Pedagógus vagyok, az igazgató megalázott egy egész osztály előtt. Mit tegyek?
Egy általános iskolában tanítok, egyik osztályban rendszeresen gondom van egy (roma származású) diákkal. Nem hajlandó dolgozni, zavarja a többieket, zajos és ha szóvá teszem elképesztő dolgokat vág a fejemhez porig alázva az egész osztály előtt. Nem tűrtem ma ezt tovább, és szaktanári rovó mellett kiküldtem a teremből.20 perc múlva jön be a terembe az igazgató a gyermek vállát fogva, mosolyogva és ezt a bejelentést tette az osztály előtt: " Senkit sem zárunk ki a tanulás örömeiből és lehetőségeiből. Ricsi ülj le az asztalodhoz. "
Még rámosolygott néhány tanulóra és aztán kiment.
Porig alázva éreztem magam és elképzeltem hogy az én tekintélyem földbe döngölése mellett ez milyen példa a diákok előtt, hogy még annyit se mondott, hogy "most már viselkedj, ". vagy hasonlót nevelési célzattal. Ezzel megmutatta, hogy nálunk mindent lehet, semminek sem lesz következménye. Max annyi, hogy mosolyogva visszakísér majd mást is az órára.
Miért csinálta ezt?
(Nem módszerem a kiküldés,a békés megoldások híve vagyok,de erre más megoldás már nem volt)
Sajnállak! Az anyukám is pedagógus (bár ő óvónő) és ők sem fegyelmezhetik a gyereket. Ha valami rosszat csinálnak, max. leültethetik az asztalhoz rajzolni... kész röhej! már sarokba sem lehet állítani a neveletlen gyerekeket. (annak idején én is álltam sarokban, nem is volt régen.. '97-ben. Elképesztő, mennyit változik a világ...)
Nálunk a középiskolában, ahonnan most ballagtam ez az eset biztosan nem fordulhatott volna elő, mint veled. Az igazgatónk igazán móresre tanítja az ilyen diákokat..
Köszönöm szépen az eddigi válaszokat,meg az együttérzést is!
Egyébként hölgy az igazgató,és nagyon őrzi a gyerekek előtt a rendes,mosolygós "igazgató néni" képét,és állítom,hogy ezzel a népszerűségét is tovább akarta erősíteni engem felhasználva.Ugyanis az a 20 perc, amíg lent beszélgettek, sokmindenre elegendő lehetett,hogy a maradék tekintélyemet is lenyomja a gyerek előtt, és ezzel magát mégjobban megszerettette vele.
Mindig azt mondja,hogy legyünk kemények de amikor sarkunkra állunk,akkor végül a gyerek mellé áll mindig,akkor is,ha egyértelmű,hogy nem a diáknak van igaza.
Megpróbálok beszélni vele,valószínűleg arra fogok rávilágítani őelőtte,hogy gondoljon bele ennek a jelenetnek a pedagógiai következményeibe,ami ott történt.
Egyébként annyit még magamról,hogy pályakezdő tanár vagyok,ez az első évem.Nagyon rossz érzés az,hogy az elképzeléseim állandóan falakba ütköznek az állandó fegyelmezés miatt. És nem mondhatják rám,hogy nem tudok soha fegyelmezni,hiszen az intelligens gyerekekkel sosincs komoly fegyelmezési problémám,de bőven elég az,ha van egy osztályban 3-4 ilyen, akiről meséltem,akkor az már nem igazi óra..:(,hanem csak harc.A kollegák néhány kivétellel meg nem mernek mellém állni (nem is az a dolguk,nem azért írom,mert elvárnám tőlük,csak jó lenne,ha néha jeleznék neki,mert ez így tarthatatlan a többi tanár érdekében is), mert féltik az állásukat.Amit szintén megértek,de akkor sem tartható állapot.Egyre jobban azt érzem,hogy elfogy körülöttem a levegő.
"Szerintem ha van lehetőséged, keress egy református/katolikus sulit, ott értelmesebbek a diákok. (persze csak ha te is vallásos vagy)"
Igen, ez nagyon jó ötlet.Nekem is eszembe jutott már, viszont álláshirdetések közt sosem látok egyházi iskolát.Valaki azt mondta nekem,hogy ezek az intézmények ritkán tesznek fel hirdetést,inkább ajánlásokból,ismerőshálózatból szereznek embereket.Nem tudom,hogyan lehetne ilyen helyre bejutni,pedig én is legszívesebben egyházi iskolába mennék.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!