sokszor, hogy nem volt oylan nevetséges tárgyatok mint didaktika, vagy szakmódszertan, mivel ezeket a zavart tudású gyerekeket olyan zavart tudású emberek oktatják akkor, mint te, aki mint írtad " Én is oktatok, egyetemen". Nem gondolkoztál el még ezen, hogy ez akkor a te bűnöd is? Ezért te is tehetsz!
Na meg vajon kell-e olyan minőségben és mennyiségben adott tudományt tanulnia a tanárnak?
Egy bivaj-bakházi iskolában, ahol pl labor sincs, vagy van, de csak az 1,2 méter magas csempézés teszi azzá, vajon kell-e tudnia mondjuk fizikai kémiáról a tanárnak, és gyereknek? Vajon ezzel fogja tudni fegyelmezni őket?
Vajon te tudnád őket fegyelmezni az idézem "mi rendesen kijártuk a szakot PHD-vele gyütt"-eddel?
Még egy dolog:
" Minden tanáris ismerősömre jellemző, hogy felsőbbrendűnek érzi magát a semmire."
Írod ezt.
Majd ezt:
"Én is oktatok, egyetemen, de mi rendesen kijártuk a szakot PHD-vele gyütt, mindent tudunk a szakma csínjáról-bínjáról, nem pedig pedagógiás kis semmire való tárgyakkal sz.rakodtunk."
Érzel valami hasonlóságot? :D
Lehet, hogy azok a tanárszakosak, de te sem vagy különb... egy fokkal sem....persze tudom jönne az olcsó reakció, hogy "nekem van mire", de érzed a súlyát remélem.
Mondjuk így belegondolva összegezve érezhető az írásodon az a frusztrált publikálási kényszer alatt lévő tanársegéd feel-ing. Előre is bocsi,ha már nem segéd vagy, hanem mondjuk *****, akkor ez még szörnyűbb.
Azért én megsúgom neked, hogy voltam ám "tüntizni" érted is, hogy emeljék a fizetésedet, mert bár látatlanul is pökhendi vagy, de talán ha másra nem is, de a tudományra lehetsz jó hatással. Szóval én veled voltam, és vagyok, max ideológiailag nem, de úgy nagyon nem.
(remélem semmilyen használt szavam nem keltette benned az értelmiségi látszatát, próbálom kerülni, és levakarni rólam még a gyanút is, pláne olyanok elől akik megtanulták rendesen a ....bármit is)
Így már értem.
Hát történtek azóta változások.
Nincs már minor, és ezekhez hasonló dolgok. De kezdem kapiskálni, hogy részben mikor szocializálódtál, aminek a lényege az lett volna, hogy van egy 50 kreditben tanult minorja, közben tanulja a sima főszakját, és majd msc kereteiben tanulja fordítva, azaz az 50 kredites minorja az előző főszakja lesz, és az előző minor szakja lesz a főszakja. (Vagy az ezelőtti átmeneti "kor"- türelmi időszak, amikor osztatlan volt, de próbálták kétszakosra váltani az egyszakos képzést, de ennek is az volt a lényege,hogy még arra jönne egy kétéves tanulás, ahol az 50-es minort kupálják ki)
Ez elméletben nagyon jól működött, viszont a gyakorlatban nem, és igazad van, akkor 50 kredittel nem lehetett megérteni a tárgyat, vagyis lehetett volna, de más struktúrában (az előzőleg zárójelben lévő nem is valósult meg mindenhol, azaz kimentek az 50 kredites minorosok oktatni- vagy végső soron ttk berkein belül pusztítani).
Nos manapság már nem ez van, hanem újra osztatlan képzés van (4+1, illetve 5+1 éves bontásban + 2 éves gyakornoki képzés+ minősítő vizsga+ mentorálás+ portfólióvédés diploma után), ugyanaz majdnem mint ami a bolognai képzés előtt volt, és itt már nincs minor, meg főszak, hanem újra kétszakos lett a képzés, azaz van mondjuk angol, és etika szakos, amikor angolt, és etikát tanulja a számodra sértő bsc, és msc képzési struktúrában tanuló hallgatókkal.
Ezért is mondtam, hogy nem csak hogy ugyanazt tanulja, hanem velük is tanulja, és nem lebutított tárgyakat, hanem tök ugyanazt.
Ugyanazt az élettant nyomják le pár egyetemen biosz szakos hallgatónak, mint az orvosisoknak, kivéve, hogy nekik kevesebb tételben kérik számon ugyanazt- tehát nem lett könnyebb, hanem most 200 oldal nem 40 részre van osztva, hanem 20 részre, ami nem jelent könnyebbséget, vagy pl ugyanazt a szerves kémiát tanulják mint a gyógyszerészek, vagy bsc kémiások, mérnökök, és sokszor ha adott egyetemen nincs hely, akkor velük együtt megy az oktatás, vagy szerencsésebb helyeken csak a számonkérés van egyben stb stb Persze vannak negatív dolgok is, pl kevesebb már a laborjuk, egy bsc kémiás már az első évben többet van a laborban, és ez előnyt jelent neki, amikor találkoznak mondjuk 4. félévben egy fizikai kémia laborban, akkor kicsit sutábbak a tanárszakosok, de persze hogy azok, hiszen nekik eredendően kevesebb lehetőségük van a laborban való gyakorlat szerzésére, nekik végig van osztva egyenletesen, és így nem lesz annyira magabiztosabb (na meg persze vannak gonosz mentalitású emberek, akik ugyanazt várják el tőlük, még tudásban is elvárják pl az analitikát, amit még nem is tanultak, de pl a bsc kémiás már első évben letudta, és azt feltételezik, hogy ezt már tudják, hiszen tudni "kell" stb stb)
Szóval az a kor megszűnt:
"Ha leírod 100x ugyanazt, akkor sem lesz a tanári képzés jobb. "
Ez pedig az új rendszerben jobb lett, csak túl pörgős, és sok a felhasználhatatlan sallang, ami lehet egy sima diplomásnak jól jöhetne az iparban, de egy tanárnak felesleges (hacsak nem számolunk a pályaelhagyással).
Persze ezt érzékelik az egyetemek, és szépen veszik ki a tárgyakat, kezdenek a valósághoz jobban húzódni.
Illetve elvileg 18-tól már jobban idomulnak a bsc képzések is az osztatlan tanárszakhoz, mivel megszűnnek a szakosodások, és ez újabb tereket nyithat a pedagógus képzésben, hiszen több tárgyat is bevezetnek nekik is. Szóval jobb rálátást kaphat a tudományra, bár lehet újabb sallang képzés lesz, de majd meglátjuk mit hoznak ki belőle.
"És a tanár nem egyenlő az oktatóval. Én kutatóként dolgozom és mellette oktatok az egyetemen"
Ha én ezt leírom didaktikán, átharapják a torkomat. :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!